2019-08-20, 14:45
Medlem
swimmingpools avatar
Bra programidé, har aldrig sett det förut. Jag ser starkt fram emot det. Hoppas inte det blir för segt bara som SVT kan bli. Sen vågar dom väl inte ta in vilka poliser som helst eftersom poliser lätt gör bort sig.
Citera
2019-08-20, 16:10
Medlem
Tycker att det är pinsamt att SVT ska glorifiera kriminalitet så öppet. Ja, jag vet att jag är gammalmodig. Hade svårt med serien Tusenbröder åsså.....
Citera
2019-08-26, 00:34
Medlem
C.H.Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StukaPlan
Tycker att det är pinsamt att SVT ska glorifiera kriminalitet så öppet. Ja, jag vet att jag är gammalmodig. Hade svårt med serien Tusenbröder åsså.....

Vart finner du något tecken på att det kommer bli glorifierat? Det finns väl en möjlighet att detta lika gärna visar på att tjuvlivet inte är någon dans på rosor?

Jag väljer å sitta still i båten tills man sett några avsnitt iaf👌
Citera
2019-08-26, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.H.T
Vart finner du något tecken på att det kommer bli glorifierat? Det finns väl en möjlighet att detta lika gärna visar på att tjuvlivet inte är någon dans på rosor?

Saxat från SVT:s hemsida - Tio helt vanliga medborgare ska planera och genomföra en spektakulär kupp i Askersund. De ska stjäla 50 miljoner kronor, gömma bytet och fortsätta sina vanliga liv. Samtidigt sätter fjorton av Sveriges mest erfarna poliser i gång en jakt på att hitta både pengarna och ”tjuvarna”. Polisstyrkan gör allt i deras makt för att försöka lösa brottet och använder samma metoder som om det hade varit en riktig brottsutredning. Är det den osannolika stöldligan eller polisen som kommer att gå segrande ur spelet?

Min båt står på land så den sitter jag utomordentligt säker i.

Ja, hela upplägget är overkligt. Dom riskerar ju inte att bli skjutna iaf. Jag framhärdar med åsnans envishet att kriminalitet härmed glorifieras. Det är i verkligheten inte 10 "helt vanliga" människor som gör 50-miljonerskupper - Det är grovt kriminella som skiter i alla lagar och moraliska regler - människor emellan. Är det nåt vi inte behöver så är det nyrekrytering till kriminella gäng.

Jag gillar inte heller gangstarap - eller annan förortsrap för att tala klartext.

Jag hoppas att det i bästa fall blir enbart töntigt - chans till det eftersom SVT producerar.
Citera
2019-08-26, 11:19
Medlem
Enmansdemos avatar
Det är lite märkligt att det inte fanns några nejsägare som höjde rösten på idéstadiet

Jag tänkte direkt när jag såg reklamen att nu har det brunnit i huvudet på SVT
med tanke på hur dom agerar moralens väktare i övrigt där en karatespark från Darkwing Duck
kan vara opassande

Citat:
Saxat från SVT:s hemsida - Tio helt vanliga medborgare ska planera och genomföra en spektakulär kupp i Askersund. De ska stjäla 50 miljoner kronor, gömma bytet och fortsätta sina vanliga liv. Samtidigt sätter fjorton av Sveriges mest erfarna poliser i gång en jakt på att hitta både pengarna och ”tjuvarna”. Polisstyrkan gör allt i deras makt för att försöka lösa brottet och använder samma metoder som om det hade varit en riktig brottsutredning. Är det den osannolika stöldligan eller polisen som kommer att gå segrande ur spelet?

Ja, hela upplägget är overkligt. Dom riskerar ju inte att bli skjutna iaf. Jag framhärdar med åsnans envishet att kriminalitet härmed glorifieras. Det är i verkligheten inte 10 "helt vanliga" människor som gör 50-miljonerskupper - Det är grovt kriminella som skiter i alla lagar och moraliska regler - människor emellan. Är det nåt vi inte behöver så är det nyrekrytering till kriminella gäng.

Jag gillar inte heller gangstarap - eller annan förortsrap för att tala klartext.

Jag hoppas att det i bästa fall blir enbart töntigt - chans till det eftersom SVT producerar.
Lagom förlegat med "tjyv och polis" som beskriver "Kalle Kofot" och dom stackars
gentleman-tjyvarna(har dom fått sitt skadestånd precis som dom försummade barnhemsbarnen?)
från KRIS som inte går att ta på allvar som
bjöd familjerna i bostadsområdet på resa för att försäkra sig om att ingen var hemma

Jag kräver autenticitet....att dom svenska deltagarna beter sig som öststatsligorna/zigenarna
som tagit över yrket här i riket, jag vill ha misshandel och bakbunden familj som sedan
får betygsättas av svts experter

Man skulle kunna säga att SVT bagatelliserar snarare än glorifierar villainbrott,
och ja man kan säga att det här blir en guide till hur man ska gå tillväga, och jag tror
att många i förorten kommer kolla

Kommer GW ställa sig kritisk till sin gamla arbetsgivare? eller kommer han bara kritisera
att någon detalj var för statistisk osannolik för hans smak

Only in sweden?
är detta ett inköpt format eller påhittat av något svenskt geni?
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-08-26 kl. 11:49.
Citera
2019-08-26, 11:27
Medlem
Mullrets avatar
Glorifierar kopplingen mellan brott / straff.

I min värld vore det bättre visa hur Duterte skjuter ut hjärnan på de som säljer narkotika i Venezuela. Gärna i slowmotion.

Kanske får någon att tänka om.
Citera
2019-08-26, 12:35
Medlem
C.H.Ts avatar
Citat:

Sakligt och bra formulerat, även om jag inte delar åsikten. Ser fram imot lite reflektioner när programmet börjar rulla i höst👍
Citera
2019-09-01, 17:59
Medlem
Har ingen större förväntningar på detta, men jag kommer väl se första avsnittet i alla fall.
Citera
2019-09-01, 19:06
Moderator
Dr Kings avatar
Jag tycker det verkar som en lovande programidé. Om det kommer att bli bra eller inte beror mycket på vilka deltagarna kommer att vara. Micke Leijnegard är i alla fall bra som programledare så där är jag inte orolig.
Citera
2019-09-01, 19:43
Medlem
Citat:

Ja nog är det problematiskt alltid. Borde inte vara så svårt att hitta andra alternativ som är bättre lämpade för public service.
Citera
2019-09-01, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.H.T

Jag reagerade redan på trailern. Tycker inte programidén är värdigt public service. Inte präster som skall dejta och hitta en partner heller förvisso.
Citera
2019-09-01, 20:05
Moderator
Dr Kings avatar
Efter 1 minuts sändning är Christer favoriten. Ser ut som om han kommer direkt från HA och har nog begått en hel del småbrott i sitt liv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in