2019-09-06, 13:47
Medlem
Han pratade efter attacken.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/hon-passerade-den-skjutne-pa-vag-till-jobbet-det-skramde-mig
Citera
2019-09-06, 13:47
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byfane
Jag hittar en KcLilja på Twitter med bild...
Det är fel tant. Detta är en "Måltidsstrateg" vad fan nu det innebär. Antagligen det som kallades mata-tant när jag gick i skolan.
Citera
2019-09-06, 13:48
Medlem
Då gärningskvinnan är jurist, så kan man väl på goda grunder anta att hennes yrkeskarriär är över.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum45
Som ambulanssjukvårdare under många år (30) har jag som du säkert anar hämtat ett antal skjutningar och kan väl säga som så att hagelgevär på kort håll ger absolut största skadan.

Det ser väl mest ut som en krater i kroppen skulle jag gissa? Inte utgångshål utan där blyet först träffat. Blir det utgångshål också? Ingen koll.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Var finns mer info om detta?

Ingenstans öppet.
Samt inget man gärna pratat öppet om inom rättsvården.
Men förhoppningsvis kanske massmedia kommer sprida lite ljus över saken nu efter denna händelse imorse.
Citera
2019-09-06, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf
SVT Rapport träffade en före detta grovt kriminell från organiserad brottslighet som levde med skyddad identitet. Han fick frågan vad ett mord kostar i dagens Sverige, svaret var:
mellan 6-15 tusen beroende på vem torpeden är.

I dagens Sverige 2019 finns det folk som mördar på beställning för mindre än 10 000 kr. Helt sjukt.

Det har alltid gått att köpa billiga torpeder.

Det kvalitén (inte viljan) som avgör torpedens pris.

Man kan få Anders eller Amir med grav ADHD och missbruksskador att döda för 5000 åxo, men då blir det kaos...

Däremot tror jag att antalet villiga och billiga har ökat.

Det är en fruktansvärd utveckling.
Citera
Medlem
Kvinnan mår inte bra och kommer häktas på sannorlika skäl.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Det är också märkligt att de brottades, ståendes, innan han sköts. De har kommit riktigt nära varandra. När den uppgiften släpptes var jag helt övertygad om att det handlade om ett rån som sedan gått snett med skottlossning som följd.

Ja, det kan ju va vem som helst som gjort det.
För tidigt säga något.
Citera
2019-09-06, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jbeach
Jag håller mig till saken. Det är fråga om dödligt våld i nära relation utövat av en kvinna (advokatens f.d. fru) och en verklighet som inte alls passar in i NCK:s uppenbart ovetenskapliga verksamhet där våld i nära relationer inte utövas av kvinnor (d.v.s. deras modeller är högst ovetenskapliga).

Hade NCK:s modeller varit riktiga hade H*enr*k inte behövt råka ut för det här.

Kvinnan hade väl besöksförbud etc? Vad mer går att göra?
Kvinnan kan sitta på Bali och ringa en "hitman" även om NCK's modeller stämmer eller ej...
Detta hade hänt även om hon suttit inlåst vill jag påstå.
Citera
2019-09-06, 13:51
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Det har alltid gått att köpa billiga torpeder.

Det kvalitén (inte viljan) som avgör torpedens pris.

Man kan få Anders eller Amir med grav ADHD och missbruksskador att döda för 5000 åxo, men då blir det kaos...

Däremot tror jag att antalet villiga och billiga har ökat.

Det är en fruktansvärd utveckling.

Har säkert ökat markant. Lika mycket som skjutningarna i sig.
Citera
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnilleFix
Hur är/var advokaten som person?
Har var väl inget vidare som advokat då han ratades av ASAP Rocky som verkar vara en klok person.
Kanske den hotbild han hade mot sig påverkade hans yrkesutövnin?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Suck...

Polisen fimpade Norr Mälarstrand helt - och då har vi dessutom Hantverkargatan som enkelriktats pga fjärrvärmejobb = trafikkaos på K-holmen. Sen står det runt 10 snutar med händerna i byxfickorna mitt i gatan och ser ut som ett gäng lyktstolpar. Sen ringde en person 11414 med tips, väntetid 43 min....det blev inget tips..

Sen verkar SvD syssla med fake news, serveringen öppnar 11:00...... (skott/larm runt 09..) :
Människor som sitter på en uteservering får inte lämna platsen.
https://www.svd.se/en-skjuten-i-centrala-stockholm

Förmodligen blev han knäppt med en uppborrad startpistol som har sämre kraft, var ju i vintras som 3 blattar sköt med just startpistol högre upp vid Fridhemsplan vid Kriminalvårdens port brevid Åhlens

Det kan vara vittnen som blivit ombedda att sätta sig på uteserveringen i väntan på att bli förhörda. Eller personal som satt där före öppning.

Du menar att det bara finns en sorts pistoler på Kungsholmen och detta är uppborrade startpistoler? 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in