2019-08-30, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
En del uppfattar inte sina kickar som kickar utan fattar det som att de har rätt till dem — att det är på andras bekostnad rationaliserar de bort, vilket gör saker värre. Grymhet/läggning för det / kan nog debutera väldigt tidigt, men bör då motverkas.

I brist på annat material för kickar skulle en beprövad kvinnomlrdare kunna få för sig att det där är konceptet som gäller...

Ja det bör debutera tidigt förstås med grymma tankar, oavsett om de går till handling eller inte. För dom normala tankar, för de har inget annat att jämföra med.
Ja absolut blir det synligt för omgivningen får man verkligen hoppas att det motverkas.

Ja det finns ju dessutom olika sätt att mörda på.
Men ingen av dom, vad vi vet, är dömda för varken mord eller mordförsök tidigare.
Men kan ju iofs ha kommit undan med mycket?
Citera
2019-08-30, 20:38
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson
Nu är det ju så att några cl syra inte raderar bort en hel människa. Har du sett bilder på kvinnor efter en syra-attack? Capish?

Ibland är det svårt att förstå ironi i skriven text, eller hur?

Det är för mig en gåta hur du lyckades läsa in "radera bort en hel människa" och "syra-attack" i mitt inlägg. Läs om, läs rätt så går det nog bättre.
Citera
2019-08-30, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Kanske redan nämnts, men kan det vara
döttrarna som har berättat vad de fått
veta/höra för polisen och tipsat om var
de ska leta efter bevis?

Vad får dig att tro detta❔
Citera
2019-08-30, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
En sak jag noterat är att både NA och TV4 i sina nyhetsrapporteringar nämnt de "blodiga kläderna" och att när häktningen upphörde inte längre var prioriterat hos NFC. Jag hade räknat bort dom. Är det enbart för att det låter "spännande"/säljande eller ligger det något i det???
Även jag reagerade på just dessa uttalanden. Journalister brukar ju ibland ha sina ”källor”.
Vi kan måhända räknat bort dessa blodiga kläder som nonsens, men att det faktiskt är just detta som NFC släpat efter med pga att MGM släpptes i Juni-18
Citera
2019-08-30, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Som du skrivet har jag uppfattat att du känner
SD och HD.

Du undrar om SD har brödrar?

Här får du svaret hoppas det hjälper dig

——————————————————————
SD har två brödrar fösta bokstäverna A o M
SD har en syster första bokstaven A
SD,s föräldrar och syskon bor alla i Västerås
———————————————————————
HD har en syster första bokstaven A
P o O är mellan namn o efternamn
HD,s föräldrar och syster bor alla i Örebro
———————————————————————
LW har en bror första bokstaven O bor i Stockholm
LW,s föräldrar bor i Norrköpinge
———————————————————————

Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Någon frågade tidigt om det var OK att berätta om syskonet till SD. Men fick rådet att hålla oskyldiga utanför. Det är nog samma med nytt efternamn, han hade väl bara ett syskon?

Hittar bananns inlägg om bröder, men inte problemet än. Kanske bara att det inte är syskonens fel att han blev som han blev?
Citera
2019-08-30, 20:43
Medlem
Misters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Det har florerat olika rykten i Örebro angående varför mordoffret tog tid att identifiera. Bland annat har det ryktats om styckning och syra. I detta ligger ingen sanning.
LW utsattes för grovt våld och hennes huvud var helt sönderslaget. Att hennes kropp låg utomhus under flera dygn i försommarvärme bidrog också till att försvåra identifieringen.

Troligen av lågbegåvade som inte vet att identifiering måste göras ”by the book”
Citera
2019-08-30, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Det har florerat olika rykten i Örebro angående varför mordoffret tog tid att identifiera. Bland annat har det ryktats om styckning och syra. I detta ligger ingen sanning.
LW utsattes för grovt våld och hennes huvud var helt sönderslaget. Att hennes kropp låg utomhus under flera dygn i försommarvärme bidrog också till att försvåra identifieringen.

Hon var placerad med de såriga delarna ner mot marken. Naturens innevånare har gjort sitt under flera dagar. Icke att förglömma.
Citera
2019-08-30, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Enligt uppgift ska HD haft alibi. Uppgiften kom från nära vänner till familjen W och från flera håll.

Då har hon nog fått någon att ljuga för hennes skull, undrar vem som kan gjort det?
Citera
2019-08-30, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Vad får dig att tro detta❔
Jag var inne på att det kunde vara orsaken till att insatsstyrkan hämtade SD.
Citera
2019-08-30, 20:48
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Tror definitivt att Flashback ingår i en (förhoppningsvis) kommande FUP

Jo, tänk dig hur många kollektiva timmar av letande i loggar, analyserande av bilder och personer som lagts genom Flashback. Det vore kul med ett omnämnande men det viktiga är bara att Lena får någon form av rättvisa.

Jag minns ännu känslan i magen när jag hittade bilden där SD hade maskat bort Lena, men dör han samtidigt fotograferat så att man kunde se att hon stod på platsen han maskat. Kusligt.
Citera
2019-08-30, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Möjlig bevisning mot SD är alltid intressant. Jag sammanställde tidigare i tråden en kort lista med länkar till artiklar med sådana uppgifter, och den här tidigare läckta uppgiften om de "blodiga kläderna" finns med där:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Det hadlade inte om någon möjlig bevisning mot SD i dag då han burades in i häktet där han givet vis hör hemma efter vad han tidigare hade gjort mot LW. Det var tre nya bevis samt ett helt nytt vittne som sänkte ner SD i dyn, inbilla dig inte att han kommer ut, inte ens om Ingvar Backman slår volt i taket.
Citera
2019-08-30, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Brodern som är född 1971 bytte efternamn i samband med vigsel 2005.

Den andra brodern (född 1976) bytte 2012 till det efternamn mamman hade som ogift: A*dersson.
Här är nästa inlägg.om SDs bröder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in