Citat:
Ursprungligen postat av
ModestyBlaiser
Nu när det är bekräftat SD är häktad börjar mina tankar snurra över alla uppgifter som har hängt (herre)lösa i luften hela året. Började fundera på vad han gjorde efter mordet. Om allt stämmer får man ju ändå säga att han var...samlad. Förberedd. Slängde en påslagen mobil i skogen mot Vivalla och lyckades vilseleda sökinsatserna... Ringde och hörde sig för med Norgegänget; "hjälpte till" att leta, pratade (enl uppgift) tom med LWs barn när de saknade henne på morgonen... erbjöd polisen att kolla igenom hans (garanterat rensade) dator.. berättade att han ville gå på begravningen...
Och alla de där dagarna innan man hittade henne, utan att röra en min. Hur lever man med det? Återvände han till bp någon natt? Kan man- och kvinnorösten som hörts samtala på mordnatten istället ha varit SD och HD? Ingenting känns riktigt slumpartat. Inte ens den öppna dörren.
Ja har SD mördat Lena då är han verkligen en duktig skådespelare...
Det påstås dessutom att han ska gått runt bland grannar och knackat dörr för att ge sin version. Allt för att övertyga alls..en egen teori hur hade han visst också, fast vad vi fick höra, så behöll han det för sig själv..
Dd har ingenting på mig...de kommer aldrig lösa mordet...lär han dessutom ha sagt...
Med tanke på allt detta, och de bevisar att han mördat LW, då ska han vara mycket glad och tacksam i sin cell. Örebro lär han aldrig kunna återvända till alla fall, tänker jag.