2019-09-02, 21:37
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja har man hittat hudavskrap under LW:s naglar så borde inte SD/HD nu sitta häktade.

Sorry men förstår inte...
Kanske jag som missförstått?
Hur menar du att ev MGM inte borde vara häktade om man hittat DNA??
Citera
2019-09-02, 21:37
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Sant.
Får falla tillbaka på anstiftan igen....
Hon är helt enkelt delaktig i mordet på så vis att hon har förmått SD att mörda LW.
Och hon är även delaktig i mordet på LW genom att "hjälpa" SD efter mordet.
Hon fick LW död, utan att själv behöva röra LW.

Får köra på den istället.

Herregud vilken jävla historia detta är.
Mörda pastorn som vigde dom, efter att pastorn har knullat med mannen hon vigde.

Sanslös historia, vi får se om den håller hela vägen, då hamnar den i historieböckerna.

Men jag köper ditt resonemang om anstiftan och så vidare men då blir ju MGK,s "skäliga misstanke" för mord fel enligt mig, satan så krångligt det blev med parametern MGK.
Citera
2019-09-02, 21:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag har inte hängt med alls i det är ärendet. Nu är det två häktade, och jag vet att hon vigde de båda. Och att brudgummen och Lena tydligen haft en relation. Men var ligger motivet nånstans.

Kanske....
Svartsjuka, kärlek, skilsmässa och svek.
Kanske nåt annat...
Men troligtvis Svartsjuka, kärlek, skilsmässa och svek.
Citera
2019-09-02, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Sanslös historia, vi får se om den håller hela vägen, då hamnar den i historieböckerna.

Men jag köper ditt resonemang om anstiftan och så vidare men då blir ju MGK,s "skäliga misstanke" för mord fel enligt mig, satan så krångligt det blev med parametern MGK.
Att bevisläget har förbättras efter polisens tillslag bekräftas av att åklagaren numera anser att det finns sannolika skäl för häktning även för kvinnan. Till en början häktades hon skäligen misstänkt, den lägre misstankegraden, för mord.
Citera
2019-09-02, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Åklagaren har deklarerat att FP=MP. Troligtvis konstaterat av rättsmedicin.
Men visst har det framkommit att hon antagligen blivit släpad en bit.. Kanske nedslagen och sedan blivit släpad (därav skriken) bakom planket där hon bragts om livet..
Citera
2019-09-02, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Enligt polisen vet man inte vad motivet skall ha varit. Har åklagaren sagt det där?
Det är min uppfattning att det handlar om svartsjuka.
Citera
2019-09-02, 21:45
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Att bevisläget har förbättras efter polisens tillslag bekräftas av att åklagaren numera anser att det finns sannolika skäl för häktning även för kvinnan. Till en början häktades hon skäligen misstänkt, den lägre misstankegraden, för mord.

Vi har diskuterat det där och enligt den senaste artikeln från NA så bekräftades inte Aftonbladets påstående om att Hiding ansåg att det skulle räcka till "sannolika skäl", konsensus blev väl att det troligen var Aftonbladet som övertolkat åklagaren men det kan ju vara sant också, beror kanske på hur frågorna ställs av reportern.
Citera
2019-09-02, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli

Menar att om man hittat nagelhudsavskrap tillhörande SD/HD så skulle det inte ha tagit 15 mån för att få dem häktade.
De hade suttit per omgående, på extra sannolika skäl.
Citera
2019-09-02, 21:46
Medlem
colis avatar
PÅ LWs instragram finns två bilder på en leende Lena i snön tillsammans med två män.
Den ena är SD. Bilderna är från 23/2 2016. Lenas kommentar är ”Bra start på dagen”

Någon - en PvW - har för precis ett år sedan skrivit till kommentaren:

Fy behöva posa med din förövare ... vila i frid Lena”

https://www.instagram.com/p/xElT6PR5Nv/
Citera
2019-09-02, 21:47
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Menar att om man hittat nagelhudsavskrap tillhörande SD/HD så skulle det inte ha tagit 15 mån för att få dem häktade.
De hade suttit per omgående, på extra sannolika skäl.

Och vi hade förmodligen suttit och väntat på förhandling i Hovrätten istället för att vänta på att få veta om det räcker till "sannolika skäl" för MGK på Lördag.
Citera
2019-09-02, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Men visst har det framkommit att hon antagligen blivit släpad en bit.. Kanske nedslagen och sedan blivit släpad (därav skriken) bakom planket där hon bragts om livet..

Ja, det har det spekulerats kring tidigt i tråden.

Jag hade uppfattningen att LW inte skulle gått in alls på Rättarevägen då uppsikten över bostaden försvinner där.
Citera
2019-09-02, 21:48
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli

Skulle man hittat hudavskrap under LWs naglar så hade det väl varit ganska snabbt analyserat. Skulle hudavskrapet tillhört SD och/eller HD skulle nog åtal redan varit väckt. Hade hudavskrap tillhört någon annan skulle man antagligt inte inriktat sig så hårt på enbart dessa misstänkta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in