2019-08-30, 14:49
Medlem
Fangfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studenten777
Conny jag tolkar dina substanslösa svar som att du har slut på ammo?

Länge leve FE

studenten777: Jag tolkar din brist på svar som att du har slut på youtube-klipp.
Citera
2019-08-30, 16:28
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Conny jag tolkar dina substanslösa svar som att du har slut på ammo?

Länge leve FE
Inte slut på ammunition alls, vi kan presentera hundratals observationer som inte passar in på en platt jord. Du hänger upp dig på en och annan detalj som gör dig blind inför helheten, typ ser inte skogen för alla träd.

FE har inga bevis att komma med som håller, tvärtom så istället för att lägga fram sådana till stöd för FE så försöker plattjordare hitta alternativa hopplöst intrasslade adhoc-förklaringar till fenomen som är helt naturliga i verkligheten. Skulle man tillämpa Ockhams rakkniv så åker FE ut med huvudet före.
Citera
2019-08-31, 07:32
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Kollar samtidigt på vomit comit där allmänheten meckar med tyngdlöst vatten i 30 sekunder..

Medge att du ljög bl a här.

Lögnare.
Citera
2019-08-31, 08:19
Medlem
madtops avatar
Citat:
Så ni säger.... Att gravitation gör så att saker dras mot varandra.. och ibland så gör det att saker cirkulerar runt varandra

ingen som har tänkt på dess motstridigheter?

Vi är massor med människor som tänkt en väldig massa. Och vi ser inga motstridigheter.

Förklara varför saker faller nedåt på den platta jorden.
Senast redigerad av madtop 2019-08-31 kl. 08:22.
Citera
2019-08-31, 09:11
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Intressant att med 3D simulering så stämmer inte GE öht. (se länk 1 i min signatur)

Däremot stämmer FE nästintill perfekt

Jag väljer att lita på fakta.

Ni globeheads väljer att TRO på nasa, aftonbladet & bonnier

Skulle inte förvåna mig om ni gått i global warming fällan också ))) Greta är er "buddah"

Trots 30 år av domedagsprofetia så har maldiverna inte sjunkit en millimeter )))

Jag titta snabbt igenom din film och kom till ett ställe där en sol cirkulera över en platt jord.

Fråga 1: Förklara hur solen kan göra en cirkelrörelse över jorden samtidigt den rör sig RAKT över himmelen och skuggor rör sig RAKT på marken. Detta över hela jordens yta.

Fråga 2: Förklara hur solen kan stiga upp sydost i Kapstaden, Buenos Aires och i Sidney i december månad på ett platt jord.

Fråga 3: Hur kan tre personer se stjärntecknet Södra Korset med näsan rakt åt söder och nacken rakt år norr både i Kapstaden, Sidney och Río Grande. Dom kan stå still hela natten utan att behöva vrida sig. Från natt till morgon.

Det HÄR bygger på fakta, inte vad en lögnare säger på youtube för att tjäna pengar på idioter som inte kan göra egna observationer.

Kom med svar på mina tre frågor innan du (framförallt för DIN egen skull) kommer med andra saker. Utan lösningar på mina tre frågor kan du ALDRIG få bevis på en platt jord. Ett liten hint, mina tre frågor är väldigt lätt att förklara och simulera både på en vanlig jordglob eller på en dator i 3D. Men ingen, jag repeterar INGEN har någonsin kunnat visa en lösning på dessa tre punkter på en platt jord.

Försök tänka SJÄLV!!!! Sluta svälja massa folks lögner på Youtube.
Senast redigerad av Jazzil 2019-08-31 kl. 09:14.
Citera
2019-08-31, 09:50
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Dessa två påståenden önskar jag fakta på då jag inte känner igen detta.

At your service

https://m.youtube.com/watch?v=UUOUFTzn9Fo

Det handlar om hur strukturer, tex pyramider och skalbaggars vingar utnyttjar energi/frekvens/vibrationer optimalt. På så sätt kan dom 1. extraera energi och 2. levitera

börjar ni förstå varför FE mörkläggs ännu?
Senast redigerad av studenten777 2019-08-31 kl. 10:01.
Citera
2019-08-31, 10:15
Medlem
madtops avatar
Citat:

... börjar ni förstå varför FE mörkläggs ännu?

Varför i hela världen tror du att FE mörkläggs?

Det handlar såklart inte om mörkläggning utan om att folk begriper att jorden inte är platt. Det handlar om att de flesta människor känner igen dårskap, det handlar om att du inte är trovärdig.
Citera
2019-08-31, 10:24
Medlem
constants avatar
Citat:
ja det finns tydliga indikationer för båda.
Så det kan bli kallare men inte varmare om jorden är rund?
Citera
2019-08-31, 10:25
Medlem
Citat:
det har väl att göra med frekvenser energin och vibrationer. Som tesla säger.

Enligt samma mekanismer kan skalbaggar levitera. Den upphäver gravitationen genom att "spinna" på en särskild frekvens i enlighet med vårt slutna systems frekvens.

Gravitation existerar inte och behövs inte på en platt jord och ett slutet system för att förklara varför saker och ting faller. Gravitation är pseudovetenskap och är ingenting annat än rent nonsens. Men denna mystiska oförklarliga kraft är en nödvändig komponent för att den heliocentriska tramset, med någorlunda trovärdighet, ska kunna säljas till den indoktrinerade majoriteten.
Citera
2019-08-31, 10:32
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebban
Gravitation existerar inte och behövs inte på en platt jord och ett slutet system för att förklara varför saker och ting faller. Gravitation är pseudovetenskap och är ingenting annat än rent nonsens. Men denna mystiska oförklarliga kraft är en nödvändig komponent för att den heliocentriska tramset, med någorlunda trovärdighet, ska kunna säljas till den indoktrinerade majoriteten.

Det finns såklart väldigt starka evidens för att gravitation existerar, vem som helst kan t.ex konstatera att massor är utsatta för en nedåtriktad kraft och att kraften är proportionell mot massan.

Och nej, det handlar inte om indoktrinering, det handlar om empiri.
Citera
2019-08-31, 10:36
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebban

Here we go again. Vilken mer lättförklarlig kraft flyttar föremål vertikalt nedåt på jorden?

Edit: och svara inte 'densitet' nu, utan att i så fall även förklara varför denna densitetskraft alltid är riktad mot jordens masscentrum.
Senast redigerad av Clay Allison 2019-08-31 kl. 10:38.
Citera
2019-08-31, 10:42
Medlem
Citat:
At your service

https://m.youtube.com/watch?v=UUOUFTzn9Fo

Det handlar om hur strukturer, tex pyramider och skalbaggars vingar utnyttjar energi/frekvens/vibrationer optimalt. På så sätt kan dom 1. extraera energi och 2. levitera

börjar ni förstå varför FE mörkläggs ännu?
Tack för dagens första asgarv! "He claims that he could fly over a thousand miles per hour".
Seriöst, nånstans måste ju tänkandet in i flerfisars hjärnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in