2019-08-30, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nelson33
Men hon umgås inte med kriminella

Inte? Hon var ju fan gift med en grovt kriminell!
Citera
2019-08-30, 16:01
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mijoow
Eller så var hon en bara en 18 år gammal tonåring med framtidsdrömmar....

Väljer man grovt kriminella så är framtiden inte ljus då har man framtiden bakom sig.
Citera
2019-08-30, 16:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GrodanStropp
När man letar bland tjejens vänner på Facebook är det ju inte helt otippat den lägenheten det rör sig om.

Smeknamn K*k* och sen samma efternamn.
*=i

Hej vems efternamn har den personen med förnamnet k*k*

*=i
Citera
2019-08-30, 16:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skin2018
Kan det här stämma ? https://m.facebook.com/vanessa.wecada.3

Är denna tjejen avliden
Citera
2019-08-30, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plasttallrik
Nu läste jag den här tråden och konstaterar BO blev offer för sin relation till den nämnda mannen. Hur eller varför vet man inte.
Nu är det inte riskfritt att vara ihop med en kriminell man. Reglerna har ändrats. Kvinnorna blir offer.
Snart även systrar och mammor.
Jag tror att när insatserna höjs och riskerna blir större så kommer krigen att bli värre. Gangster krig med mera blod och tårar är att vänta. Det är inte småsaker att skjuta mamman eller pappan till småbarn inför ögonen på familjen eller att ta livet av någons fru.
Det är oerhört tragiska mord som kommer att slå tillbaka även på förövarna. Dels i form av mardrömmar och samvetskval men också så kan hämnden bli blodig.
En gräns har passerats och en paradigm är ändrad. Jag tror att alla tjejer kommer att tänka efter innan de blir ihop med en livsstils kriminell man. De får svårare att hitta en bra tjej.
Om jag vore ung idag så skulle jag passa mig för att bli en "mafia doll".
Om du tror på kärleken så vet du att kärleken är blind.
Så nej det är inget paradigmskifte på gång tyvärr.
Sen hoppas jag du har rätt om att mördaren får ett h-e rent själsligt.
Ett sånt här öde förtjänar hon inte tonårsflickan.
Citera
2019-08-30, 16:17
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nelson33
Varför ska man som ickekriminell straffas om sin partner är det?

Det handlar om omdöme.
Det handlar om att polisyrket är skyddsklassat.
Det handlar om att samhället ska skyddas och att en kriminell inte ska ha möjlighet att få uppgifter från ASPEN med mera
Citera
2019-08-30, 16:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
Hade jag haft en unge som umgicks med kriminella så hade socialtjänsten fått hjälpa till att placera ungen vid Treriksröset den förbindelsen skulle brytas. Hade de inte mötts hade hon fortfarande varit i livet och haft en framtid. Nu blir det bara som mest en 1a med lock.

Ja något i den stilen, förstår verkligen inte detta 🤔🙄 hur resonerar de som föräldrar egentligen...
Citera
2019-08-30, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UsernameMe
Helt ofattbart. Pappan frågar om förekomsten av vapen och vad gör polisen. Skulle aldrig acceptera att min dotter hade en relation med en kriminell. Försökte de stoppa henne över huvud taget? Så jävla tragiskt alltihop.

Tro mig ingen i familjen accepterade. Och folk fick veta om relationen då hon fyllt 18 och berätta att hon ska gifta sig med honom. Hon flydde med honom till Gambia, kom hem för 3/4 dagar sedan blir mördad pga några människor som var ute efter hennes man. Så det är som du säger väldigt tragiskt.
Citera
2019-08-30, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Nej inte för de från Gambia 😉 där får du nog inte ena skilja dig 🙈

Du borde nog hålla dig till fakta och inte massa påhitt.
Citera
2019-08-30, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
Väljer man grovt kriminella så är framtiden inte ljus då har man framtiden bakom sig.
Inte alls hon var 18 år och hade livet framför sig och hade kunnat inse sitt misstag ,mognat och gått vidare i livet.Det har hänt för och sker hela tiden att man kommer ur en negativ livssituation.
Citera
2019-08-30, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Om man har för avsikt att kasta vapnet efter att det används (vilket kanske dessa idioter möjligen misslyckas med, men..) så vad spelar det för roll om man lämnar hylsor kvar? Ingen. Säg att vapnet är en AK47 från Balkan, ammunitionen från Balkan. Vad ska polisen göra för trollkonst med de efterlämnade hylsorna som du menar är bättre att GM ska samla i någon egentillverkad påse vid utkastet?

Kanske fingeravtryck?
Citera
2019-08-30, 16:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Babyygirl1
Du borde nog hålla dig till fakta och inte massa påhitt.

Det är fakta från folket jag träffade i Gambia när jag var där i år 😉 föräldrar väljer make, skilja dig gör du inte...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in