2019-09-02, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsForbes
Håller med. Lukten från en död människas kropp märks tydligt. Sen hade grannarna märkt gamarna. Vissa av de kan känna lukten från flera kilometer avstånd.

Kan det vara så att kroppen var kvar hos någon av de misstänkta i några dagar innan den kastades bakom plaketten? Och att därför letar efter polisen så frenetiskt hos dem?

Åklagaren har deklarerat att FP=MP. Troligtvis konstaterat av rättsmedicin.
Citera
2019-09-02, 21:08
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Stod det inte att det såg ut som att LW hade lämnat sitt hem i "all hast", att hon alltså hade grejat med nåt där hemma och sen snabbt gått ut och att dörren stod lite på glänt.??
Minns jag fel, eller kan det stämma??
Sen så hittas hon 150-160 meter hemmifrån, och varför hamnade hon där??

I så fall ploppade en teori upp i som kanske kan förklara det.....

Tänk er att LW håller på med nåt (dammsuger, stryker, kollar TV och myser med ett glas vin och sushi)
Helt plötsligt bankar det på dörren.
LW lämnar raskt sitt bestyr och går och öppnar dörren.
När hon öppnat dörren så står SD där och är upprörd. SD är lite högljud, yvig i rörelserna och för att inte väcka barnen och även lugna ner SD så "stänger hon till dörren lite" och går några meter till gatan med SD för att lugna ner honom och prata. Därför lämnade hon hemmet i "all hast" och lämnade dörren lite på glänt.
Tanken var inte att gå därifrån, utan att endast gå ut några meter för att prata med SD.
SD är fortfarande upprörd, och då säger LW, - Kom vi går och pratar lite, för hon kanske tyckte det var obekvämt att stå mitt i kvarteret och "bråka" med SD.
Så då börjar dom gå och prata, och LW hade såklart ingen tanke på att egentligen gå hemifrån, men traskar snällt med en bit för att prata och lugna SD.
När dom gått ner för gatan till bullerplanket så är det dags att vända, men SD vill inte vända.
Istället slår SD henne stenhårt i ansiktet. LW blir chockad... Sen tar SD tag och rusar runt med henne till andra sidan planket, samtidigt som grannar hör ett högt kvinno-skrik.
Sen mosar han henne.

Därför kanske hon lämnade i all hast, och därför kanske dörren stod på glänt.
Hon skulle bara snabbt ut ett par meter egentligen...

En liten teori bara, för jag kan inte släppa det där med dörren...

Att det är ett gräl eller något liknade som har urartat tror jag också, verkar vara djävligt amatörmässigt för att kunna se en plan bakom allt liksom, men hur får du in MGK i ditt tänkta förlopp?

Tror ju inte Hiding fabulerar utan de verkar stensäkra på att MGK är inbalndad i dådet.
Citera
2019-09-02, 21:08
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Vill du säga vem SD fikar med ?
Det ska vara en gammal studievän från gymnasietiden i V-ås (som han inte träffat på länge).
https://coord.info/GLVRHXTC
Citera
2019-09-02, 21:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nej, de måste sätta "skälig misstanke" på den som de vill göra kroppsbesiktning på och MGK gick ju helt under radarn i inledningen av fallet, full fokus från start på MGM, dåligt resultat då men bättre nu uppenbarligen.

Tack!
Man hoppas att de kollade lite på henne under förhöret. Jag menar inte kroppsbesiktning, utan tittade på armar, ansikte, händer medan de samtalade.
Det kan jag tänka mig att en erfaren utredare ändå har i ryggmärgen.
Citera
2019-09-02, 21:15
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Om det nu är viktigt... man vet aldrig.
Det måste anses vara mycket viktigt eftersom det talar för att hon på ett rel. tidigt stadium bör ha tänkt på separation. - 5 juli 2017 var f.ö. mitt under pågående utredning om misshandeln av LW (som lades ned i sept 2017).
Citera
2019-09-02, 21:16
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack!
Man hoppas att de kollade lite på henne under förhöret. Jag menar inte kroppsbesiktning, utan tittade på armar, ansikte, händer medan de samtalade.

Det har de säkert, utredarna alltså, känslan för hur den person man förhör beter sig under förhöret men vid den tidpunkten så var ju fullt fokus på MGM, jag tror att MGK gick helt under radarn då, misstankarna mot henne tror jag har kommit smygandes under året som gått, det är vad jag tror i alla fall.
Citera
2019-09-02, 21:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Att det är ett gräl eller något liknade som har urartat tror jag också, verkar vara djävligt amatörmässigt för att kunna se en plan bakom allt liksom, men hur får du in MGK i ditt tänkta förlopp?

Tror ju inte Hiding fabulerar utan de verkar stensäkra på att MGK är inbalndad i dådet.

Jo, förstår du.
SD förmedlar till HD vad han har gjort.
HD springer ner för att titta, och av nån anledning rör hon kroppen.
Hon vill förvissa sig om att "fittan som knullat" hennes man, och förstört hennes familj är död.
Kanske för att rulla runt LW, eller för att hjälpa till att "lägga henne till rätta.
HD lämnar DNA, hårstrån, skoavtryck.
Detta binder henne till platsen.
Hennes längtan att se LW död är besannad, och helt plötsligt börjar TeamDavidsson leva lyckliga igen.

Köper du det Reimer, eller är det svammel??
Citera
2019-09-02, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsForbes
Håller med. Lukten från en död människas kropp märks tydligt. Sen hade grannarna märkt gamarna. Vissa av de kan känna lukten från flera kilometer avstånd.

Kan det vara så att kroppen var kvar hos någon av de misstänkta i några dagar innan den kastades bakom plaketten? Och att därför letar efter polisen så frenetiskt hos dem?

Gamarna?
Citera
2019-09-02, 21:20
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Stod det inte att det såg ut som att LW hade lämnat sitt hem i "all hast", att hon alltså hade grejat med nåt där hemma och sen snabbt gått ut och att dörren stod lite på glänt.??
Minns jag fel, eller kan det stämma??
Sen så hittas hon 150-160 meter hemmifrån, och varför hamnade hon där??

I så fall ploppade en teori upp i som kanske kan förklara det.....

Tänk er att LW håller på med nåt (dammsuger, stryker, kollar TV och myser med ett glas vin och sushi)
Helt plötsligt bankar det på dörren.
LW lämnar raskt sitt bestyr och går och öppnar dörren.
När hon öppnat dörren så står SD där och är upprörd. SD är lite högljud, yvig i rörelserna och för att inte väcka barnen och även lugna ner SD så "stänger hon till dörren lite" och går några meter till gatan med SD för att lugna ner honom och prata. Därför lämnade hon hemmet i "all hast" och lämnade dörren lite på glänt.
Tanken var inte att gå därifrån, utan att endast gå ut några meter för att prata med SD.
SD är fortfarande upprörd, och då säger LW, - Kom vi går och pratar lite, för hon kanske tyckte det var obekvämt att stå mitt i kvarteret och "bråka" med SD.
Så då börjar dom gå och prata, och LW hade såklart ingen tanke på att egentligen gå hemifrån, men traskar snällt med en bit för att prata och lugna SD.
När dom gått ner för gatan till bullerplanket så är det dags att vända, men SD vill inte vända.
Istället slår SD henne stenhårt i ansiktet. LW blir chockad... Sen tar SD tag och rusar runt med henne till andra sidan planket, samtidigt som grannar hör ett högt kvinno-skrik.
Sen mosar han henne.

Därför kanske hon lämnade i all hast, och därför kanske dörren stod på glänt.
Hon skulle bara snabbt ut ett par meter egentligen...

En liten teori bara, för jag kan inte släppa det där med dörren...

Det här scenariot har jag också sett framför mig. Men var får man in HD i bilden?
Citera
2019-09-02, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack!
Och blev hon ens förhörd inledningsvis, det har nog skett ett bra tag efteråt då de pös iväg på resa nästan direkt efter SD släpptes efter första förhöret
Citera
2019-09-02, 21:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Det här scenariot har jag också sett framför mig. Men var får man in HD i bilden?

Ja det kan låta vettigt.
Lämnade en tanke om HD's inblandning ett par inlägg bakåt....
Citera
2019-09-02, 21:21
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Åklagaren har deklarerat att FP=MP. Troligtvis konstaterat av rättsmedicin.

Men skulle en sjuksköterska kunna ha koll på hur likfläckar kan avslöja om kroppen rubbats efter dödsfall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in