Citat:
Ursprungligen postat av
Philomena
Min spekulation är att inget kom plötsligt i villaidyllen utöver att fasaden sprack utåt nu över något som antagligen varit sårigt och jobbigt, invecklat och komplicerat under en lång tid.
Det kan ha hänt mycket i relationerna mellan misstänkta och offer nu. Någon kan ha påverkat någon annan, känslor kan ha växlat fram och tillbaka. Oro, misstankar och hat har kanske grott under ytan och till sist eskalerat en kväll då något symboliskt hände eller någon konfrontation skett. Ena parten D har kanske blivit indragen bara på slutet och inte haft något val? Tror inte på två makar som under längre tid kallsinnigt planerat detta utan snarare en situation som över åren spårat ur. Möjligen ett gemensamt projicerat hat mot LW varit lättare än att ta eget ansvar för havererat äktenskap och SDs egen otrohet?
I hear you. Jag tvivlar inte det minsta på att relationerna i det här triangeldramat varit som ett öppet och ständigt infekterat sår. Jag har nog bara fastnat lite i att HD anhölls misstänkt just för att ha dödat (och inte medhjälp el dylikt), vilket isf skulle innebära att de utfört mordet i någon form av samförstånd. Det förvånade mig. Men, rubriceringen kan ju ändras.
Relationsmord på kvinnor med flera förövare är ovanligt i sig. Att kvinnor mördar andra kvinnor är så sällsynt att det knappt finns statistik på. Men det betyder ju inte att det inte händer, för det gör det. Så om hon är skyldig har vi nog ett ganska unikt fall.