2019-08-30, 17:47
Medlem
Åtal ska vara väckt senast 27 september.

Jag tycker det är en rimlig tid, om den nu kvarstår.

Hur är det i ett sådant här fall, där två är inblandade i ett och samma mord om än med olika misstankegrad. Hur sker rättegångsprocessen ut då?
Citera
2019-08-30, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Till observandum, jag väntar fortfarande på ett telefonsamtal gällande dagen's häktning inom Örebro TingsRätt, så fort detta blivit klart berättar jag inom tråden vilka bevis som i dag fick Stefan Davidsson häktad på sannolika skäl för mordet på Lena Wesström, och även vad som nu gäller fortsättningsvis inom utredningen.

Sitter som på nålar för det här!
Citera
2019-08-30, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Ja verkligen och de blir nog ännu gladare när de slipper se HD!!

Varför? båda är ju misstänkta för mord.
Senast redigerad av Puttenot 2019-08-30 kl. 18:06.
Citera
2019-08-30, 17:56
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Aldrig slutar jag att förvånas!

Ja, det finns ju några här i tråden som kan platsa i en sådan tråd som du föreslår.

De som startar gruppen/ tråden om att de ska frias är nog SD och HD:s närmaste sörjande eller till och med de själva.
Har svårt att tro att någon annan än de tycker de är oskyldiga.
Citera
2019-08-30, 17:59
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potomac
I have met him several times when he brought the kids to meet H*nna after work. Super nice and curious. He seems to have very nice contact with the children. But no, I do not know him, and can not tell if he has dark sides. Hanna has never mentioned anything that would make me believe he is controlling, but that's hard enough to know from my point.

Hur ser du på häktningsbeslutet som kom idag? Har det fått dig att ändra uppfattningen och dina tankar om SD och HD som personer?
Citera
2019-08-30, 18:00
Medlem
Ny öppen artikel i NA en stund till.
Citera
2019-08-30, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Tack för svar. Ser ut att kanske bli en lång höst och vinter då... om inte HD släpps imorgon vilket jag tvivlar på.

Det tvivlar jag på att hon gör! 👍
Citera
2019-08-30, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Har nästan väntat på att nyheter om honom skulle släppas under dagen också. Åtminstone att han förhörts.

Det har jag också väntat på.
Citera
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Jag hoppas fan att HD inte är skyldig till mord eller medhjälp. För barnens skull.
Fy faan annars. Som mest att hon undanhållit sanningen, det går att förklara för sina barn på ett någorlunda vettigt sätt men om även hon är skyldig... Då blir ungarna utan båda föräldrarna

Jag är helt säker på att hon är triggern i detta mord.
Svartsjuk kvinna som styrt SD till mord med sitt hat mot LW
Barnen skulle hon ha tänkt på innan för nu är det lite sent för det.
Det finns säkert folk som kan ta hand om dem och de får ett bättre liv där än och bo hos en person som mördat.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoobastank
Till er som skrivit mycket här, är de nån som helt plötsligt slutat skriva här? Som hela tiden varit negativ o ifrågasättande till att SD är skyldig? Han har haft 2 konton här. De är polisen haft koll på nämligen.

Nu ligger jag efter som sjutton av läsningen i tråden, så detta kanske redan har kommenterats.
Förstår att snacket har gått i Hjärsta.
Det borde vara omöjligt att rykten uppstår när något sådant här händer.

Kan du berätta om vad det har snackats om och vad folk har tänkt, dom som du har pratat med?
Med din sista mening misstänker jag att polisen har "pratat bredvid munnen", för annars skulle detta inte kommit till er kännedom.

Tänk på regel 1.06 bara:
Citera
2019-08-30, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plorpis
Jag skulle så gärna vilja veta hur snacket på byn gått, hur snacket i Hjärsta gått de här dagarna. Om det fanns en frisörsalong och det börjar skvallras om ”det senaste”. Tycker folk att SD varit småskum i alla år? Har alla ”hela riden misstänkt” att HD är inblandad? Väldigt nyfiken på detta. Finns någon hjärstabo i tråden?

Absolut en känsla av att de inte kändes bra kring honom. Redan innan mordet.

Jag frågade en polis samma dag hon hittades.
”Behöver jag vara orolig för att släppa ut mina barn på området?”
Svaret blev: Nej, det är polisiärt uppklarat.

Min tolkning var att dom redan då visste vem det var.
Citera
2019-08-30, 18:07
Medlem
På SD har man väl antagligen DNA på kropp och kanske nåt spår i terrängen vid mordplats. Sannolika skäl.

Vad kan tänkas finnas på HD för den skäliga misstanken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in