2019-09-02, 12:18
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jatroddejavaprometeus
En s k trådsanning, hon förhördes om en persons skottskador, men hon vittnade inte i någon rättegång, det är två helt olika saker. Folk drar den ena mer fantasifulla slutsatsen efter den andra på extremt vaga eller felaktiga grunder, och sedan finns sådana där uppgifter skvalpandes runt. Men det är alltså av allt att döma helt fel.

Ok, tack. Var det i sitt jobb som läkare hon förhördes, och vilket fall?
Citera
2019-09-02, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Ok, tack. Var det i sitt jobb som läkare hon förhördes, och vilket fall?

Minns ej vilket fall, det finns länkar i tråden, men den är alldeles för lång för att leta i, men ja, om jag förstått det rätt var hon en av de läkare som varit i tjänst när den här personen kom in, och därför stod väl hennes namn i journalen, så polisen förhörde henne. Jag kan ha fattat den biten fel, men någon rättegång handlade det inte om.
Citera
2019-09-02, 12:25
Medlem
Citat:
Minns ej vilket fall, det finns länkar i tråden, men den är alldeles för lång för att leta i, men ja, om jag förstått det rätt var hon en av de läkare som varit i tjänst när den här personen kom in, och därför stod väl hennes namn i journalen, så polisen förhörde henne. Jag kan ha fattat den biten fel, men någon rättegång handlade det inte om.
El zein mordet cencorsgatan 😎
Citera
2019-09-02, 12:26
Medlem
shimerajiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donald.Trams
Lysande att det behövs en sk expertgrupp för att lösa ett ärende som har följande på plussidan (som tidigare postat):

1. Fullt med vittnen på brottsplatsen + vid bilbränningen
2. Omaskerade rånare
3. Amatörmässiga GM som inte planerat utan springer hit och dit samt flyttar flyktbilen fram och tillbaka samt skjuter ev fel måltavla
4. Gänget använde egen bil
5. Mordvapnet efterlämnat
6. Ovanligt mycket polisresurser tilldelas
7. Tom kriminella villiga att gola enligt polisen

Iom detta nya drag av polisen uppdaterar jag mitt förslag på mordbibel för malmöpolisen (ny punkt 3):

Malmös bordbibel, ver 2.0
1. Plocka in första bästa blatte för att visa handlingskraft.
2. Håller tummarna att det kommer något annat uppmärksammat brott som flyttar fokus från detta mord.
3. Skapa en ”expertgrupp” för att ge illusionen att det nu kommer lösa sig.
4. Släpp ut den häktade och ersätt honom för tjänsten.
5. Lägg ärendet i högen på skrivbordet märkt med ”kompliizerat”.
6. Patrullera vägsträcka Lund-Malmö för att beivra fortkörning.

Det mest tragi-komiska inlägg jag läst på länge. Så jävla tragiskt för att det känns som det är sant. Komiskt för att det är träffsäkert. Jag hade önskat att du har fel men jag tror att du har rätt.

Vad som ger mig lite hopp är punkt 1, att vanliga människor trots allt fortfarande har en önskan om att hjälpa polisen lösa brottet.
Citera
2019-09-02, 12:29
Medlem
flashblakks avatar
Vad gör en blivande läkare med en sån kriminell?

Eller kan det vara så att rånbytet betalade för hennes läkarutbildning?

För 57 miljoner kan man köpa många färdiga uppsatser! hon kanske även kom in med fusk på högskoleprovet?
Dessa kriminella är ju vara att gå bakvägen, ni tror väl inte att hennes girige gubbe hade titat på medans hon pluggar ihjäl sig kväll efter kväll, när dom kan KÖPA sig den ´kunskapsbevis´ som behövs
Citera
2019-09-02, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muffins50
Är pappan kvar i Malmö? Varfö flyr han inte till en annan stad för skyddad identitet så barnet har en förälder i behåll senare i Framtiden..
Ja, för tillfället är han kanske upptagen av annat än att tänka på att flytta?

För övrigt skulle i a f inte jag känna mig säker oavsett var jag flyttade i Sverige, om jag vore pappan. En ensamstående far från mellanöstern, med ett litet barn. Hur vanligt är det? Tror risken är rätt stor att han skulle hittas. Folk omkring honom skulle börja spekulera " Är det inte han den där killen som...o s v", han är ganska känd vid det här laget. Ja, och sedan med alla sociala medier kan det sedan gå vidare...resten får man tänka ut själv.
Citera
2019-09-02, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
I det här fallet finns verkligen fog för SSU ordförandens inlägg om att göra det jobbigt för kriminella. En sak han nämnde var just att orosanmälningar regelbundet borde göras till soc om barn som finns i tungt kriminellas närhet. Det har ju nu varit något antal barn som också fått stryka med på grund av deras närståendes leverne. Det borde ju inte vara någon skillnad i bedömning av risk att barnet far illa av föräldrars knarkande visavi att råka träffas av en kula avsedd för föräldern (eller annan som familjen regelbundet umgås med). På så sätt skulle väl kriminalitet kunna bli ett slags stigma även bland kriminella, om närstående inte vill komma på 40 årskalaset för de riskerar att få barnen omhändertagna.
Men det kostar väl pengar som inte finns. Särskilt inte i Malmö.

Fast det där kräver att sociala myndigheter har viljan och förmågan att "interagera" med tungt kriminella. Och med tanke på vilka som i regel arbetar inom den sfären (ordet "socialtant" har inte uppkommit ur tomma intet) så har jag litet svårt att se en sådan sak krönas med framgång. Det enda som sannolikt skulle hända är att en eller annan socialtant skulle kunna råka riktigt illa ut. Tänk dig att de ens skulle försöka göra hembesök för att undersöka barnets hemmiljö...
Citera
2019-09-02, 12:34
Medlem
flashblakks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashblakk

För 57 miljoner kan man köpa många färdiga uppsatser! hon kanske även kom in med fusk på högskoleprovet?
Dessa kriminella är ju vara att gå bakvägen, ni tror väl inte att hennes girige gubbe hade titat på medans hon pluggar ihjäl sig kväll efter kväll, när dom kan KÖPA sig den ´kunskapsbevis´ som behövs

Citat:
Ursprungligen postat av DOMAREN99
hur hamna du här ? Omg inte en till 😡

Hur hamnade jag här ?

Hur hamnade hon på läkarutbildningen borde du fråga dig istället.

I grumligt vatten simmar grumliga fiskar
Citera
2019-09-02, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Ja, för tillfället är han kanske upptagen av annat än att tänka på att flytta?

För övrigt skulle i a f inte jag känna mig säker oavsett var jag flyttade i Sverige, om jag vore pappan. En ensamstående far från mellanöstern, med ett litet barn. Hur vanligt är det? Tror risken är rätt stor att han skulle hittas. Folk omkring honom skulle börja spekulera " Är det inte han den där killen som...o s v", han är ganska känd vid det här laget. Ja, och sedan med alla sociala medier kan det sedan gå vidare...resten får man tänka ut själv.
Kan inte tänka mig han är intresserad att ta hand om en 2 månaders baby själv 🤔
Citera
2019-09-02, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashblakk

Det där har tröskats flera tiotal gånger redan, de kände inte ens varandra när hon utbildade sig, så nej, det där är ett totalt blindspår, du är 275a på en boll som redan var över sidlinjen.
Citera
2019-09-02, 12:37
Medlem
flashblakks avatar
Vem vill bli behandlad av en "läkare" som är ihop med ett kräk som tänder på 10! sopbilar bara för att kunna fylla sina fickor med pengar?

Omdöme = accepterar kriminalitet.
= köper säkert gärna en c-uppsats för några fjuttiga yusen av de 57 miljonerna
Citera
2019-09-02, 12:39
Medlem
flashblakks avatar
Citat:
Det där har tröskats flera tiotal gånger redan, de kände inte ens varandra när hon utbildade sig, så nej, det där är ett totalt blindspår, du är 275a på en boll som redan var över sidlinjen.

Aha, ok.
Inte läst tråden.

hur länge hade hon knullat araben då?
(förutom de 9 månader det tog att avla hans avkomma)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in