2019-09-01, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Du bara ljuger och ljuger.
Det syns tydligt i hur du skriver att du inte mår bra.
Sök hjälp.
Jag mår helt prima. Antingen går du på mina ord om mig själv eller också tror du på dina vanföreställningar om mig. Det mest rimliga är att jag känner mig själv bäst och att mina ord om mig stämmer bättre än dina ord om mig. Använder du inte alls ditt förstånd`? Den största lögnaren är du. Du sätter ihop lögner om Gud. Vilket ont kan man inte förvänta sig av dig?
Citera
2019-09-01, 17:43
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Bevisa att systemen är designade av gudar, tack.

Systemen i sig bevisar gudarna.. då medvetenheten som används för att designa biologiska och astrologiska system.. är för uppenbar för att jag skulle vilja försöka övertala dig som är troende och har valt att inte förstå vetenskap eller observera verkligheten som är fylld med uppenbara bevis för gudar.

Tråkigt för teoritroende ateister när den riktiga vetenskapen och systembevis för gudar, finns i astrologi och biologi som ateisterna har en teori om hur det har skapats genom en stor omedveten smäll av skapelse som motbevisade gudars förmåga att designa system i universum, system som enligt ateistens verklighetsuppfattning, kunde skapa sig själva av en slump efter smällen av skapelse som motbevisade gudarnas inblandning i biologiska system.
Citera
2019-09-01, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Tro förekommer inte inom vetenskap. Du blandar ihop två motsatta förhållanden.
Vet att inte tro förekommer, om du menar faith eller blind tro.
Men du ska ju bevisa Gud i denna tråd, inte säga vad du tror.
Så frågan är snarare om du kan lämna tro utanför?
Citera
2019-09-01, 17:46
Medlem
Citat:
Ni är lata och tittar inte tillbaka.
Ja, så är det nog.
Dock har många av oss hängt i denna tråd i flera år, så någon borde nog komma ihåg om Gud blivit bevisad. Jag skulle då det. Det skulle vara en väldigt stor nyhet.
Citera
2019-09-01, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Vet att inte tro förekommer, om du menar faith eller blind tro.
Men du ska ju bevisa Gud i denna tråd, inte säga vad du tror.
Så frågan är snarare om du kan lämna tro utanför?
IDIOT! Du är verkligen bortom all räddning. Din dumhet är en förolämpning mot mänskligheten. Om du inte tänker till innan du skriver och gör uppenbara fadäser kommer jag inte besvara dina idiotiska inlägg eller kommentarer längre.

Du skrev att du måste ha bevis för att tro. Jag förklarade för dig att tro förekommer inte inom vetenskap och bevis. då handlar det om vetande. Nu kommer du som en idiot och säger att jag ska bevisa Gud och inte tro. Jag har precis förklarat för dig att förhållandena är motsatta. Rannsaka dig innan döden överraskar dig. Jag svär vid min herre att du inte jobbar med nåt som kräver någon som helst tankeverksamhet.
Citera
2019-09-01, 17:52
Medlem
Citat:
Ja, så är det nog.
Dock har många av oss hängt i denna tråd i flera år, så någon borde nog komma ihåg om Gud blivit bevisad. Jag skulle då det. Det skulle vara en väldigt stor nyhet.
Inte riktigt! Gud har bevisats flera gånger om men människans minne är för kort. Stora nyheter ebbar ut så småningom. Jag vet att du har hängt i denna tråd i flera år men du har inte blivit så mycket smartare för det. Du har stängt dina sinnen och upprepar vad du inte förstår.
Citera
2019-09-01, 17:59
Medlem
Citat:
IDIOT! Du är verkligen bortom all räddning. Din dumhet är en förolämpning mot mänskligheten. Om du inte tänker till innan du skriver och gör uppenbara fadäser kommer jag inte besvara dina idiotiska inlägg eller kommentarer längre.

Du skrev att du måste ha bevis för att tro. Jag förklarade för dig att tro förekommer inte inom vetenskap och bevis. då handlar det om vetande. Nu kommer du som en idiot och säger att jag ska bevisa Gud och inte tro. Jag har precis förklarat för dig att förhållandena är motsatta. Rannsaka dig innan döden överraskar dig. Jag svär vid min herre att du inte jobbar med nåt som kräver någon som helst tankeverksamhet.
Hmm, ovanligt många personliga kommentarer idag. Mår du bra egentligen?
Dessutom kommentarer om saker jag inte påstått. Taktik?
Citera
2019-09-01, 18:02
Medlem
Citat:
Inte riktigt! Gud har bevisats flera gånger om men människans minne är för kort. Stora nyheter ebbar ut så småningom. Jag vet att du har hängt i denna tråd i flera år men du har inte blivit så mycket smartare för det. Du har stängt dina sinnen och upprepar vad du inte förstår.
Är man smart om man tror, alltså? Gäller det allt utan bevis, eller bara specifika saker? Förklara vilken metod du använder? Jag vill ju inte tro på något som inte är sant. Jag vill bli som du, där jag VET att min TRO är sann. ( riktigt ologisk mening....)
Citera
2019-09-01, 18:14
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
I det föregående.
I föregående inlägg (av Smeso), eller i ditt föregående, eller i ditt föregående svar till mig?

Länka till inlägget så sparar du tid genom att slippa älta dessa följdfrågor.
Citera
2019-09-01, 18:18
Medlem
En mycket korkad tråd! Bevisa att Gud inte finns istället!
Citera
2019-09-01, 18:27
Medlem
Citat:
Hmm, ovanligt många personliga kommentarer idag. Mår du bra egentligen?
Dessutom kommentarer om saker jag inte påstått. Taktik?
Förstår du ens vad du själv skriver?
Citera
2019-09-01, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
I föregående inlägg (av Smeso), eller i ditt föregående, eller i ditt föregående svar till mig?

Länka till inlägget så sparar du tid genom att slippa älta dessa följdfrågor.
Ska jag leta de åt dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in