Citat:
Ursprungligen postat av
izzisbell
Nix, jag tror icke på att det skulle varit förutbestämt och planerat. Risken var ändå stor att någon granne skulle fått syn på dom om dom nu promenerade tillsammans till BP. Det var en varm kväll, någon kunde varit ute & rastat hunden tex. "Risken" att hon skulle hittas fort var oxå stor, ur den aspekten.
Eller kanske skickade SD ett meddelande till LW, att dom skulle träffas på BP? Det kan ju ha varit ett ställe dom brukade träffas på ´´i smyg´´ efter HD:´s utformade kontaktförbud.
Allt tyder på ett bråk som gick överstyr, det är vad jag trott hela tiden. Vad bråket skulle handlat om kan vi ju bara spekulera i. Jag tror som flera andra i tråden att SD hade invändningar mot LW:s Norgeresa och att hon börjat dejta andra. Det måste stuckit i hans ögon att se bilder på henne tillsammans med andra män. Kort därefter skulle han själv resa iväg med HD. Eventuellt pratade dom igenom sin relation, var dom nu stod. Det är ett märkligt sammanträffande annars.
Och var kommer då HD in i bilden? Jag har fortfarande svårt att ta in henne som delaktig i själva mordet. Tanken på att hon skyddat och hjälpt SD efteråt känns mer trolig.
Jag funderar på kotaktförbudet. Om det var så att HD förbjudit SD att ha kontakt med LW, vad hade det spelat för roll för SD:s del när HD ändå flyttat? Eller separerade dom på prov? För annars kan man tycka att SD var en fri man att göra som han nu ville med hans och LW:s relation? Eller tappade LW intresset för SD i samma veva? Utifrån sociala medier att döma, lutar det ändå mot att det var LW som gått vidare. Hon sökte sig till andra catchinggäng osv.
Ok, I see your point. Men var inte planket väldigt dolt av lummiga träd och buskar om jag inte missminner mig?Själva brottsplatsen gick väl inte identifiera varken från vägen sett eller från Lws kvarter. Brottsplatsen hintar om lokalkännedom av mördaren tänker jag. Mördaren är bekant med området, och väljer den platsen delvis för att den är dold, och nära. Bl.a. måste mördaren själv fly fort från platsen utan att observeras av någon person som rastar hunden ovanligt sent eller liknande.
Där jag bor möter jag ingen vid midnatt, och inte alls på varken en vardag eller helg, söndagar brukar vara helt dött både innan och under semestertider. Trots att jag bor i stadens största bostadsrättsförening. Vet dock inte hur läget är vid 00-snåret i Hjärsta. Tror 14 maj var väl en måndag om jag minns korrekt? Brottet skedde väl natten mot måndag den 14 eller liknande?
Om Hanna, är delaktig i någon form, vilket jag tror, då står hon och väntar dold vid insidan av planket. Jag kan föreställa mig att de inre gränser som barrikaderrar och innesluter hennes växande hat, på slutet krackelerat, och behöver strax få sitt utlopp,.Hela härvan för henne är en högst personlig upplevelse av integritetskränkning och jag antar inte att hon upplever LW som ett viljelöst offer utan ett hungrigt rovdjur som slukar allt i sin väg.
Hanna känner sig som offret här för Lws rovgirighet och Lw ska sorteras bort och läggas till handlingarna en gång för alla.Jag antar svarsjukan gjort henne nästintill fysiskt sjuk, och hon vill få bort den känslan ur sin kropp genom vedergällning. Jag tror hon brottar ner henne, både sparkar, stampar och avslutar med strypning Det klaras inte av i en handvändning, utan pågår några minuter tills Lenas skrik avtar. HD är sjuksköterska, och lämnar inga levande vittnen efter sig. När du stryper någon, brukar det höras en sista rosslig, och sedan vet du att det är fullbordat.
Jag tror Lena de sista minuterna av sitt liv drabbades av djupare insikter och klarhet om vad hon egentligen varit inblandad i och den påverkan det haft, utan att hon tidigare förstod omfattningen. Samtidigt förstod hon att ånger och förlåt, inte längre räckte. Ångestskriken, tyder på att hon visste att hon hamnat i underläge och att hon skulle dö. Men Lena ville inte, hon var inte förberedd, att släppa greppet om livet frivillig. Så skriken, var samtidigt ett rop på hjälp, och Daland och hans sambo hörde och larmade. Men de förmådde inte orientera skrikens källa när de åkte ut och sökte med bilen.
Som jag sagt tidigare, tolkar jag uppbrottet mellan Stefan och Hanna, som en kuliss, för att dölja ett brott. Deras förhållande fortsätter om än inte i juridisk mening. Du vet Stefan är kanske en smartjäkel, som någon i utredningen ska ha yttrat, med några rävar bakom öronen.