2019-08-31, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Bra att döttrarna redan har en trygg stabil relation med sina morföräldrar.
Det har ändå alltid verkat som att barnen haft en bättre relation med dem än med sina föräldrar. Min gissning.
Hoppas att föräldrarna inte är indragna i eländet också! De måste väl ha misstänkt och funderat... hur har HD lyckats hålla masken då dom verkar umgås mycket.
Citera
2019-08-31, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Underbart men vad är det för fjant av tidningen att inte skriva ut könet, blir ju bara löjligt när de kallar HD personen.

"En kvinna och en man sitter nu häktade misstänkta för mord på en 45-årig kvinna i Örebro i maj förra året. Kvinnan häktades på lördagen och sedan tidigare sitter en man häktad på sannolika skäl misstänkt för mord. De båda nekar till brott."

svt örebro
Citera
2019-08-31, 16:37
Medlem
Aftonbladet har en livesändning på sin site där de säger att en kvinna med koppling till den man som häktades igår, nu är häktad på skälig misstanke för mord. De säger att ÅH sagt att skälet till häktningen är att det finns risk att den misstänkta förstör utredningen. Typ. Men det måste väl vara så att man verkligen misstänker att HD också har del i mordet om hon häktad för det, annars borde väl häktningen varit på annat skäl?
Jag tror att det var SD som drev henne till det, fast det kan ju vara tvärsom förstås.
Citera
2019-08-31, 16:37
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Yeah The Famous Team Davidsson.
Fast inte på det sätt han trodde...

Detta är sannerligen unikt. En utveckling ingen av oss i tråden ens kunnat ana.

Fast....de gånger de otrevligaste, sjukaste och värsta hoten har kommit har varit när HDs förehavanden tagits upp. Två personer har vad jag vet få ta emot dödshot.

Stackars alla 5 barnen :-(

Vilka är det som ingår i "ingen av oss".
Jag undanber mig att få ingå i någon lynchmobb.

Citat:
Oj, det kanske var en kattfajt ändå och det var ju ett tag sen jag skrev det, 2018-05-28, 12:21.
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2019-08-31, 16:39
Medlem
Snor-Johans avatar
Kanske hade isskylan sin grund i att SDs ord "Dom har inget på mig" var rätt?
Tänk om SD rubricering blir medhjälp vad det lider och HD omhäktas på lör som sannolikt misstänkt för mordet?
Eftersom HDs inblandning tycks färsk också för Åkl så gavs hon -om hon ville, inte tid att förbereda för en häktning på sannolika för HD.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-08-31 kl. 16:50.
Citera
2019-08-31, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Samtidigt är ju exakt detta ologiska beteende många kvinnor har när de lever i förhållande med män som är våldsamma?
En del är t o m så rädda att de på allvar fruktar för sitt liv, men ändå lämnar de inte förhållandet.

Tova åkte hem till Billy, trots att hon skrivit i sin dagbok om jag överlever sommaren", vilket hon inte gjorde. Hennes huvud spräcktes av en hammare en dag i maj.

Men med dagens häktningsansökan i huvudet, kan förstås det underliga beteendet ses som att hon är delaktig i mordet och inte alls rädd. Varken för sitt eget liv eller barnens.

Och helt klart kan det vara så att det har förstörts bevis i HDs lgh, oavsett om hon är direkt ansvarig eller inte för mordet.

Det är ju oftast i samband med att kvinnan verkligen sätter ned foten, gör slut och bokstavligen lämnar mannen på alla plan som det är störst risk att de blir mördade. Har de blivit misshandlade och hotade till livet om de lämnar honom, kanske flera ggr dessutom?? Då är det inte så svårt att förstå att steget att lämna är ofantligt stort, de är ju nedtryckta under mattan, ser till alla andras bästa och vill inte utsätta andra för det de själva får utstå..för dessa män kommer kanske efter dom, det har de lovat så många ggr!
Det är därför inte många som vågar öppna dörren för just utsatta kvinnor, däremot kan många tycka att kvinnan är ologisk och korkad! Tyvärr
Men handen på hjärtat, hur många vågar öppna sin dörr till sitt hem för en trasig och livrädd kvinna och ett par nervösa barn, som behöver hjälp och stöd..om de har en galning som garanterat kommer att vakta utanför huset i en bil, en bit bort?
Det är inte så lätt att bara dra för dom!
De kan förvisso få skyddad identitet och boende, men det innebär att de inte får ha kontakt med någon för det är lätt att försäga sig och avslöja något var de finns. Det beslutet kvinna tar då, att förflyttas någonstans där ingen känner igen dom, sitta ensam med sina barn och bara vänta på att mannen dyker upp, och ingen granne eller någon kan skvallra om
mannen setts utanför eller någonting..det är ett jättesvårt och jättesvårt beslut för en jätterädd kvinna.

Jag kan inte se att Hanna skulle vara rädd för SD. Hon är på hemmaplan med sina föräldrar nära och vänner omkring sig, det är inte SD som har den tryggheten.
HD föräldrars avgudar uppenbarligen SD dessutom. Det finns ingenting så sätt som pekar på att SD skulle vara en jäkla typ på det sättet, tvärtom!
Hade SD varit en kvinnomisshandlare så hade hennes föräldrar sett till att HD och barnen kom långt ifrån honom, de hade bästa chansen när SD blev misstänkt redan första gången och hindrat henne från att följa med honom till USA.
Men de kanske inget begriper, de kanske inte märkt hur hon förändrats och vad det betor på förstås. Men jag vill gärna tro att alla föräldrar märker när deras dotter förändras pga psykiskt eller fysisk misshandel. De umgås ju flitigt dessutom, kan föräldrarna missat det då?
Citera
2019-08-31, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Aftonbladet har en livesändning på sin site där de säger att en kvinna med koppling till den man som häktades igår, nu är häktad på skälig misstanke för mord. De säger att ÅH sagt att skälet till häktningen är att det finns risk att den misstänkta förstör utredningen. Typ. Men det måste väl vara så att man verkligen misstänker att HD också har del i mordet om hon häktad för det, annars borde väl häktningen varit på annat skäl?
Jag tror att det var SD som drev henne till det, fast det kan ju vara tvärsom förstås.

Ja någon av de två är full av hat och hämdlystnad under lång tid, och bara väntar på rätt ögonblick att den andre ska bli ursinnig..och då stressar planeraren på den som är tokförbannad istället för att lugna ner...så tror jag att någon av dom fått den andre delaktig.
Två annars fullt skötsamma och välfungerande föräldrar, tappar inte kontrollen samtidigt tänker jag.
Någon av dom, utnyttjade att den andre blev heligt förbannad helt enkelt, frågan är vem av dom?
Citera
Medlem
flixa81s avatar
Jag är faktiskt lite smått chockad... att två till synes vanlig människor kan hamna så djupt i förvirring att det tror att livet blir bättre om de tar livet av en annan människa... stackars barn! Båda föräldrarna hamnar troligtvis i fängelse för mord. Sorglig lördag!
Citera
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Yeah The Famous Team Davidsson.
Fast inte på det sätt han trodde...

Detta är sannerligen unikt. En utveckling ingen av oss i tråden ens kunnat ana.

Fast....de gånger de otrevligaste, sjukaste och värsta hoten har kommit har varit när HDs förehavanden tagits upp. Två personer har vad jag vet få ta emot dödshot.

Stackars alla 5 barnen :-(

Instämmer! Det här fallet har utvecklats på ett sätt som jag inte tror att någon kunde förutse. Och stackars barnen 💔

Vad gäller tråden så har jag aldrig varit med om något liknande. Det har varit helt sjuka saker som skrivits både öppet och i PM. Emellanåt har jag tappat tron på mänskligheten...
Citera
2019-08-31, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Det är ju SD/HD/JG som det spekulerats mest om nästan från början av tråden... undrar hur det är med JG... kanske också är ute och tar sina sista burkar på ett tag.
Citera
2019-08-31, 16:50
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Både SD och HD häktade för mord. Har dessa två (vad det verkar) bl.a. kunnat äta, sova, arbeta, och resa utan problem efter att ha avslutat LW:s liv?! Högmod går före fall.
Citera
2019-08-31, 16:54
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Både SD och HD häktade för mord. Har dessa två (vad det verkar) bl.a. kunnat äta, sova, arbeta, och resa utan problem efter att ha avslutat LW:s liv?! Högmod går före fall.

Enligt Sh.Holmes har HD sett ut som ett spöke emellanåt så jag tvivlar på att hon kunnat äta och sova något vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in