2019-08-31, 12:52
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Ja det torde ju inte vara för att Andersson är så mycket vackrare än Danielsson.

Det håller jag med om! Om man har ett sonnamn så finner jag ingen anledning till att byta till ett annat sådant efter 36 år, så som SD:s bror MA (tidigare MD) gjorde.
Citera
2019-08-31, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Han hette iofs Billy 😊 men erkände han inte efter en tid i fängelset? Me nekade ju hela rättegången igenom trots bevisning
Billy Fagerström nekade sig igen både Hovrätt och HD. Trots som ni skrev, massiv bevisning mot honom
Citera
2019-08-31, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Nu är det ju inte vi i tråden som satt dit HD. Om hon mår dåligt finns det säkert många orsaker till det. SDs otrohet, skilsmässa och ev inblandning i mord. Om ÅK nu avser begära henne häktad för mord, oavsett misstankegrad, så finns det ju uppenbarligen någon form av bevisning. Dina inlägg andas mest någon sorts sekundärkränkthet. Jag tycker att det viktigaste trots allt är att en, eller två, mördare för sitt straff och att en mördad kvinna och mamma äntligen får någon form av upprättelse.

Bra sammanfattat där!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eson57
Det här fallet påminner mycket om mordet i Upplands Väsby. Madeleine murades in i betong. Det dömda paret var intrasslade i relationer,svartsjuka,otrohet osv. De dömdes bara för brott mot griftefrid. Finns stora likheter mellan dessa fall...

Usch, påminn inte om det fallet.😞
Fast du kan ju ha en tragisk poäng, tyvärr. Säg att man hittat spår vid FP och på LW som knyter SD och HD till platsen/kroppen men att man inte kan komma fram till mer än så.
De kan då hävda att de var ute på en kvällspromenad, hörde skrik, sprang till platsen, hittade LW död, fick panik och drog in henne i snåret och sprang hem.
Får 2 år för griftefridsbrott.
Svensk rättvisa.
Citera
Medlem
Honan6s avatar
Det finns något som gnagt i mitt huvud sen första bilderna på Lenas avspärrade hem släpptes när de gick ut i media och berättade att hon var försvunnen. Utanför hennes hus stod en spade och något mer redskap som ser ut att vara i trä. Jag minns att jag undrade hur polisen tänkte när de lät dessa möjliga mordvapen stå orörda och synligt utanför Lenas hus. Ingen visste då iofs om Lena var i livet eller död, men jag tänkte att polisen borde ha tagit dessa redskap i beslag.

Jag kan inte släppa mina funderingar om vad som hände med de möjliga "mordverktygen" med tanke på de initiala misstagen när Lena var försvunnen. Togs de verkligen om hand och skickades till NFC för undersökning? Med tanke på SD:s mysterie- och ledtrådslusta så skulle det inte förvåna mig om något av dessa verktyg har använts vid mordet och sen rengjorts ordentligt innan de har återplacerats utanför dörren under natten. Stod de ens där på kvällen innan hon försvann? Var det hennes redskap? Vad minns lillkillen?

Redskap: www.bildtagg.se/bild/97nyejyj78t2ydtn4vqttfxv
Manipulerad bild med mysterieälskaren: www.bildtagg.se/bild/lm3ztwxu9zyfcsilb9x9tgi

Jag vet att jag fantiserar, men tänk om redskapen visade sig vara alldeles för "rena" vid en teknisk undersökning? Ja, det förutsätter förstås att de har tagits om hand och undersökts.

--------------------------

B2705-18

Åtal ska vara väckt senast 27 september.

Förhör och teknisk utredning har lett fram till detta, säger åklagare Åsa Hiding.

Den på Sannolika skäl misstänkte Stef*n D*vidsson (a) = SD
SD på Facebook http://www.facebook.com/saabstefan
SD Geocaching: http://www.geocaching.com/p/default....s#profilepanel
Bildkomposition på misstänkt: www.bildtagg.se/bild/lm3ztwxu9zyfcsilb9x9tgi
Bild på misstänkt: www.bildtagg.se/bild/fixzfnyt2h1jfgmt3xyawzi
Offentliga uppgifter, åklagarens begäran: www.bildtagg.se/bild/bgwf1l6mnz15hvuegzpir4ez

Den Skäligen misstänkte Hann* D*vidsson (a) = HD som låg i skilsmässa med SD vid tiden för mordet
HD Facebook http://www.facebook.com/hanna.davidsson74
HD Geocaching http://www.geocaching.com/p/default....s#profilepanel
Bild på SD och HD: www.bildtagg.se/bild/fixzfnyt2h1jfgmt3xyawzi

SD och HD:s vän J*rry Gr*y (e,a) = JG som var först ut att sörja LW offentligt på Facebook
JG på Facebook: www.facebook.com/jerry.gray
JG på Geocaching: http://www.geocaching.com/p/default....e#profilepanel
JG på Youtube: www.youtube.com/user/YankeeDudeII
JG på twitter: http://twitter.com/yankeedude
JG på jobbet: www.oru.se/personal/jerry_gray
JG:s hemsida ”In other words”: www.inotherwords.se

Länk till ett klipp på JG:s Youtubekanal där SD kan ses och höras: www.youtube.com/watch?v=GKInWdWT59M

Sammanfattning för anonym nedladdning: www.filedropper.com/mysteriet

Den mördade LW på Sociala media
LW på Facebook: http://www.facebook.com/Softpocahontas
LW på Instagram: http://www.instagram.com/softpocahontas
LW på Twitter: http://twitter.com/softpocahontas
LW på Geocaching.com: http://www.geocaching.com/p/default....1-97a164c252fa
Bildmix på LW: www.bildtagg.se/bild/akkk0foxtbklz824flveummc
Citera
2019-08-31, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Jo, men tycker mig se samma narcissism och infantilitet i HD och SDs agerande; besatta som de är av geocaching och relationsdramer. De har ju inte utvecklats mentalt sen puberteten i dessa avseenden.

Håller med, att HDs brottsrubricering är häpnadsväckande, hade inte höjt på ögonbrynen om det handlat om skyddande av brottsling. Är hon lika delaktig (var på plats) eller är hon t.o.m. den som utdelade slagen?

Bilden som den framstår med "vanliga" medelålders föräldrar i villaområde utanför mindre stad... är osannolik.

Ja, jag tror att besattheten kring GC, förutom kick, handlar väldigt mycket om prestige och om att vara bäst. Man har gjort sig ett namn inom GC, eller åtminstone tycker det själv, och det ska upprätthållas. Därav ”manin”. Detta kan ju skvallra om att man är så även i andra situationer i livet. T ex i relationer och på arbetet.

Jag pendlar rätt mycket kring HD. Känner mig säker på att hon vet hela, eller delar av, sanningen, och kan inte helt bestämma mig för om hon varit delaktig och i sådana fall inför, under eller efter gärningen. Eller om hon varit, eller upplevt sig, tvingad. Jag hoppas verkligen att hon inte har ett finger med i spelet på något vis, vilket nog är stor del av skälet till att jag pendlar, men om hon har det, hoppas jag att det slutligen landar i att det handlar om skyddande av brottsling.
Citera
2019-08-31, 12:56
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plorpis
Från artikeln: På onsdagen grep polisen även personen som har kopplingar till 45-åringen. Personen anhölls av åklagaren som skäligen misstänkt. Efter att polisen genomfört förhör med personen och gjort en husrannsakan i dennes bostad – som pågått i flera dagar – anser åklagaren att bevisen håller för en häktning. Personen begärs häktad skäligen misstänkt, alltså den lägre misstankegraden.

Tolkar det som ganska glasklart då att de hittat nya bevis under husrannsakan? Eller är jag helt ute och cyklar?

Som det är skrivet i artikeln låter det inte helt otroligt att något upptäckts i samband med husisen hos HD. Men vi vet också att journalister ibland missuppfattat saker.

I VLT hymlar man inte iallafall inte om vem det är som sitter häktad...

https://www.vlt.se/artikel/ex-vasterasarens-fore-detta-hustru-anhallen-misstankt-for-hjarstamordet
Citera
2019-08-31, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Nu är det ju inte vi i tråden som satt dit HD. Om hon mår dåligt finns det säkert många orsaker till det. SDs otrohet, skilsmässa och ev inblandning i mord. Om ÅK nu avser begära henne häktad för mord, oavsett misstankegrad, så finns det ju uppenbarligen någon form av bevisning. Dina inlägg andas mest någon sorts sekundärkränkthet. Jag tycker att det viktigaste trots allt är att en, eller två, mördare för sitt straff och att en mördad kvinna och mamma äntligen får någon form av upprättelse.

Indicier kanske eller spekulationer som blir till indicier. Kanske falska anklagelser som i Kaj Lina fallet från någon som tycke och tänker och påstår. Eller så är åklagaren enig med trådens majoritet att en majoritet alltid måste ha rätt. Vi får se snart om inte HD blir utsläppt det är jag ganska säker på annars tänker jag inte yttra mig mer.
Citera
2019-08-31, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Fler än jag som skulle vilja ta ledigt och vara med på rättegången?

Om det blir någon, förhoppningsvis, funderar jag på det. Lär blir rätt trångt, och svårt att få plats, dock. Och jag antar att det skulle bli ett antal dagar.
Citera
2019-08-31, 12:59
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
All in ja precis. Hon satsar sina sista slantar på att få fast paret David*sson. Lyckas inte det är spelet slut bara att betala ut skadeståndet.

Vadan denna bitterhet? Har du ingen tilltro till utredarna eller åklagare Hiding? Domaren hick ju på hennes linje igår. Är du inte minsta glad å Lena och hennes anhörigas vägnar att mordet är på väg att klaras upp?
Citera
2019-08-31, 13:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Polisen får inte pressa fram ett erkännande. Däremot säger de som att” du måste förstå att NFC har hittat blod från dig på offret och det är ingen annan som har ditt unika dna, det är stark bevisning”. Ett erkännande brukar då krypa fram.

Det var självklart den typen av "press" polisen i så fall skulle använda menade jag.
Tack för ditt förtydligande.......

Polisen får inte ljuga, pressa, eller på annat sätt utnyttja nån makt-missbruk över huvud taget.

Men den situationen hon sitter i är säkert en stor press, hur folk i hennes närhet nu ser på henne efter att polisen gripit henne ligger såklart och gnager, barnen, jobbet, vetskapen om att ingen kommer se på henne på samma sätt igen. Allt detta är nog väldigt jobbigt för henne. Sen lägger vi på polisens alla förhör och inom ramarna så är dom nog ganska tuffa mot henne. Om då polisen lägger fram allt du nämner här ovan, så tror jag att hon kommer börja prata.
Förutsatt att hon INTE är mördaren såklart,vilket jag inte tror.
Hon inser nog till slut att det är kört och att det inte är nån id'e att skydda SD längre.

Hon kommer berätta det hon vet.
Det tror jag i alla fall.
Citera
2019-08-31, 13:00
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, det här med misstankar mot HD låter konstigt. Kan det egentliga syftet vara att man vill utreda henne ordentligt och sedan visa att hon inte har någonting alls med saken att göra? Det finns väl något krav om att man skall kunna utesluta alternativa gärningsmän om man skall kunna väcka åtal mot SD, och på det här sättet förekommer man också eventuell kritik om att man inte skulle ha arbetat brett. Min gissning är i alla fall att HD försätts på fri fot i eftermiddag.

Precis. Den siste örebroaren. Som behöver avföras som möjlig GM. Det ligger nog en del i det. Men TR nu eller åkl senare bör ju oxå kunna finna att HD istället bör åtalas för annat än mord.

Men ska man gå efter magkänsla kring medelsnittssvenskens mördarvanor och förståndsförmågor så är det inte otroligt att hon släpps fri. Och då får SD hela scenen för sig själv. Eller så får HD en liten smäll på fingrarna för dåligt karlsinne och lite sånt, om man nu inte tycker att mordhäktningen i sig räcker.

Lite spännande är det. Men allt över skyddande av brottsling och lite sånt vore anmärkningsvärt tycker jag. Men det får vi kanske inte svar på idag.

Men barnen ska till skolan och väskan ska packas med frukt och massäck och kläder ska köpas och lagas och tvättas och barnen ska nattas och lugnas så det blir ju inte för HD att sitta för länge och grubbla. Slipper hon ur mordåtalet så får hon kanske gå lös, vad vet jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in