2019-09-06, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Skjuten i både huvudet och bröstet så lär inte överleva så länge
Verkar vara klantigt skjutet om han både kunde greppa sin mobil och vara vaken och talbar. Förhoppningsvis överlever han.
Citera
2019-09-06, 11:06
Medlem
Skjuten i huvudet bröst och buk
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LucioFontana
Det känns som ett vansinnesdåd av psykiskt sjuk. Tror inte det har nåt med gäng, affärer lr advokat- yrkesutövning att göra. Tror på snabb lösning av detta eftersom det är en amatör.

Vansinnesdåd eller inte - han var uuutvaald som offer - man vaktade honom osv
här handlar det INTE om mistaken identity
Citera
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Är väl så klart afghanerna som är i farten igen. Dom är väl missnöjda med att det inte blev nåt vidare skadestånd efter ASAP Rocky-domen.
Citera
Medlem
HOL är BO (bekräftat genom vän som är kollega), kommer ej överleva attacken. Bekräftas snart i de stora tidningarna.
Citera
Medlem
"Uppdatering klockan 11.00
Polisen hanterar i nuläget mordförsöket som en isolerad händelse utan känd koppling till nyligen inträffade våldsbrott."
Citera
2019-09-06, 11:07
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucioFontana
Det känns som ett vansinnesdåd av psykiskt sjuk. Tror inte det har nåt med gäng, affärer lr advokat- yrkesutövning att göra. Tror på snabb lösning av detta eftersom det är en amatör.

Nej, de brukar i regeln inte ha några vapen som pistoler. Det var en jättedålig gissning.

Vad vi ser är en upptrappning, eller snarare utveckling av det dödliga våldet från gängkriminella. Man ger sig nu på allt och alla, ingen går säker, oavsett vem. Oavsett om du är läkare, kvinna, barn, advokat, åklagare, domare, myndighetsperson, polis. Det fattas bara att man börjar skjuta på politiker så är cirkeln sluten. Det är bara en tidsfråga innan vi ser poliser som sprängs i luften.

De har noll respekt för allt och alla, noll empati och noll konsekvenstänk. OCh eftersom att de i regel aldrig åker fast eller blir dömda så har de fått självförtroende och tänker att de kan göra vad fan de vill.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leklust
Th*mas B*dström?
Ringde hans byrå och de tog emot meddelande så det lan ju ej va han?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Förundersökning om Mord sa de precis på TV4. Är den skjutne advokaten bekräftat död?
De sa nog fel eller hörde du fel.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Ursäkta jag vaknade just. Direkt jag läste denna nyhet tänkte jag "100% det är Slobodan, skjuten av afghanen". Är jag fel ute?
Citera
Medlem
Saltkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pugster
Med risk för att verka korkad, men vem är HOL?

Henrik Olsson Lilja?

https://olssonlilja.se/team/henrik-olsson-lilja/

Så dumt att man ska behöva pussla själv för att besserwissers använder totalt okänd förkortning.
Citera
Medlem
MrsVanity1s avatar
Satsar på blattar som skjutit.What else is new?

Har dock för mig jag läste i tråden el i tidningarna att det inte hade med arbetet att göra...we shall se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in