2019-09-03, 10:24
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag vill avsluta med att du hade ett val att låta bilden passera obemärkt istället för att kommentera den, men nu gjorde du det och jag har gett min förklaring. Låt oss stanna där.
Du hade också ett val, både att göra collaget och sedan att publicera bilden. När man offentliggör något så får man vara beredd på reaktioner. Ha en bra dag!
Citera
2019-09-03, 10:31
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har följt den här tråden sedan start och har aldrig sett en bild med en kropp.

Däremot fanns det en fantastiskt bra bild, sett ovanifrån som @UlfUtredaren länkade till. Tyvärr är länken nu död.

Det är den bästa bild som förekommit i tråden (som jag minns det), skarp och perfekt vinkel.

Jag har också följt fallet från dag 1, och varit en av dom som lagt upp mest bilder. Men minns ingen bild med kropp. Någon annan som sparat översikts bilder?

Kam det vara någon av dessa?

https://cdn-18.myfile.is/md94K644n3/00601005-1567499972/25E4466F-FC18-4DBA-A917-63A3D6C5DD4C.jpeg

https://cdn-17.myfile.is/l196K641n6/7a360f9d-1567500036/CC3BA37C-A848-464F-A2B0-4425DF58226F.jpeg
Citera
2019-09-03, 10:38
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Han nämner egentligen bara sin mor (men har en skrivning om föräldrarna i plural):
https://coord.info/GLVJV2FA

Observera att han uppger att han efter V-ås påbörjar en WIG (Wherigo cach) i centrum. Om detta skriver han i loggen:
https://coord.info/GLVJV1NQ

Han kan inte avhålla sig från anmärkningen att han hade föredragit en kaffekorg framför kaffe och bullar i mammas kök. (Det han skriver är inte något som normalt sett betyder ett smack, men just i SD:s fall är det ett för honom mycket typiskt sätt att lägga in en dubbelmening, undertryckt kritik, eller ett behov av att på något sätt ge igen; få ur sig en elakhet).

Tack för detta svar!
Jag har funderat på varför SD (i skrift) verkar tillfredsställa sig med att plantera mer eller mindre transparenta budskap ”mellan raderna”? Beteendet skulle kunna basera sig på en vägran att brottas med den egna stoltheten, tänker jag. Bakom den självständiga och glättiga image SD livligt försvarar döljer sig eventuellt en rejält bräcklig självkänsla, om jag får gissa.
Citera
2019-09-03, 10:44
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Tycker det verkar som någon skrev åklagaren går "all in", nu eller aldrig sista chansen. Ta allt som finns i huset, leta blodspår på alla kläder leta efter alla föremål som skulle kunna användas som vapen.

Samtidigt några sådan föremål finns naturligtvis inte som pekar i önskad riktning. Men även rester av någons ett år gamla näsblod triggas väl av mobben till att vara från mordoffret.

Varför är du så kräkig i alla dina kommentarer?
Varför tramsar du hela tiden?

Vad är det du vill säga då du kallar oss som följt fallet och skrivit under 15 månaders tid för ”mobb”?

Detta handlar om ett mord och jag tycker att det är opassande att du hela tiden raljerar.

Vill inte du också att mordet löses?
Tycker du att fel personer sitter häktade?

Jag förstår inte vad du hålet på med.
Citera
2019-09-03, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Finns det belägg för att LW och SD verkligen också hade en sexuell relation någon gång?
Inte bara uppgifter från SD således?

Nu säger inte stillbilder så mycket, men det synns inte riktigt någon kärleksmagi mellan de två. Möjligen en sprudlande LW och trånande blickar från SD.

Ja, det är bekräftat i tråden från säkra källor att dom hade en kärleksrelation under 6 år.
Jao, jag tycker definitivt det finns en glöd mellan dom två på flertalet bilder. Jag ifrågasatte t.o.m i början av tråden att det var märkligt att HD inte misstänkte något under alla år.
Citera
2019-09-03, 10:46
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Finns det belägg för att LW och SD verkligen också hade en sexuell relation någon gång?
Inte bara uppgifter från SD således?

Nu säger inte stillbilder så mycket, men det synns inte riktigt någon kärleksmagi mellan de två. Möjligen en sprudlande LW och trånande blickar från SD.
Det är väl just något sådant åklagaren antyder, dvs. att SD och pastorn skall ha haft något typ av kärleksrelation. Inget som förnekas av SD tydligen, men exakt när i tid och i vilken omfattning det skall ha varit är väl lite oklart:
Den häktade mannen och Lena Wesström hade varit goda vänner under många år och har också periodvis haft en kärleksrelation. Det har tidigare bekräftats av mannens försvarsadvokat Ingvar Backman, som då inte ville gå närmare in på några detaljer eftersom det berörde ”den motivbild som åklagaren vill måla upp”.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/lena-wesstrom-vigde-de-misstankta-mordarna-/
Senast redigerad av Draifos 2019-09-03 kl. 10:49.
Citera
2019-09-03, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Nix, jag tror icke på att det skulle varit förutbestämt och planerat. Risken var ändå stor att någon granne skulle fått syn på dom om dom nu promenerade tillsammans till BP. Det var en varm kväll, någon kunde varit ute & rastat hunden tex. "Risken" att hon skulle hittas fort var oxå stor, ur den aspekten.

Eller kanske skickade SD ett meddelande till LW, att dom skulle träffas på BP? Det kan ju ha varit ett ställe dom brukade träffas på ´´i smyg´´ efter HD:´s utformade kontaktförbud.

Allt tyder på ett bråk som gick överstyr, det är vad jag trott hela tiden. Vad bråket skulle handlat om kan vi ju bara spekulera i. Jag tror som flera andra i tråden att SD hade invändningar mot LW:s Norgeresa och att hon börjat dejta andra. Det måste stuckit i hans ögon att se bilder på henne tillsammans med andra män. Kort därefter skulle han själv resa iväg med HD. Eventuellt pratade dom igenom sin relation, var dom nu stod. Det är ett märkligt sammanträffande annars.

Och var kommer då HD in i bilden? Jag har fortfarande svårt att ta in henne som delaktig i själva mordet. Tanken på att hon skyddat och hjälpt SD efteråt känns mer trolig.

Jag funderar på kotaktförbudet. Om det var så att HD förbjudit SD att ha kontakt med LW, vad hade det spelat för roll för SD:s del när HD ändå flyttat? Eller separerade dom på prov? För annars kan man tycka att SD var en fri man att göra som han nu ville med hans och LW:s relation? Eller tappade LW intresset för SD i samma veva? Utifrån sociala medier att döma, lutar det ändå mot att det var LW som gått vidare. Hon sökte sig till andra catchinggäng osv.
Jag har ett par frågor här. Ursäkta mig, jag är inte insatt och försöker läsa ikapp. Som jag förstod det så låg SD och HD i skilsmässa, eller åtminstone separerat. Varför drog dom då till USA tillsammans? Och varför kom dom inte in i USA - som jag läste nånstans?

Hade SD ett formellt kontaktförbud gentemot LW? Eller var det HD som förbjudit honom att kontakta LW?

Hade SD och LW nån sorts relation där de var otrogna sina partners? Eller vad hände där? Hur länge höll SDs och LWs relation på - och när i tiden var detta?

Några små frågor som kan räta ut mina frågetecken.
Citera
2019-09-03, 10:49
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det har inte jag heller sett och jag har också följt tråden från början.
Däremot fanns det någon bild där konturerna av kroppen var inritade.

Det var nog min bild isåfall :-)
Det var jag som på eget bevåg, alltså gissning, ritade in konturer:

https://cdn-06.minfil.com/E2of88e9b6/71215dcf-1567501110/IMG_0920.JPG
Citera
2019-09-03, 10:51
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det stämmer att dalaan sagt att det var utdraget. De trodde det var ifrån en pågående våldtäckt på deras sida av motorvägen.
Det måste även ha varit hög volym isåfall.

Dalaan skrev såhär:

”Extremt höga panikslagna skrik som kom i omgångar under några minuter. Varken jag eller min sambo har hört något liknande och önskar inte göra det igen.”
Citera
2019-09-03, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det är väl just något sådant åklagaren antyder, dvs. att SD och pastorn skall ha haft något typ av kärleksrelation. Inget som förnekas av SD tydligen, men exakt när i tid och i vilken omfattning det skall ha varit är väl lite oklart:
Den häktade mannen och Lena Wesström hade varit goda vänner under många år och har också periodvis haft en kärleksrelation. Det har tidigare bekräftats av mannens försvarsadvokat Ingvar Backman, som då inte ville gå närmare in på några detaljer eftersom det berörde ”den motivbild som åklagaren vill måla upp”.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/lena-wesstrom-vigde-de-misstankta-mordarna-/

Så är det kanske, jag har för mig att jag läst att det skulle ha varit under 6 år, vilket är tämligen länge att smyga utan att bli påkomna. Kanske var det till och från under några år.
Citera
2019-09-03, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Vad gäller Kevinfallet (som jag har bra koll på, inte minst via dokumentären men även andra "källor") så kan jag inte hitta något påtagligt "osannfärdigt" som du skrivit. Jag läste igenom dina inlägg och det mesta du skrivit där stämmer, den "hädangångne" pojken hette faktiskt Kevin, vi fick även veta namnen på föräldrarna och andra släktmedlemmar. Jag hoppas du återvänder till den tråden så vi får upplösningen, så här skrev en skribent:
"Vad gäller FUP:en och alla hemliga dokument kan du vara lugn. SvammelMannen har tillgång till alla hemliga polisdokument i hela världen, och han kommer snart att - kort och koncist - delge tråden dessa fakta. Det har han ju lovat, i jättemånga inlägg. "

B-333/812-9H/15 Nu du fått vad du vill ha.

Denna tråden handlar om mordet på Lena Wesström och både SD och HD är misstänkta för att vara involverade.
Citera
2019-09-03, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Vad gäller Kevinfallet (som jag har bra koll på, inte minst via dokumentären men även andra "källor") så kan jag inte hitta något påtagligt "osannfärdigt" som du skrivit. Jag läste igenom dina inlägg och det mesta du skrivit där stämmer, den "hädangångne" pojken hette faktiskt Kevin, vi fick även veta namnen på föräldrarna och andra släktmedlemmar. Jag hoppas du återvänder till den tråden så vi får upplösningen, så här skrev en skribent:
"Vad gäller FUP:en och alla hemliga dokument kan du vara lugn. SvammelMannen har tillgång till alla hemliga polisdokument i hela världen, och han kommer snart att - kort och koncist - delge tråden dessa fakta. Det har han ju lovat, i jättemånga inlägg. "

Det är dock imponerande att JM lyckas få med sig några stycken som verkar lita blint på vad som skrivs utan någon form av "källkritik".

Jag misstänker att det du just skrev kommer ignoreras av såväl JM som dennes lilla skara följeslagare, då det likt några av mina inlägg ställer krav på JM, som uppenbarligen inte kan förklaras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in