2019-09-06, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Åkl taktik har fungerat.
Åkl ville få bort HD från spelplanen ett tag, och det lyckades hon med.
Hon Vet mycket väl att SD är mördaren, och att HD "bara är inblandad"
Åkl har visat rätten att HD är inblandad och ville därmed få henne "skäligen" så HD kunde hamna i häktet.
Den manövern har satt press på både SD och HD, och jag tror att Åkl har fått ut mer info i förhör på grund av den pressen.
Och den pressen kommer leva kvar.
SD - Han vet om att HD har suttit häktad, men han vet inte vad HD har sagt. Kan han lita på att HD skyddar honom? Eller tror han att HD har berättat.
HD - Hon kliver ur häktet som fortfarande misstänkt för inblandning i mordet. Hon vet om att polisen kan komma och ta henne igen när som helst. Vad har SD berättat ?? Vad kommer SD berätta ?? Kan hon lita på honom ??
Detta har nog som sagt satt en jäkla press.
Detta och mycket mer har nog gjort att utredningen har tagit ytterligare ett skutt framåt.
Titta bara - Nu blev det en husrannsakan till, och nu letar dom efter nåt specifikt.
En ren och skär taktik från #TeamÅklagare.

Inte nog med det, undra hur HD har det när hon kommer hem.
Tror inte att hennes Geo-polare vill ta en kopp te vid nån jävla insjö just nu.
Hennes liv kommer nog inte se likadant ut.
Kul att åka till ICA och handla fredags-mys ikväll.

SD kommer torska för mordet.
HD kommer torska för anstiftan och skyddande av brottsling.

Ja det räcker att deras plan spricker pga ett vittne eller teknisk bevisning, så kan de inte följa planen längre.

Är du helt säker på att SD torskar för mordet och HD för anstiftan och skyddande av brottsling, har du sett bevisen menar du?
Var de båda på brottsplatsen när mordet ägde rum eller kom någon dit efteråt?
Hur många år får dom tror du?
Citera
Medlem
Citat:
Åkl taktik har fungerat.
Åkl ville få bort HD från spelplanen ett tag, och det lyckades hon med.
Hon Vet mycket väl att SD är mördaren, och att HD "bara är inblandad"
Åkl har visat rätten att HD är inblandad och ville därmed få henne "skäligen" så HD kunde hamna i häktet.
Den manövern har satt press på både SD och HD, och jag tror att Åkl har fått ut mer info i förhör på grund av den pressen.
Och den pressen kommer leva kvar.
SD - Han vet om att HD har suttit häktad, men han vet inte vad HD har sagt. Kan han lita på att HD skyddar honom? Eller tror han att HD har berättat.
HD - Hon kliver ur häktet som fortfarande misstänkt för inblandning i mordet. Hon vet om att polisen kan komma och ta henne igen när som helst. Vad har SD berättat ?? Vad kommer SD berätta ?? Kan hon lita på honom ??
Detta har nog som sagt satt en jäkla press.
Detta och mycket mer har nog gjort att utredningen har tagit ytterligare ett skutt framåt.
Titta bara - Nu blev det en husrannsakan till, och nu letar dom efter nåt specifikt.
En ren och skär taktik från #TeamÅklagare.

Inte nog med det, undra hur HD har det när hon kommer hem.
Tror inte att hennes Geo-polare vill ta en kopp te vid nån jävla insjö just nu.
Hennes liv kommer nog inte se likadant ut.
Kul att åka till ICA och handla fredags-mys ikväll.

SD kommer torska för mordet.
HD kommer torska för anstiftan och skyddande av brottsling
.

(Fetade): Tror det kommer landa i att det är tvärtom. I den mån man alls kan hata en annan människa så har väl HD störst motiv, kan jag tänka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Som jag trott hela tiden! Kanske anledningen till att hon skrek i panik när hon greps ligger i att hon är oskyldig.
Fantastiskt för barnen! OM hon nu är oskyldig.
Jag har hela tiden trott att SD ensam ligger bakom mordet och jag verkar ha rätt. Han mördade Lena för att han inte längre kunde kontrollera henne och var svartsjuk. Är min teori

Naturligtvis blir man rasande om man får sitt liv förstört av klantiga poliser. Poliser (eller kanske åklagaren som styr det hela) som försöker pressa ut uppgifter ur henne som hon inte har.
Citera
2019-09-06, 15:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Kanske det där basebollträet …?

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Förut hade jag skrattat.
Men nu har skrattet fastnat i halsen...
Jag måste ändå säga att OM EGT råkat försäga sig, låter det otroligt.

Men inte alls osannolikt att det är ett vapen av något slag, kanske kläder eller annat som har grävt ner eller gömts på något riktigt klurigt ställe.

Man borde ändå upptäckt något tidigare kan man ju tycka. Det är ju inte första gången de har gjort en husrannsakan. Och hundar som har sökt igenom huse och trädgård. Så även det övergår mitt förstånd.

Jag försöker tänka själv var jag skulle gömma något om det "behövdes".

och visst, mordvapen eller liknande kanske har varit gömt någon annanstans tidigare, och har u flyttats in under bassängen eller in i en håla under ett träd.

Men med tanke på alla ställen man kan gräva ner grejor på i skog och mark, varför spara något i hemmet? Även om det är genomsökt tidigare?

Han har ju ändå varit skäligen misstänkt och inte helt fria från misstankar.
Citera
2019-09-06, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Haha, ska vi slå vad.

Hur lång tid tar det innan HD loggar en cache nu?

Aldrig mer! Henne oerhört traumatiska upplevelse gör att hon lämnar den delen av sitt liv bakom sig. Det är så känner jag kvinnor, vet hur de tänker. Varför gör inte du det?
Citera
2019-09-06, 15:50
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
HD är ju inte friad från misstankar utan står kvar som skäligen misstänkt för mord, även om hon nu är i frihet.

Om jag har förstått det rätt kan Åklagaren ändra rubriceringen, både uppåt och nedåt utefter det som framkommer i utredningen. Man fortsätter ju utredningen, nya prover är inlämnade och de svaren kan dröja.
Nya vittnen kan höra av sig/förhöras.

Jag är väldigt nyfiken på vad man letar efter hos SD nu....

Vem har skvallrat?
Det kan inte vara något annat än något som framkommit i förhör.
Jag misstänker H*anna.

Anger de varandra om de är skyldiga bägge?
Eller har H*anna tagit bladet från munnen om SD angett henne (och hon är oskyldig?)?

De behöver väl inte be SD om lov för att göra ett förnyat sök i hans bostad, men de kanske nämner det...?
Citera
2019-09-06, 15:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Det är många misstänkta för grova brott som får sparken innan dom, även fabriksarbetare och städare liksom.
Fast om arbetsgivarna har rätt att göra så vet jag inte?

Jag tycker att det låter mycket allvarligt, med tanke på att man kan bli helt friad.

Sedan kan det ju vara en annan sak att det inte är lämpligt att låta en människa som kanske är psykiskt instabil och misstänkt för brott vara bland patienter.

Kanske finns det möjlighet att omplacera henne tillfälligt, alternativt ge sjukskrivning/tjänstledighet.
Citera
2019-09-06, 15:52
Medlem
T34Panzers avatar
Tänk om har SD gömt något viktigt på någon väldigt svårtillgång plats?
Som i en grotta, gruvschakt el dyl. Under en av bilderna i artikeln stär det ”klättrar en av deltagarna ner i ett av Sveriges hemligaste hål, i jakt på en geocach.”

Här är en intressant artikel. Visserligen låst men jag har tagit ut några intressanta citat. Anledningen till att artikeln tilldrog mitt intresse var att en av #järngängets medlemmar Pe*ter N*oren alias ”PeterCabrio”, alltså, en av SDs allra närmaste vänner, intervjuades i detta reportage. Och att polisen verkar leta efter något speciellt föremål. SD gillar ju ”skattletning”, och gåtor, myster...

Saxat ur Arbetarbladet:

En av Sveriges hemligaste platser lockar skattjägare”
Vi befinner oss någonstans i Dalarna. Platsen utsågs 2014 till Sveriges bästa mysterium och lockar geocachare från hela landet. Om man nu kan hitta platsen överhuvudtaget vill säga.

Följ med ner till en av Sveriges hemligaste platser. Platsen är så hemlig att vi förbjuds att fota eller filma detaljer som kan ge ledtrådar. Gruppen som är ute i dag består av fem personer och nästan ingen känner den andre. Hemlighetsmakeriet är stort av flera skäl. Dels för att inte avslöja området för andra geocachare som ska gå på jakt, dels för att inte få platserna förstörda.

– Det har hänt att vissa platser blir nedklottrade eller förstörda på andra sätt, säger Peter Norén. Peter har hållit på sedan 2012 och är uppe i 11 000 cachar. Han gillar att utmana sig själv. Han har till exempel tagit dykcertifikat trots att han inte kan simma och har skräck för vatten.”

https://www.arbetarbladet.se/artikel/en-av-sveriges-hemligaste-platser-lockar-skattjagare
https://myfile.is/m8acXc4cne/475EDB3...C0BB29948_jpeg
https://myfile.is/x4caX645nf/0347B11...9637D2D80_jpeg
https://myfile.is/z3ccX648n9/22EEDC4...F1DF6472B_jpeg
Citera
2019-09-06, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag undrar om hon ens får återgå till jobbet innan misstankarna är borta.
Det är nog väldigt svårt om inte omöjligt att få patienterna samt deras anhöriga att känna trygghet och tillit till en misstänkt mördare. Hon kanske får enbart administrativa uppgifter fram till att hon är rentvådd tänker jag.

Det får hon! Men vill hon själv ha sitt gamla liv tillbaks, sin bostad, sitt jobb? Nej hon vill säkert komma bort från alla onda människor som baktalat henne, börja om.
Citera
2019-09-06, 15:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Naturligtvis blir man rasande om man får sitt liv förstört av klantiga poliser. Poliser (eller kanske åklagaren som styr det hela) som försöker pressa ut uppgifter ur henne som hon inte har.

Ja, det måste vara jobbigt för henne att vara misstänkt i en mord-utredning.
Det är det nog för alla "oskyldiga" som hamnar i den situationen.
Undra egentligen varför Åkl misstänker henne, om hon är helt oskyldig till detta.
Undra varför man håller lååångt förhör med någon som inte vet ett svatt om vad som hänt.
Märkligt, eller hur ?
Citera
2019-09-06, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Stor stor förlust för "team hata HD" Hur ska ni kommer över det? Jag var helt säker på att häktningen inte var seriös, den var snarare desperat.

Dd klämde på henne lite först bara, det kommer givetvis mer, nu är hon förberedd hur det känns att sitta där.
Hon kanske inte skriker nästa gång?
Citera
2019-09-06, 15:59
Medlem
Citat:
Du tror inte att det var ett taktiskt och medvetet val från Åkl "inom lagens ramar såklart" för att driva på utredningen ytterligare framåt ?

Visst var det medvetet. Men jag tycker att det är svinaktigt att sätta en person, mor med barn, i en prekär situation i hopp om att hon skulle gola. De kan inte ens varit säkra på att hon hade något att gola om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in