2019-08-30, 21:55
Medlem
Blessedfruits avatar
Jag försöker febrilt föreställa mig ett möjligt scenario där HD ingår i mordet.

Jag tror att hon på något vis utnyttjade avslöjandet av relationen mellan LW och SD till sin fördel. Hon fick plötsligt allt hon pekade på av SD, då SD försökte idka någon sorts damage control genom att bedyra sin vilja att göra bot och bättring.

I detta tror jag att HD kan ha förlagt hela skulden för otroheten mellan LW och SD på LW. Därigenom kunde hon projicera allsköns förnedring, kränkthet och ilska på LW, som förstörde hennes liv.

När SD och LW ändå fortsatte att ses och processen upprepades växte ett hat fram mot LW, medan SD går fri.

Så kanske man kan bygga upp ett hat starkt nog för att till sist vilja röja LW ur vägen, särskilt om hon närt en föreställning om att LW måste försvinna för att hon och SD ska få det bra igen?

(Eller som någon här nyss citerade: ”hell hath no fury like a woman scorned”)

Jag lyckas dock inte riktigt frammana ett rimligt scenario därifrån, än...

Tja, ett försök
Citera
2019-08-30, 21:56
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Godkväll JokerMannen!
Bevis i kuvert...vad för bevis får rum i ett kuvert?
Självmordsbrev med erkännande kunde man hoppats på men då hade han nog inte sett så glad och positiv ut när häktningsförhandlingen började idag...
Kan det varit det förlorade örhänget?
Foton, det påstås av många att han förföljt LW?
Förberedelse av misstänkt flykt, falska pass?
Nu fick man något att fundera på..
Vad kan det mer varit?

Det ska användas som bevis i en eventuell mordrättegång för att få en fällande dom. Vill du verkligen veta kuvertens innehåll när du vet att det kan förstöra åklagarens case?
Citera
2019-08-30, 21:57
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Nu när det är bekräftat SD är häktad börjar mina tankar snurra över alla uppgifter som har hängt (herre)lösa i luften hela året. Började fundera på vad han gjorde efter mordet. Om allt stämmer får man ju ändå säga att han var...samlad. Förberedd. Slängde en påslagen mobil i skogen mot Vivalla och lyckades vilseleda sökinsatserna... Ringde och hörde sig för med Norgegänget; "hjälpte till" att leta, pratade (enl uppgift) tom med LWs barn när de saknade henne på morgonen... erbjöd polisen att kolla igenom hans (garanterat rensade) dator.. berättade att han ville gå på begravningen...
Och alla de där dagarna innan man hittade henne, utan att röra en min. Hur lever man med det? Återvände han till bp någon natt? Kan man- och kvinnorösten som hörts samtala på mordnatten istället ha varit SD och HD? Ingenting känns riktigt slumpartat. Inte ens den öppna dörren.
Senast redigerad av ModestyBlaiser 2019-08-30 kl. 22:05.
Citera
2019-08-30, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Godkväll JokerMannen!
Bevis i kuvert...vad för bevis får rum i ett kuvert?
Självmordsbrev med erkännande kunde man hoppats på men då hade han nog inte sett så glad och positiv ut när häktningsförhandlingen började idag...
Kan det varit det förlorade örhänget?
Foton, det påstås av många att han förföljt LW?
Förberedelse av misstänkt flykt, falska pass?
Nu fick man något att fundera på..
Vad kan det mer varit?

Små rester av ett basebollträ?
Citera
2019-08-30, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Läs artiklarna om fallet 'Chica61' så blir det lättare att hänga med. Åklagaren Åsa Hiding misstänker alltså att SD (eller SD och HD) har mördat LW. Nu behöver hon någon form av bevisning för att styrka sina misstankar. Det räcker alltså inte med att ha en personlig övertygelse eller en stark tro om att det förhåller sig på ett visst sätt, hon behöver också kunna övertyga andra genom att visa upp någon form av belägg för att det hon tror är sant. Det är det här man brukar kalla bevisning.

Jag har hängt med men var intresserad av svaret från den jag frågade
Citera
2019-08-30, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Exakt det du skriver här postades tidigt i tråden av en annan skribent. Trots frågor svarade denne aldrig på varifrån uppgiften kom. Jag antar att din källa är denne skribent?! Suck.

Absolut inte gällande de grövsta skadorna på framsidan av ansiktet och huvudet.
Citera
2019-08-30, 22:06
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Det som talar mot att hon har koll är att dom griper HD för samma gärning, först dagen efter.
Skulle dom vara säkra på att båda i samförstånd gjort det, skulle båda gripas samtidigt?!
Skulle kännas stabilare om ena greps för anstiftan/medhjälp/skyddande eller liknande.

Eller också lägger hon medvetet upp brädet för "prisoner's dilemma". Båda behöver inte gripas samtidigt, de hindras kommunicera redan genom gripandet av den ene. När den andra grips efteråt är det väl lätt hänt att denne kan börja fundera över om den tidigare gripne sagt något som förorsakat detta. Vilket kan ge eventuella lojalitetsband någon påfrestning.
Citera
2019-08-30, 22:11
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
En riktigt smart person är ödmjuk, SD har narcissistiska tankar om sig själv men verkar i praktiken ganska medioker. Lyckades inte bli pilot eller skaffa sig en högre utbildning. Inget toppjobb heller, trots att han fick omgivningen att tro det. Avskedad från ett jobb enl källa, till andra sade han att han bytte upp sig..,

Allt var bara en fasad. Nu när den rämmat skulle det inte förvåna mig om SD också begår självmord i häktet likt SB som dödade Eva.
Citera
2019-08-30, 22:21
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Det här fallet blir mindre och mindre märkligt ju fler dagar som går.

Ja, ett steg i det som känns som det mer normala och mindre märkliga är ju att SD äntligen blev häktad på sannolika skäl misstänkt för mordet på L*ena (!).

Hur går dina tankar runt att HD har blivit anhållen och misstänkt för mord hon också?

För mig kom det ändå som en stor överraskning, även om det har funnits många underligheter och frågetecken runt henne. Detta att försöka förstå vem en person i verkligheten är genom olika sociala media är en svår nöt att knäcka.

Jag har så svårt att få ihop det att de två skulle kunnat ha tillsammans utfört detta, även om båda har ett sk motiv.

Jag är på det klara med att du kanske inte vet mer än jag i frågan, men du kanske har pratat med andra som liksom du har ändå en viss koppling till de berörda i fallet och det kunnat hjälpa dig att bilda någon slags uppfattning.

Jag skulle också liksom du få en känsla av att fallet blir mindre märkligt ju fler dagar som går
Citera
2019-08-30, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Små rester av ett basebollträ?

Det kan jag utlova dig på heder och samvete, att de vita kuverten inte innehöll någon form av träflisor, ej heller kriminaltekniska avskrap från väggar eller dylikt.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-08-30, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Nu när det är bekräftat SD är häktad börjar mina tankar snurra över alla uppgifter som har hängt (herre)lösa i luften hela året. Började fundera på vad han gjorde efter mordet. Om allt stämmer får man ju ändå säga att han var...samlad. Förberedd. Slängde en påslagen mobil i skogen mot Vivalla och lyckades vilseleda sökinsatserna... Ringde och hörde sig för med Norgegänget; "hjälpte till" att leta, pratade (enl uppgift) tom med LWs barn när de saknade henne på morgonen... erbjöd polisen att kolla igenom hans (garanterat rensade) dator.. berättade att han ville gå på begravningen...
Och alla de där dagarna innan man hittade henne, utan att röra en min. Hur lever man med det? Återvände han till bp någon natt? Kan man- och kvinnorösten som hörts samtala på mordnatten istället ha varit SD och HD? Ingenting känns riktigt slumpartat. Inte ens den öppna dörren.

En psykopat kan nog njuta av känslan att överlista omgivningen.
Citera
2019-08-30, 22:25
Medlem
En förundersökning, när den släpps brukar vara dyr att köpa. Tror att priset är mkt beroende på hur många sidor den innehåller. Med tanke på att det redan har hållits över 700 förhör, och först nu är någon häktad, så lär nog denna förundersökning kosta en rejäl slant..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in