Det är lite märkligt att det inte fanns några nejsägare som höjde rösten på idéstadiet
Jag tänkte direkt när jag såg reklamen att nu har det brunnit i huvudet på SVT
med tanke på hur dom agerar moralens väktare i övrigt där en karatespark från Darkwing Duck
kan vara opassande
Citat:
Ursprungligen postat av
StukaPlan
Saxat från SVT:s hemsida - Tio helt vanliga medborgare ska planera och genomföra en spektakulär kupp i Askersund. De ska stjäla 50 miljoner kronor, gömma bytet och fortsätta sina vanliga liv. Samtidigt sätter fjorton av Sveriges mest erfarna poliser i gång en jakt på att hitta både pengarna och ”tjuvarna”. Polisstyrkan gör allt i deras makt för att försöka lösa brottet och använder samma metoder som om det hade varit en riktig brottsutredning. Är det den osannolika stöldligan eller polisen som kommer att gå segrande ur spelet?
Min båt står på land så den sitter jag utomordentligt säker i.
Ja, hela upplägget är overkligt. Dom riskerar ju inte att bli skjutna iaf. Jag framhärdar med åsnans envishet att kriminalitet härmed glorifieras. Det är i verkligheten inte 10 "helt vanliga" människor som gör 50-miljonerskupper - Det är grovt kriminella som skiter i alla lagar och moraliska regler - människor emellan. Är det nåt vi inte behöver så är det nyrekrytering till kriminella gäng.
Jag gillar inte heller gangstarap - eller annan förortsrap för att tala klartext.
Jag hoppas att det i bästa fall blir enbart töntigt - chans till det eftersom SVT producerar.
Lagom förlegat med "tjyv och polis" som beskriver "Kalle Kofot" och dom stackars
gentleman-tjyvarna(har dom fått sitt skadestånd precis som dom försummade barnhemsbarnen?)
från KRIS som inte går att ta på allvar som
bjöd familjerna i bostadsområdet på resa för att försäkra sig om att ingen var hemma
Jag kräver autenticitet....att dom svenska deltagarna beter sig som öststatsligorna/zigenarna
som tagit över yrket här i riket, jag vill ha misshandel och bakbunden familj som sedan
får betygsättas av svts experter
Man skulle kunna säga att SVT bagatelliserar snarare än glorifierar villainbrott,
och ja man kan säga att det här blir en guide till hur man ska gå tillväga, och jag tror
att många i förorten kommer kolla
Kommer GW ställa sig kritisk till sin gamla arbetsgivare? eller kommer han bara kritisera
att någon detalj var för statistisk osannolik för hans smak
Only in sweden?
är detta ett inköpt format eller påhittat av något svenskt geni?