Citat:
Ursprungligen postat av
Philomena
Mitt största problem med JG är att jag tråden igenom litat och litar på Sh.Holmes som tillförlitlig. Och om Holmes som vän till LW säger att JG kartlagt folk i tråden så känns det som om något mer driver denne man än ren broderlig omtanke av vännerna D. Rimligen, så nära som han verkar stå dem borde han åtminstone kunna bistå polisen med någon slags bakgrund till relationerna runt LW, SD och HD ifall han genuint sörjer LW!
I bästa fall har polletten trillat ner för JG och han har därmed avskärmat sig en mördare. I värsta fall så är han bara rädd om sitt eget skinn nu. Hoppas på det förstnämnda och att han bistår polisen med allt han kan.
Sant!
Jag litar också på Holmes.
Han kände ju på sig att något var vajsing med HD. Nu är hon anhållen. Men vi vet inte var det slutar.
Naturligtvis kan det vara lättare för Holmes som känner några av de inblandade och har kontakter med flera, har träffat på SD och HD.
Men jag tänker att det vi ser kan vara en som MV kallade det en mycket manipulativ person.
Jag hoppas för allas skull, fr a barnens skull att inga fler är inblandade i mordet.
Jag hoppas också för min världsbilds skull att de andra två inte är skyldiga.
Men det väger inte upp det mista av vad det skulle innebära för barnen om båda föräldrarna anses skyldiga.
Det är fruktansvärt alltihop.