2019-09-06, 23:34
Medlem
OM hon är skyldig och OM de får tag i skytten så kommer han inte att snacka. Om hon har en gnutta vett kvar har hon i vart fall tillräckligt med kunskap och erfarenhet för att undvika att lämna tecken på att hon haft kontakt med denne.

Hon åker fast bara om hon är både skyldig och skogstokig.
Citera
2019-09-06, 23:35
Medlem
Asmodeusvults avatar
Kan någon driven med lite mer möjligheter än jag, för tillfället med bara en knappt laddad mobil och nolla i uppkoppling långt ute i skogen, möjligen lägga ner lite kraft och möda på att undersöka om vi inte redan har hittat MGM/skytten i tråden?

Alltså att mordhotaren också är den hon var god man för och också är skytten?

[Enligt nedan.]

Citat:
Ursprungligen postat av lolita-x
Angående de som länkades tidigare till på Facebook gällande bråket om hunden, kan det vara samma man som åkte till H som mordhotade personalen i zoobutiken? Kopierar inlägget och klistrar in här för de som inte använder Facebook :

”Tyvärr inte. Då vi inte står som ägare på pappret har vi inga rättigheter. För några mån sedan skickade även hon en Person till butiken som mord hotade mig gör att få tillbaka alla papper på Ester. Trots vittnen och tips på vem han var la polisen ner fallet. Det finns inte så mycket hjälp att få utan det enda vi kan göra är att vänta på att Länsstyrelsen hör av sig nästa gång hon sjabblar till det. Hon har borderline och får inte ens träffa sina barn då hon inte kan sköta om dom så hon kommer strula till det med Ester någon gång. Frågan är bara när? Länsstyrelsen vet om allt och sa att dom ska höra av sig nästa gång dom tar henne. ”

Citat:
Ursprungligen postat av Pson0787
Hon var inblandad i ett bråk om en hund för några år sedan också.

https://www.facebook.com/Kistazoohornan/photos/a.689337567795485/1072685872793984?type=3&sfns=mo

Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Känner exfrun rött bra eftersom vi lärt känna varandra via olika tillställningar. Den enda blonda männen jag kan tänka mig är en man FO som är runt 45 men som ser väldigt ung ut och kan lätt tas för 35. Väldigt kriminell och som inte har fast bostadsadress. Han har ett långt belastningsregister. Hon var hans godeman/kontaktperson.

Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Då kastar vi ut ett litet tips även här;
Man bör söka efter en Kaukasier som skytt. Någon ur en lite lösare sammansatt maffia/gäng-konstellation, 30-40års-ålder.
Citera
2019-09-06, 23:38
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men är de licensbefriade så kan det ju inte handla om 'vanliga' patronvapen utan varianter där man måste 'montera' varje skott.
Inte så bra för denna verksamhet.

Slät pipa låter ju 'bra', men några spår måste de väl också lämna.

Jag backar fullständigt efter ditt inlägg. De gamla vapen jag avsåg utan att reflektera så mycket över det är av typen "ett skott i taget" typ "salongsgevär".

De blev liksom "över" då licensen infördes.

Men din argumentering övertygar mig att detta var lika dumt som jag skrev och tänkte.

Dock finns gamla museala revolvrar i kaliber .22 och de är näppeligen licensbefriade men finns ändå med slät pipa.

Men jag backar från denna min dumhet och ber om ursäkt.

Inget tyder på att jag är inne på rätt spår här. Jag hoppas att pudeln accepteras.
Citera
2019-09-06, 23:38
Medlem
FrankyD.s avatar
Hörde från advokat-vän att han blev skjuten med ett skott i magen men att han överlevde det, samt att gärningsmannen siktade mot huvudet men att det endast snuddade och att han hade väldig tur. Skönt!

Förhoppningsvis sätter de dit den där galna kvinnan.
Citera
2019-09-06, 23:39
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxVobiscum
Och det känns bra att bara studsa in i tråden utan att läsa andras inlägg?
Dina spekulationer är väldigt fel.

Jag studsar inte bara in i tråden. Har skrivit tidigare i tråden men haft lite att göra under dagen.
Citera
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
Blir svårt att skylla på nödvärn då...

Jag visste inte ens att någon åberopat nödvärn.
Citera
Medlem
En tragisk familjetragedi som utvecklas till mord. Synd om barnen som kommer i kläm. Frun K*L är fortfarande skriven i hans boende. En skilsmässa var väl på gång då. Det tar ju sex månader väl hos tingsrätten?
Hon tyckte väl att livet var slut. Inget jobb, förlorat kontakten med barnet och tjafs om bodelningen. Under tiden träffade hon en romantiker som nu hjälpte henne.
Citera
2019-09-06, 23:44
Medlem
Gärningsmannen kan finnas på hennes Instagram?
Citera
2019-09-06, 23:45
Medlem
Klarabella79s avatar
[quote=Agrawal|68623808]
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Känns inte som att han kommer klara sig. Vi får nog veta imorgon

Men va? Någon skrev ju att han var vaken nu ikväll o familjen var där i rummet med honom.

Kulorna kan inte träffat jätteallvarligt om han skjuts runt ca 09:00 och är vaken runt ca. 21:00..... eller.

Jag vet sen innan, genom jobbet att när det är såna här större fall så håller man totalt käft utåt, svarar inte på frågor från media, man yppar inte ett enda ord. Det enda man kan svara själv är "jag har inga andra uppgifter att lämna". Det är för att man väntar på att hela familjen ska hinna komma och ta farväl och för att sjukhusens pressansvariga ska komma på plats för att meddela media om hur det fortlöpt, och om eventuellt dödsfall. Tänk bara Anna Lindh, hon "dog" egentligen på senkvällen men dödförklarades inte förrän mogontimmarna.
Man tänker annars inga nyheter är bra nyheter, så tänker media iallafall.
Citera
2019-09-06, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men är de licensbefriade så kan det ju inte handla om 'vanliga' patronvapen utan varianter där man måste 'montera' varje skott.
Inte så bra för denna verksamhet.

Slät pipa låter ju 'bra', men några spår måste de väl också lämna.

Klart det lämnar spår, massa spår på hylsan tex.
Slät pipa betyder att vapnet är ett lagat deko vapen.
Citera
2019-09-06, 23:46
Medlem
Se filmen fallet henry så kommer det gå för lilja

https://m.youtube.com/watch?v=Co2dpNsHMKo
Citera
2019-09-06, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loxxa
En tragisk familjetragedi som utvecklas till mord. Synd om barnen som kommer i kläm. Frun K*L är fortfarande skriven i hans boende. En skilsmässa var väl på gång då. Det tar ju sex månader väl hos tingsrätten?
Hon tyckte väl att livet var slut. Inget jobb, förlorat kontakten med barnet och tjafs om bodelningen. Under tiden träffade hon en romantiker som nu hjälpte henne.

Blir nog en riktig dålig svensk film av detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in