2019-08-30, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Catulla
De var inte maskerade. Vittnen såg ju två personer stå en bit ifrån porten, som om de väntade på någon. Vilket de gjorde. Såklart att de inte var maskerade i det läget.

Precis. Det lär knappast bevakat porten maskerade. De stack sannolikt ut väldigt mycket bara genom sina kläder, hållning (och hår/hudfärg). Hade de stått där maskerade så hade polisen ringts in direkt.

I husen runt omkring bor mycket pensionärer av övre medelklass och de lär ha reagerat på att "pöbeln kom på besök". Misstänker att de påstådda filmerna på omaskerade gärningsmän är ifrån tiden innan BO med gangster till pojkvän kom ut.
OM de inte var påtända bortom all hjärnfunktion så måste de varit maskerade då de sköt (och genomkörda lär de inte varit då de bevisligen träffade huvudet).

Btw, ang BO. ÄR det sant att hon tidigare lagt upp sig för kriminella eller är det en trådsanning?
ÄR hennes "framgångsrika" brorsors företag OK eller är det blufföretag? Och, ÄR det en sanning att sjukhusen läcker information till kriminella?
Citera
2019-08-30, 14:57
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Ja, enligt vittnen så sprang han tillbaka upp längs Sergels väg till mamman och barnet.

Han kom väl ut med babyn, såg mördarna, gav barnet till mamman och kutade så det inte skulle skadas i flykten? Så reagerar väl man instinktivt som pappa i en hotsituation. Han trodde4 de var ute efter honom och inte mamman och ev babyn.

Han måste ju ge tillbaka självfallet, eller fly landet. Om han inte mördar själv så mördar de ju honom. Vad har han för val? Det är väl därför vi har alla dessa gängmord. Att snacket går, folk måste försvara sig, de känner det är jag, eller de. Jag tänker inte dö, typ. Sedan hedern på det och alla i klanen och gänget som måste visa att de inte tar skit. Never ending...
Citera
2019-08-30, 15:02
Medlem
Otursmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Han kom väl ut med babyn, såg mördarna, gav barnet till mamman och kutade så det inte skulle skadas i flykten? Så reagerar väl man instinktivt som pappa i en hotsituation. Han trodde4 de var ute efter honom och inte mamman och ev babyn.

Han måste ju ge tillbaka självfallet, eller fly landet. Om han inte mördar själv så mördar de ju honom. Vad har han för val? Det är väl därför vi har alla dessa gängmord. Att snacket går, folk måste försvara sig, de känner det är jag, eller de. Jag tänker inte dö, typ. Sedan hedern på det och alla i klanen och gänget som måste visa att de inte tar skit. Never ending...

Så han gav barnet till sin fru och sprang? Eller tappa han barnet och sprang av stress?

Eller tappades barnet av morsan när de skött henne?
Citera
2019-08-30, 15:03
Medlem
S.Jorgens avatar
Varför valde gärningsmännen att slå till just där och då, bara tiotals meter från trappen?
Mannen,kvinnan och barnet hann knappt ut från entrédörren innan de blev anfallna.

Om dessa tre gärningsmän rekat innan eller hängt utanför bostadshuset under morgonen hade de kunnat vänta och följt efter på avstånd och sen slagit till.

Nu verkar de varit så ivriga så de slarvade bort den egentliga måltavlan och istället avrättade kvinnan med barn i famnen.
Mannen hade enligt uppgift först barnet i sin famn när de började jaga honom.
Tydligen spelade barnets närvaro ingen roll alls. De hade bestämt sig att någon skulle skjutas den förmiddagen.
Citera
2019-08-30, 15:06
Medlem
Har denna varit uppe:
https://www.expressen.se/kvallsposten/doda-mammans-barn-flyttas-till-hemlig-ort/
Citera
2019-08-30, 15:07
Medlem
Citat:

Enligt vad jag läst så tappade han barnet när han sprang iväg. Mamman tog sedan upp det och sen blev hon skjuten.
Citera
2019-08-30, 15:09
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:

Ja det känns som att de är det enda två alternativen för honom att välja på. Pest eller kolera.

Från Expressen nedan:

"Pappan förföljdes av de två männen som sköt i farten. Minst tre skott avlossades och pappan snubblade till och tappade barnet men fortsatte springa. Mamman rusade då fram till barnet, tog upp det och sprang till en trottoar där gärningsmännen hann ifatt henne. En man man som tittade ut när han hörde de första skotten såg två män vid trottoaren. En av dem sköt kvinnan. Flera skott avlossades.

Mamman träffades först i kroppen. När hon föll mot marken tappade hon sitt barn. Skytten gick då närmare och sköt henne i huvudet."
Citera
2019-08-30, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otursmannen
Så han gav barnet till sin fru och sprang? Eller tappa han barnet och sprang av stress?

Eller tappades barnet av morsan när de skött henne?

Lååångt tillbaka i tråden står det att han först hade barnet men tappade det. Sen tog BO upp barnet och tappade det när hon blev skjuten. Ett dubbelt tappat barn, ska dock ha klarat sig men en bula i pannan (enligt info i tråden).
Citera
2019-08-30, 15:19
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Jorgen
Varför valde gärningsmännen att slå till just där och då, bara tiotals meter från trappen?
Mannen,kvinnan och barnet hann knappt ut från entrédörren innan de blev anfallna.

Om dessa tre gärningsmän rekat innan eller hängt utanför bostadshuset under morgonen hade de kunnat vänta och följt efter på avstånd och sen slagit till.

Nu verkar de varit så ivriga så de slarvade bort den egentliga måltavlan och istället avrättade kvinnan med barn i famnen.
Mannen hade enligt uppgift först barnet i sin famn när de började jaga honom.
Tydligen spelade barnets närvaro ingen roll alls. De hade bestämt sig att någon skulle skjutas den förmiddagen.

Tycker mig se unga, nerknarkade individer som på order har utfört dådet. Att GM råkade ta fel bil efter tycker jag stärker bilden.
Citera
2019-08-30, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haschsheiijk
många var säkert medvetna om att hans dag skulle komma men han hade säkert någon som e beredd på att lossa skott för honom, de med att de har med rånet att göra tror jag inte mkt på längre... har det tagit GM över 10 år att hitta han eller hans familj? okej han satt en ganska bra tid men hade dom velat hade dom kunnat ta någon av hans nära under tiden han satt för att han ska "skaka fram pengarna"

Kan ju iof vara Hong, han stäåmmer väl in på signalementet med att halta efter flaskincidenten.
Citera
2019-08-30, 15:35
Medlem
Donald.Tramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DOMAREN99
Säkert någon av de som gjorde det som är här inne och läser och deras rövhål går i tusen in o ut ! De vet att de är de mest hatade personerna i kriminella världen just nu ! Dom kommer aldrig att kunna sitta i fängelset bland riktiga gangsters ! De får sitta i speciella avdelningar bland profiler och annat skit om de vill leva tror jag !

Jag tror inte att den där ”hedern” är något annat än en hollywoodmyt som hederslösa banditer odlar för att kunna vistas bland folk. Jag menar, varför skulle detta vara så avskyvärt jämfört med att bilbomba en 4-åring, spränga en handgranat hos en barnfamilj, hedersmörda döttrar, råna handikappade 90-åringar eller mellanstadiebarn, tvångsprostituera tonårsflickor, organstölder från fattiga, kidnappa anhöriga, meja ner folk på drottninggatan, kaosa sönder och hota sjukvårdspersonal, pressa landsmän på beskyddarpengar osv osv?

Samt, det är inte direkt ovanligt att banditer har flera avsnitt i sitt register om kvinnoboxning. Hela poängen är ju att banditer passerar gränsen hederligt folk ser som definitiv hela tiden OCH tjänar pengar på att göra det.
Senast redigerad av Donald.Trams 2019-08-30 kl. 15:38.
Citera
2019-08-30, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Tycker mig se unga, nerknarkade individer som på order har utfört dådet. Att GM råkade ta fel bil efter tycker jag stärker bilden.

Enligt artikel från Expressen så hade GM (chauffören) blivit tvungen att flytta bilen när det kom en matleverans som skulle parkera där de först ställt flyktbilen. Så fullständigt väck var han inte på grund av att han tog fel bil, även om man tycker att han borde sett det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in