2019-08-30, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Varifrån kommer uppgifter hur kroppen och skadorna på den var placerade?
Att kroppen var sargad av djur är korrekt tyvärr...

Det var ett inlägg här som kom i samband med att kroppen hittades att hon låg på mage med huvudet in i en buske och benen var bara och brun/rödstrimmiga (från minnet).

EDIT. Suck. Ja, vet. Anonym+siffror, kommer ihåg nu att det var osäkerhet efter att några försökte kolla med nicket. Utan framgång.

Tyvärr fastnade det i min hjärna och poppade upp igen. 1.5 år senare. Sorry.
Senast redigerad av Remark 2019-08-30 kl. 22:51.
Citera
2019-08-30, 22:27
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbriella
En förundersökning, när den släpps brukar vara dyr att köpa. Tror att priset är mkt beroende på hur många sidor den innehåller. Med tanke på att det redan har hållits över 700 förhör, och först nu är någon häktad, så lär nog denna förundersökning kosta en rejäl slant..

Är det ett nytt påfund? Man har ju kunnat få FUP:ar mailade till sig gratis hittills. Åtminstone de senaste åren sedan jag flyttade hit.
Citera
2019-08-30, 22:29
Medlem
Ok! Det jag tänkte på var pappersformen, den kostar mycket, tror jag.
Citera
2019-08-30, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Eller också lägger hon medvetet upp brädet för "prisoner's dilemma". Båda behöver inte gripas samtidigt, de hindras kommunicera redan genom gripandet av den ene. När den andra grips efteråt är det väl lätt hänt att denne kan börja fundera över om den tidigare gripne sagt något som förorsakat detta. Vilket kan ge eventuella lojalitetsband någon påfrestning.

Har funderat lite ditåt jag med. Om det inte bedöms finnas någon fara i dröjsmål skulle åkl kanske kunna spela spelet så.
Och kanske finns också förklaringen till den storslagna stormningen av SD:s hus i det sammanhanget: att på så vis skrämma upp HD, få henne att göra något misstag/röja sig etc.

Tror hursomhelst att hennes skrikande vid gripandet var ett utslag av den stress hon känt efter insatsen mot SD.
Citera
2019-08-30, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Jag försöker febrilt föreställa mig ett möjligt scenario där HD ingår i mordet.

Jag tror att hon på något vis utnyttjade avslöjandet av relationen mellan LW och SD till sin fördel. Hon fick plötsligt allt hon pekade på av SD, då SD försökte idka någon sorts damage control genom att bedyra sin vilja att göra bot och bättring.

I detta tror jag att HD kan ha förlagt hela skulden för otroheten mellan LW och SD på LW. Därigenom kunde hon projicera allsköns förnedring, kränkthet och ilska på LW, som förstörde hennes liv.

När SD och LW ändå fortsatte att ses och processen upprepades växte ett hat fram mot LW, medan SD går fri.

Så kanske man kan bygga upp ett hat starkt nog för att till sist vilja röja LW ur vägen, särskilt om hon närt en föreställning om att LW måste försvinna för att hon och SD ska få det bra igen?

(Eller som någon här nyss citerade: ”hell hath no fury like a woman scorned”)

Jag lyckas dock inte riktigt frammana ett rimligt scenario därifrån, än...

Tja, ett försök

SD👤➖LW👤 respektive HD👤

Båda SD och LW gjorde HD
emotionellt sjuk i själen genom att implodera henne med själslig smärta inombords, för att HD skulle kunna finna själslig ro från den smärta hon orsakats hamnade hon plötsligt i ett dilemma mellan SD👤 och LW👤 resten kan du räkna ut själv.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-08-30, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Jag försöker febrilt föreställa mig ett möjligt scenario där HD ingår i mordet.

Jag tror att hon på något vis utnyttjade avslöjandet av relationen mellan LW och SD till sin fördel. Hon fick plötsligt allt hon pekade på av SD, då SD försökte idka någon sorts damage control genom att bedyra sin vilja att göra bot och bättring.

I detta tror jag att HD kan ha förlagt hela skulden för otroheten mellan LW och SD på LW. Därigenom kunde hon projicera allsköns förnedring, kränkthet och ilska på LW, som förstörde hennes liv.

När SD och LW ändå fortsatte att ses och processen upprepades växte ett hat fram mot LW, medan SD går fri.

Så kanske man kan bygga upp ett hat starkt nog för att till sist vilja röja LW ur vägen, särskilt om hon närt en föreställning om att LW måste försvinna för att hon och SD ska få det bra igen?

(Eller som någon här nyss citerade: ”hell hath no fury like a woman scorned”)

Jag lyckas dock inte riktigt frammana ett rimligt scenario därifrån, än...

Tja, ett försök

Absolut men varför medverkar SD i mordet?
Jag har liksom svårt att tro att SD på nytt ville försöka med HD.
Citera
2019-08-30, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
En psykopat kan nog njuta av känslan att överlista omgivningen.
SD har ju sänt signaler, när han fotograferade entrédörrarna till polishuset på Kungsholmen i Stockholm, ungefär kom hit och ta mig polisen på en geocachingbild, han har nog njutit efter mordet, ja någon form av psykopat, de kommer säkert göra rättspsykiatriska undersökningar på honom innan domen kommer sedan.
Citera
2019-08-30, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det ska användas som bevis i en eventuell mordrättegång för att få en fällande dom. Vill du verkligen veta kuvertens innehåll när du vet att det kan förstöra åklagarens case?

Hej Rosamund!
Jag förväntade mig verkligen inget svar på det från JokerMannen, snarare från andra postare, om någon kunde tänka sig vad det kan varit...???
Citera
2019-08-30, 22:41
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs
Den sista färden har börjat mot en ny och fängslande tillvaro!

Haha, han kan gott få ligga och drömma om "nöff-nöff cacher och fundera över vem som var det värsta (grisen) svinet.

Aldrig har han väl drömt om ett häxbål så mycket som nu.
Det är väl häxor som spökar och förstör hans tillvaro lite överallt?
Kanske är de sanningssägare?
Citera
2019-08-30, 22:43
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbriella
Ok! Det jag tänkte på var pappersformen, den kostar mycket, tror jag.

En del domstolar har börjat med ofoget att bara erbjuda pappersvarianter till andra än journalister. Vilket är märkligt ur rationell aspekt sett från tiden det tar att distribueras att maila ut en pdf fil jämfört med att ladda kopieringsapparaten, kuvertera och skicka med snigelposten.
Citera
2019-08-30, 22:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
”Nu kommer mannen vara häktad med restriktioner. Det innebär att han inte får ha någon kontakt med omvärlden.”

Skönt. Där kan han sitta och fundera på
hur hans GC-statistik kommer bli lidande
av det här. 😃

Ja, det är väl säkert ett av de största problemen.
Kanske han oroar sig lite vad de gör med hans hus också?
River upp golv, bassängen (pool eller vad var det nu?), rabatter, altanen?

Undrar om han tänker på barnen?
Vilken priolista ligger de på?
Citera
2019-08-30, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Nu när det är bekräftat SD är häktad börjar mina tankar snurra över alla uppgifter som har hängt (herre)lösa i luften hela året. Började fundera på vad han gjorde efter mordet. Om allt stämmer får man ju ändå säga att han var...samlad. Förberedd. Slängde en påslagen mobil i skogen mot Vivalla och lyckades vilseleda sökinsatserna... Ringde och hörde sig för med Norgegänget; "hjälpte till" att leta, pratade (enl uppgift) tom med LWs barn när de saknade henne på morgonen... erbjöd polisen att kolla igenom hans (garanterat rensade) dator.. berättade att han ville gå på begravningen...
Och alla de där dagarna innan man hittade henne, utan att röra en min. Hur lever man med det? Återvände han till bp någon natt? Kan man- och kvinnorösten som hörts samtala på mordnatten istället ha varit SD och HD? Ingenting känns riktigt slumpartat. Inte ens den öppna dörren.

Ja har SD mördat Lena då är han verkligen en duktig skådespelare...
Det påstås dessutom att han ska gått runt bland grannar och knackat dörr för att ge sin version. Allt för att övertyga alls..en egen teori hur hade han visst också, fast vad vi fick höra, så behöll han det för sig själv..
Dd har ingenting på mig...de kommer aldrig lösa mordet...lär han dessutom ha sagt...

Med tanke på allt detta, och de bevisar att han mördat LW, då ska han vara mycket glad och tacksam i sin cell. Örebro lär han aldrig kunna återvända till alla fall, tänker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in