2019-08-30, 16:38
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Min spekulation är att inget kom plötsligt i villaidyllen utöver att fasaden sprack utåt nu över något som antagligen varit sårigt och jobbigt, invecklat och komplicerat under en lång tid.

Det kan ha hänt mycket i relationerna mellan misstänkta och offer nu. Någon kan ha påverkat någon annan, känslor kan ha växlat fram och tillbaka. Oro, misstankar och hat har kanske grott under ytan och till sist eskalerat en kväll då något symboliskt hände eller någon konfrontation skett. Ena parten D har kanske blivit indragen bara på slutet och inte haft något val? Tror inte på två makar som under längre tid kallsinnigt planerat detta utan snarare en situation som över åren spårat ur. Möjligen ett gemensamt projicerat hat mot LW varit lättare än att ta eget ansvar för havererat äktenskap och SDs egen otrohet?

I hear you. Jag tvivlar inte det minsta på att relationerna i det här triangeldramat varit som ett öppet och ständigt infekterat sår. Jag har nog bara fastnat lite i att HD anhölls misstänkt just för att ha dödat (och inte medhjälp el dylikt), vilket isf skulle innebära att de utfört mordet i någon form av samförstånd. Det förvånade mig. Men, rubriceringen kan ju ändras.

Relationsmord på kvinnor med flera förövare är ovanligt i sig. Att kvinnor mördar andra kvinnor är så sällsynt att det knappt finns statistik på. Men det betyder ju inte att det inte händer, för det gör det. Så om hon är skyldig har vi nog ett ganska unikt fall.
Citera
2019-08-30, 16:40
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Ja, tankarna går onekligen till SD's cache med det fängslande namnet "Playa del Kumla"...

Såg han framför sig hur hans väg var utstakad till Kumla?
Citera
2019-08-30, 16:40
Medlem
Undrar vad grannarna tycker om detta. Antar att de flesta tycker det är positivt att den nu sannolika gärningsmannen är bortplockad ur deras närområde. Visst kan det finnas blandade känslor också.
Citera
2019-08-30, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Undrar vad grannarna tycker om detta. Antar att de flesta tycker det är positivt att den nu sannolika gärningsmannen är bortplockad ur deras närområde. Visst kan det finnas blandade känslor också.
För UW och barnen måste det vara en underbar känsla! Vilken lättnad de måste känna att slippa se SD.
Citera
2019-08-30, 16:43
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Den unga söta grannfrun som var ute
mycket med SD/HD efter mordet ska nog
vars glad att hon mår bra.
Citera
2019-08-30, 16:45
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
För UW och barnen måste det vara en underbar känsla! Vilken lättnad de måste känna att slippa se SD.

Vägen till en fällande dom kan dock vara svår.
Citera
2019-08-30, 16:48
Medlem
Citat:

Man kan glädjas i stunden ändå! I bakhuvudet vet alla att detta bara är en början på en stundande längre process, tror jag.
Citera
2019-08-30, 16:50
Medlem
Reimers avatar
Citat:

Visst kan den vara svår, oraklet LGWP sa ju att det var fifty/fifty att MGM fälldes i sådana här mål, nu tror jag att han överdrev chanserna för en friande dom men som sagt, det är inte alls säkert att en häktning på "sannolika skäl" leder till en fällande dom i slutändan men det är ju i alla fall en början.

Morgondagen blir ju onekligen spännande, vad blir beslutet angående HD?
Citera
2019-08-30, 16:51
Medlem
Som boende i Hjärsta är jag så jävla nöjd att han häktats. Har varit helt sjukt o se honom i området, lägga ut kommentarer på fb o.dyl.

Att HD vet nåt är ju rätt självklart. OM hon inte var närvarande så finns det ingen chans att han hållt tyst om det. Han har snarare skrutit om de.

Men de lutar mer åt att hon var närvarande.

Nu är de bara hoppas att dom låser in fanskapet SD så Lenas barn aldrig behöver bo 50m från hans hus. Slippa se de varje gång dom går ut.

Har själv sett honom i trädgården ett antal gånger, och tänkt på hur jävligt de måste vara för barnen om dom får syn på honom.

#upprättelseförlena
Citera
2019-08-30, 16:51
Medlem
Citat:
Vi får hoppas att det löser sig nu när det händer lite... att de kommer fram till rätt GM (SD eller annan).

Tills dess är dom nog tacksamma för varje dag de slipper SD på granntomten.
Citera
2019-08-30, 16:52
Medlem
flixa81s avatar
Citat:

Ja det kan måste man komma ihåg. Men man får ju hoppas att det inte bara blir ett indiciemål utan att det finns teknisk bevisning som binder honom till mordet.
Citera
2019-08-30, 16:52
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Inte ett år för tidigt! Så otroligt skönt för Lenas barn och anhöriga, som åtminstone kan få ett hopp om ett svar och ett avslut. Kanske tom rättvisa.

Känns samtidigt så olustigt allting, att han bara gått runt
helt oberörd ett helt år och levt på som ingenting, förstår inte hur det är möjligt.

Och sen HD... Jag får inte ihop det, någonstans känns det nästan som att de kommer fria henne. Troligtvis inte, det är bara svårsmält för min hjärna.
För hur sjukt är det inte om två hittills välfungerande, sociala, fast anställda småbarnsföräldrar, utan missbruk, i random villaidyll, plötsligt bara spårar ur totalt, båda två, samtidigt, och beslutar sig för att slå ihjäl en annan människa?

Skickar en tanke till barnen D som, oavsett vad som beslutas i morgon, garanterat lider idag.

Jag hoppas fan att HD inte är skyldig till mord eller medhjälp. För barnens skull.
Fy faan annars. Som mest att hon undanhållit sanningen, det går att förklara för sina barn på ett någorlunda vettigt sätt men om även hon är skyldig... Då blir ungarna utan båda föräldrarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in