Till observandum, jag väntar fortfarande på ett telefonsamtal gällande dagen's häktning inom Örebro TingsRätt, så fort detta blivit klart berättar jag inom tråden vilka bevis som i dag fick Stefan Davidsson häktad på sannolika skäl för mordet på Lena Wesström, och även vad som nu gäller fortsättningsvis inom utredningen.
Ja, det finns ju några här i tråden som kan platsa i en sådan tråd som du föreslår.
De som startar gruppen/ tråden om att de ska frias är nog SD och HD:s närmaste sörjande eller till och med de själva.
Har svårt att tro att någon annan än de tycker de är oskyldiga.
I have met him several times when he brought the kids to meet H*nna after work. Super nice and curious. He seems to have very nice contact with the children. But no, I do not know him, and can not tell if he has dark sides. Hanna has never mentioned anything that would make me believe he is controlling, but that's hard enough to know from my point.
Hur ser du på häktningsbeslutet som kom idag? Har det fått dig att ändra uppfattningen och dina tankar om SD och HD som personer?
Jag hoppas fan att HD inte är skyldig till mord eller medhjälp. För barnens skull.
Fy faan annars. Som mest att hon undanhållit sanningen, det går att förklara för sina barn på ett någorlunda vettigt sätt men om även hon är skyldig... Då blir ungarna utan båda föräldrarna
Jag är helt säker på att hon är triggern i detta mord.
Svartsjuk kvinna som styrt SD till mord med sitt hat mot LW
Barnen skulle hon ha tänkt på innan för nu är det lite sent för det.
Det finns säkert folk som kan ta hand om dem och de får ett bättre liv där än och bo hos en person som mördat.
Till er som skrivit mycket här, är de nån som helt plötsligt slutat skriva här? Som hela tiden varit negativ o ifrågasättande till att SD är skyldig? Han har haft 2 konton här. De är polisen haft koll på nämligen.
Nu ligger jag efter som sjutton av läsningen i tråden, så detta kanske redan har kommenterats.
Förstår att snacket har gått i Hjärsta.
Det borde vara omöjligt att rykten uppstår när något sådant här händer.
Kan du berätta om vad det har snackats om och vad folk har tänkt, dom som du har pratat med?
Med din sista mening misstänker jag att polisen har "pratat bredvid munnen", för annars skulle detta inte kommit till er kännedom.
Tänk på regel 1.06 bara:
"1.06. Användarnas anonymitet
Att på forumet (via inlägg eller i PM) eftersöka, posta, eller hota att posta, personuppgifter eller annan information som kan avslöja en annan användares identitet är förbjudet, med undantag för sådana uppgifter som användaren själv publicerat i forumet. Att sammankoppla användares alternativa konton eller konton på andra forum eller webbplatser är förbjudet."
Jag skulle så gärna vilja veta hur snacket på byn gått, hur snacket i Hjärsta gått de här dagarna. Om det fanns en frisörsalong och det börjar skvallras om ”det senaste”. Tycker folk att SD varit småskum i alla år? Har alla ”hela riden misstänkt” att HD är inblandad? Väldigt nyfiken på detta. Finns någon hjärstabo i tråden?
Absolut en känsla av att de inte kändes bra kring honom. Redan innan mordet.
Jag frågade en polis samma dag hon hittades.
”Behöver jag vara orolig för att släppa ut mina barn på området?”
Svaret blev: Nej, det är polisiärt uppklarat.
Min tolkning var att dom redan då visste vem det var.