2019-09-05, 23:08
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
A) det är ju uppenbart att de gjort fel när hela byggnaden välter intakt och balkar helt plötsligt dras ut som gummiband..

B) förklaringar vad de gjort diskuteras för fullt sen inatt på t.ex metabunk.

C) undersökningen skulle vara transparent med full insyn i beräkningar och data - något man redan från start frångick och höll på allt arbete och underlagen. Deras senaste budskap är att den underliggande datan kommer släppas om några veckor (vilket förstås kortar tiden för kritisk feedback ytterligare). Innan datan är släppt och genomgången lär det bli svårt att avgöra exakt hur de gjort, mer än att sådär faller inte ens legobitar - tvärs igenom varandra utan att ta skada...

Hahahah! Och du ska komma och kalla någon annan ”konspirationsteoretiker”?! Du menar på fullt allvar att du i egenskap av anti-foliehattpajas tror att du är kvalificerad att avfärda Fyra års arbete av tre uppenbarligen högst kvalificerade personer med hänvisning till någon jävla tomteverkstad som kallas ”metabunk”? Hur kan du inte fatta att det är du som ignorerar fakta?
Citera
2019-09-05, 23:11
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fffffuuuuuu
Hahahah! Och du ska komma och kalla någon annan ”konspirationsteoretiker”?! Du menar på fullt allvar att du i egenskap av anti-foliehattpajas tror att du är kvalificerad att avfärda Fyra års arbete av tre uppenbarligen högst kvalificerade personer med hänvisning till någon jävla tomteverkstad som kallas ”metabunk”? Hur kan du inte fatta att det är du som ignorerar fakta?

Vilka specifika fakta tänker du på då?
Citera
2019-09-05, 23:13
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Jag vet inte om det är språkförbistring eller något annat som kommer i vägen för kommunikationen, men varken NIST eller jag hävdar att den interna bärande stålkonstruktionen fanns kvar och utgjorde ett motstånd när fasaden började falla. Tvärtom är min åsikt att konstruktionen kollapsade med början minst fem sekunder innan fasaden föll och det fria fallet skedde.

Förlåt, men vem fan tror du bryr sig om ”din åsikt”?! Är du byggnadsingenjör? Du menar alltså att ”kollapsen började innan det fria fallet”? Smart tänkt! Så då hade alltså redan den bärande konstruktionen kollapsat under själva huset så att det inte fanns något som gjorde motstånd? Aaaahhhh jag fattar! Bäst jag tar av mig foliehatten då!!
Citera
2019-09-05, 23:23
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Förlåt, men vem fan tror du bryr sig om ”din åsikt”?! Är du byggnadsingenjör? Du menar alltså att ”kollapsen började innan det fria fallet”? Smart tänkt! Så då hade alltså redan den bärande konstruktionen kollapsat under själva huset så att det inte fanns något som gjorde motstånd? Aaaahhhh jag fattar! Bäst jag tar av mig foliehatten då!!

Oavsett min utbildning - NIST hade en massa byggnadsingenjörer (och annat fackfolk) inkopplade som kom till den slutsatsen - ja...
Men man behöver inte vara utbildad alls för att titta på filmerna av wtc7 där man kan se vågrörelsen på fasadens yta när byggnaden kollapsar internt och penthouse faller rakt igenom byggnaden flera sekunder innan fasaden ens börjar röra sig nedåt.
Så nej, det är inte bara ”en åsikt”...
Citera
2019-09-05, 23:24
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Vilka specifika fakta tänker du på då?
Att WTC7 faller rakt nedåt i fritt fall. Till exempel. Det finns ju också sådant som filmbevis för och bevarade rester av smält stål, trovärdiga vittnesmål om explosioner i källarvåningar samtidigt (eller strax innan) första planer träffade WTC1. Tidiga vittnesmål om explosioner, filmer som visar explosioner osv osv.

Men det spelar ju absolut ingen roll vad jag skriver. För du är ju preciiiis lika jävla dum och övertygad om att du har rätt som vilken flat earther som helst.
Citera
2019-09-05, 23:24
Medlem
Om om det inte räcker med att en normal människa kan se att detta är en kontrollerad sprängning och att en mängd framstående experter har kommit fram till samma sak så finns det fler märkliga omständigheter.

Till exempel denna:
BBC news rapporterade om kollapsen innan den hade skett. Men ser nyhetsankaret tala. Bakom henne syns WTC7 rykande i bakgrunden. Men i underkanten visas en skylt där det står att byggnad nummer 7 har kollapsat.
https://www.youtube.com/watch?v=f0HPqd8dPeE
Citera
2019-09-05, 23:27
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Oavsett min utbildning - NIST hade en massa byggnadsingenjörer (och annat fackfolk) inkopplade som kom till den slutsatsen - ja...
Men man behöver inte vara utbildad alls för att titta på filmerna av wtc7 där man kan se vågrörelsen på fasadens yta när byggnaden kollapsar internt och penthouse faller rakt igenom byggnaden flera sekunder innan fasaden ens börjar röra sig nedåt.
Så nej, det är inte bara ”en åsikt”...

Det är nog inte ens en ”åsikt”, utan mer en känsla. En känsla av att man har rätt som gör att man inte riktigt klarar av att processa information som säger emot ens världsbild. Testa och tänk nyktert på det hela! Gör en ny och förutsättningslös analys av kända fakta!
Citera
2019-09-05, 23:31
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Att WTC7 faller rakt nedåt i fritt fall. Till exempel. Det finns ju också sådant som filmbevis för och bevarade rester av smält stål, trovärdiga vittnesmål om explosioner i källarvåningar samtidigt (eller strax innan) första planer träffade WTC1. Tidiga vittnesmål om explosioner, filmer som visar explosioner osv osv.

Men det spelar ju absolut ingen roll vad jag skriver. För du är ju preciiiis lika jävla dum och övertygad om att du har rätt som vilken flat earther som helst.
Vad har något av det med ”de tre experternas” arbete att göra?
Allt du tar upp nu har förklarats och ältats tidigare - inget av det har med Hulseys modell (dvs det vi diskuterade) att göra.

Vill du börja idissla fritt fall och wtc1’s källare så kan vi förstås göra det - men det är ju helt andra frågor än den ”fakta” du påstod att jag ignorerar i Hulseys och hans två assistenters rapport..
Citera
2019-09-05, 23:32
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det är nog inte ens en ”åsikt”, utan mer en känsla. En känsla av att man har rätt som gör att man inte riktigt klarar av att processa information som säger emot ens världsbild. Testa och tänk nyktert på det hela! Gör en ny och förutsättningslös analys av kända fakta!

Nej det är fakta. Dels är det fakta att man ser rörelsen i byggnaden tydligt på filmerna, och dels är det fakta att det stämmer ned NISTs förklaring av vad som hände..
Citera
2019-09-05, 23:34
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Om om det inte räcker med att en normal människa kan se att detta är en kontrollerad sprängning och att en mängd framstående experter har kommit fram till samma sak så finns det fler märkliga omständigheter.

Till exempel denna:
BBC news rapporterade om kollapsen innan den hade skett. Men ser nyhetsankaret tala. Bakom henne syns WTC7 rykande i bakgrunden. Men i underkanten visas en skylt där det står att byggnad nummer 7 har kollapsat.
https://www.youtube.com/watch?v=f0HPqd8dPeE

Jaja, det finns ju hur mycket som helst. Men just det KAN ha berott på att bilden bakom reportrarna inte var i realtid alternativt eller i kombination med ett missförstånd av information om att de hade evakuerat pga risk att den skulle kollapsa. Man får vara försiktig med att framföra den typen av svaga argument (lite som med Larry Silversteins intervju) tycker jag. Det skapar bara (berättigat) utrymme för ifrågasättande. Håller man sig till oomtvistade uppgifter (som den om fritt fall, eller att bränder inte smälter stål) så slipper man mycket. Dock finns det ju många som antingen är för känslomässigt engagerade och/eller för dumma för att förhålla sig på ett begåvat sätt även till sånt.
Citera
2019-09-05, 23:41
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Nej det är fakta. Dels är det fakta att man ser rörelsen i byggnaden tydligt på filmerna, och dels är det fakta att det stämmer ned NISTs förklaring av vad som hände..

Har du ens sett bilderna av NIST:s animation? Den liknar inte över huvud taget det som bevisligen sker. DET är fakta. Och ärligt talat, vad hade de för handlingsutrymme? Tänk dig att jobba på en amerikansk myndighet 2006 och skriva en rapport om 9/11. Inte skriver du att någon demolerade fanstyget. Inte.en.chans
Citera
2019-09-05, 23:43
Medlem
Citat:
Jaja, det finns ju hur mycket som helst. Men just det KAN ha berott på att bilden bakom reportrarna inte var i realtid alternativt eller i kombination med ett missförstånd av information om att de hade evakuerat pga risk att den skulle kollapsa. Man får vara försiktig med att framföra den typen av svaga argument (lite som med Larry Silversteins intervju) tycker jag. Det skapar bara (berättigat) utrymme för ifrågasättande. Håller man sig till oomtvistade uppgifter (som den om fritt fall, eller att bränder inte smälter stål) så slipper man mycket. Dock finns det ju många som antingen är för känslomässigt engagerade och/eller för dumma för att förhålla sig på ett begåvat sätt även till sånt.

Ja det kan jag helt hålla med om, men jag har hittills inte sett en tillfredsställande förklaring på detta.
Här är BBCs egen förklaring från 2007. Den är nästan pinsam.

Citat:
5. If we reported the building had collapsed before it had done so, it would have been an error - no more than that...

https://www.bbc.co.uk/blogs/theeditors/2007/02/part_of_the_conspiracy.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in