2019-08-31, 22:03
Medlem
MrBubss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Men, vilket svin han är den där JG!!!
Mirdijul får alltså skit för att hen ser Honan6 inlägg som Mycket troligt!

Skitläskigt med kartläggning om vilka som är vilka i tråden. Usch! Jag tror nu att JG också har blod på sina händer.

Kanske borde vi alla lugna ner oss en smula och försöka inse vilken känslomässig katastrof detta blivit/varit för mängder av människor runt omkring alla inblandade.

Barn, föräldrar, syskon, vänner, klasskamrater, grannar och arbetskamrater har också drabbats på olika sätt av denna ohyggliga tragedi.

Hela världsbilden har förändrats.

De flesta har det senaste året svävat i total ovisshet om vad som hänt och vem som är skyldig. Det är ju mänskligt och alldeles normalt att försvara de man känner och självfallet vill eller kan majoriteten inte tro att någon anhörig, vän/kompis eller mångårig kollega kan göra sig skyldig till något så bestialiskt.

Givetvis har detta påverkat hundratals människor och hsr skapat osäkerhet, grubblerier, stress och en känslomässig berg- och dalbana.

Det är lätt för oss på Flashback att sitta anonymt och spekulera, tro, anklaga och döma, men för alla människor som har någon form av relation till LW och de häktade har de senaste 15 månaderna säkert varit mycket plågsamt på en mängd olika sätt.

De flesta vet inte vad de skall tro och vägrar säkert in i det längsta att tro det mest makabra och speciellt om det gäller någon man tror sig känna väldigt väl och har haft ett grundmurat förtroende för.

Detta är en ohygglig tragedi för hundratals människor även om den orsakat mest skada, sorg och förtvivlan hos barn och familjemedlemmar, men vänner, kollegor och många andra har påverkats ohyggligt starkt i sina vardagsliv också.

Vi är alla människor som famlar efter svar och någon form av förklaring till detta hemska dåd.
Citera
2019-08-31, 22:04
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Vad Är det med det då? Regelbrott? FB regler gäller bara på FB.
Ni blir paranoida för ni skrivit så mycket skit om folk,

Ja det är trist att JG:s namn ska dras in i detta fall igen när det är andra som är häktade.
Är det återigen ett försök att vända blickarna ifrån HD och hennes inblandning tro?
Citera
2019-08-31, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manda96
Menar du släpspår?

Jag tror absolut att attacken kom plötsligt, men att två stycken GM (SD & HD) samtidigt skulle ha hjälpts till att döda henne, det tror jag inte!

Jag tror som sagt att SD gick hem till LW den där kvällen, och att de tillsammans gick ut på en promenad för att reda ut saker (därav någon granne hört en man och en kvinna samtala?). Lite senare dök HD upp och hade mordvapnet med sig, som hon också attackerade LW med...

För inte skulle väl LW följa med ut på en promenad med någon som bar på ett tillhygge!? Nej, självklart inte... Och allra minst HD. Och inte gick hon väl ut helt själv den kvällen!? Troligtvis inte...

Det mest logiska är att det var HD som hade med sig mordvapnet, och att allt detta egentligen var oplanerat! Hon fick syn på SD och LW tillsammans (hon bodde nära), och gick till attack! LW hann ju inte långt från sitt hem innan hon blev mördad...

All ilska och hat HD kände för LW, och som hade byggts upp under lååångt tid, gjorde att hon inte kunde kontrollera sig, utan hon fick totalt psykbryt och använde sig av extremt övervåld...

Sedan har SD försökt städa undan bevis, och fixa med allt, samt dragit in JG i detta som också försökt hjälpa, allt för barnens skull... HD har egentligen varit ett vrak efter allt, och hade aldrig klarat av detta själv. Och om SD velat mörda LW, så hade han nog planerat detta bättre! Så ”korkad” och labil är han nog inte... Jag får snarare lite Helge Fossmo och Mats Alm vibbar utav SD...

Om det är någon som fått psykbryt och i stundens hetta attackerat LW, så lär det vara HD... Det är hon som har blivit förnedrad och bedragen under en längre tid (av samma kvinna som vigde dom)... Skilsmässan var nog heller inte rolig, och sammantaget har nog allt detta blivit för mycket för HD. Tillslut brister det, även för ”normala” människor...

Precis, autokorrekten klev in där. Rosaelefant (om jag minns rätt) menade att det fanns tecken på att LW blivit släpad sista biten. JM menade att medhjälparen var med på överfall och fick in LW bakom plank men sedan lämnade. Litet märklig teori kan jag tycka. Varför lämnade hen och vad trodde hen hände?
Citera
2019-08-31, 22:08
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det handlar kanske om överdriven lojalitet?

Eller som som en del av oss tror att JG vet betydligt mer än han låtsas om.
Jag är inte säker på att han är direkt inblandad.
Men jag tror att han skyddar de inblandade.

Och jag tycker iallfall att det är mycket obehagligt att han hänger här och försöker identifiera postare vars åsikter han inte gillar. Det säger en hel del om en person.
Så gjorde dom i gamla DDR och i Nordkorea....

Och vad gjorde förresten SD hos JG på mordkvällen den 14 maj 2018...
Jerry och SD samt HD verkar vara i någon form av terrorgrupp .. deras beteende är väldigt avvikande och för statens säkerhet bör analyseras och kartläggas. Lite Baader-Meinhof över gruppen
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, kartläggningen är det obehagliga.
Mycket obehagligt.

Nu överdriver ni igen, som vanligt.
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det är möjligt att det finns fler. Jag diskuterar bara just den skärmdump som du nyss postade. Där tycks det alltså röra sig om en befintlig vän till JG, som JG blir besviken på.

Jag förstår inte varför det är så konstigt att man blir besviken på att någon man betraktar som en vän spekulerar kring ens inblandning i ett mord.

Inte heller förstår jag varför det skulle vara så konstigt om han har försökt (och lyckats med) att identifiera fler skribenter. Om han är helt oskyldig - hur kul är det då att sitta och se sitt namn släpas i smutsen?

Det är möjligt. Men jag vet mer som jag inte kan släppa ut i tråden, och som visar på att JGs bemötande inte alls var särskilt vänligt utan direkt aggressivt. Men det är postare som inte vågar låta visa materialet i tråden. Postaren mirdidjul var den enda som som kände sig bekväm med att ge ok. Det är alltså med dennes tillåtelse jag postat skärmdumpen i tråden.
Citera
2019-08-31, 22:09
Medlem
why123s avatar
Citat:
Men nu är tydligen det ett flertal postare i denna tråd som råkat ut för samma sak, dvs att JG kartlagt dessa personer här och sedan kontaktat dom. Dom har känt sig illa till mods att bli identifierade /kartlagda, och även eftersom de inte vetat huruvida JG är inblandad i något eftersom han hela tiden hänger med SD och HD. Och tydligen är det många som länge undvikit att åka på olika geoevent pga av de SD, HD.

Jag ser det inte som ett hot. Han visar öppet vem han är, han känner personerna och de sitter och snackar skit om honom i en tråd. Klart som fan han blir förbannad, det skulle jag också bli.

Detta som har kallats för hot har jag trott varit något helt annat. Han är ju rakryggad och står för vem han är, hur kul är det att bli förtalad på nätet av dina vänner/bekanta/grannar. Att de har känt sig illa till mods beror väl på att de visar en sida för honom när de träffas, sedan sitter de och skriver något helt annat.

Ska jag vara helt ärlig tycker jag det är märkligt att människor i allmänhet är så undfallande för vad som skrivs om dem på nätet. Kolla bara hur illa UW:s ex blev behandlad t ex..
Senast redigerad av why123 2019-08-31 kl. 22:16. Anledning: .
Citera
2019-08-31, 22:09
Medlem
Citat:
Ser du detta: https://www.bildtagg.se/bild/tc7d6ety5m59jcdra87hmt1
Yes! Tack! Min spontana reaktion är att JG verkar oerhört naiv! Fattar han inte eller vill han bara låtsas det?
Citera
2019-08-31, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Får man ens jobba som ssk om man knaprar Stesolid? Jag tror inte det.

Preparatet brukades några timmar före säng-gåendet och själva den medicinska doseringen var givet vis bestämd av Läkare.

Till observandum, du använder ordet "knapra" visserligen är Diazepam'/farmaca narkotika-klassat, men någon inbiten tablett-narkoman var hon inte, däremot vet jag att även Valium förekommit.

Mvh/ @JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2019-08-31 kl. 22:13.
Citera
2019-08-31, 22:10
Medlem
matsqqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manda96
Menar du släpspår?

Jag tror absolut att attacken kom plötsligt, men att två stycken GM (SD & HD) samtidigt skulle ha hjälpts till att döda henne, det tror jag inte!

Jag tror som sagt att SD gick hem till LW den där kvällen, och att de tillsammans gick ut på en promenad för att reda ut saker (därav någon granne hört en man och en kvinna samtala?). Lite senare dök HD upp och hade mordvapnet med sig, som hon också attackerade LW med...

För inte skulle väl LW följa med ut på en promenad med någon som bar på ett tillhygge!? Nej, självklart inte... Och allra minst HD. Och inte gick hon väl ut helt själv den kvällen!? Troligtvis inte...

Det mest logiska är att det var HD som hade med sig mordvapnet, och att allt detta egentligen var oplanerat! Hon fick syn på SD och LW tillsammans (hon bodde nära), och gick till attack! LW hann ju inte långt från sitt hem innan hon blev mördad...

All ilska och hat HD kände för LW, och som hade byggts upp under lååångt tid, gjorde att hon inte kunde kontrollera sig, utan hon fick totalt psykbryt och använde sig av extremt övervåld...

Sedan har SD försökt städa undan bevis, och fixa med allt, samt dragit in JG i detta som också försökt hjälpa, allt för barnens skull... HD har egentligen varit ett vrak efter allt, och hade aldrig klarat av detta själv. Och om SD velat mörda LW, så hade han nog planerat detta bättre! Så ”korkad” och labil är han nog inte... Jag får snarare lite Helge Fossmo och Mats Alm vibbar utav SD...

Om det är någon som fått psykbryt och i stundens hetta attackerat LW, så lär det vara HD... Det är hon som har blivit förnedrad och bedragen under en längre tid (av samma kvinna som vigde dom)... Skilsmässan var nog heller inte rolig, och sammantaget har nog allt detta blivit för mycket för HD. Tillslut brister det, även för ”normala” människor...
Du hoppar väldigt snabbt mellan olika scenarier och teorier, lite för snabbt i mitt tycke ,

Jag tror inte Stefan bara skulle se på i den situationen, det tar ju oftast en liten stund att döda en människa och om man inte varit med och planerat det så är ju det naturliga att bryta in och stoppa något sånt som man (om man inte var den drivande) ...

Det är också Stefan som Lena har anmält ett par gånger, glöm inte det, han är den enda som vi VET att han kan tappa fattningen ...

Säger inte att din teori är omöjlig, men nyss var du inne på att Stefan hållit fast henne medan Hanna slog ...

Fila fram EN riktigt BRA teori är mitt tips

... som inte är för komplicerad givet allt indata utan enklast möjliga som tar hänsyn till omständigheterna och alla agerar naturligt ....

Har i och för sig själv ingen riktigt bra ännu ...

Är nog fortfarande inne på SD som gärningsman och HD som skyddat honom och att polisen tröttnat och nu sätter åt tumskruvarna på henne också då det finns starka indicier på att hon vetat eller gömt något ...

Men det som fortfarande stör mig (även i mitt eget resonemang) är att det vill till något speciellt att skydda en mördare ...
Citera
2019-08-31, 22:11
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag har fått ett förslag via PM på tänkbart tillhygge som jag själv också väl mäter sig med hittills föreslagna basebollträ: LWs krycka.

Jag har själv en krycka stående vid ytterdörren pga fotledsbrott. När jag går ut i mörker eller natur greppar jag alltid kryckan för säkerhet. Är det natur trycker jag ut ís-klorna för stabilare grepp. Den har samma slagkraft och kan via de stålvassa klorna förvärra skadorna betydligt.

Är det tänkbart att LW medtog krycka?

(HD skulle enkelt lämna den var som helst på SÖS.)

Intressant!
Varför hade LW behov en krycka?
Citera
2019-08-31, 22:13
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matsqq

Men det som fortfarande stör mig (även i mitt eget resonemang) är att det vill till något speciellt att skydda en mördare ...

Om han är dina barns far?
Om hela livet ställs på ända om han döms?
Om man dessutom tycker riktigt illa om BO?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in