2019-08-30, 00:09
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ms.Charlotte
Mycket skicklig på att hålla fasad och har inte någon gång efter det inträffade bedyrat sin oskuld, vilket är lite märkligt. Kunnig, påläst och stabil å ena sidan, å andra sidan duktig på att välja umgänge till sin fördel, ställa sig in och föra nästintill psykologisk terror mot dem hon inte gillar/går emot henne. Antingen är man med, eller uthängd.

Tack för att du delger tråden om din uppfattning av HD! Hon har ju länge varit en gåta i tråden.

Utifrån din beskrivning: har du upplevt att hon lyckats manipulera eller styra andra i sin omgivning med detta beteende du nämner, eller har hon snarare orsakat att folk protesterat?

På vilket sätt har hon hängt ut andra? Förstår att du inte kan konkreta exempel men undrar mer generellt. T ex, har hon hängt ut genom baktalande bakom folks ryggar, i sociala medier eller öppet öga mot öga?

En annan fråga: gång på gång har tråden fått motsägelsefulla svar om
- eventuell depression
- relation till SD (varför de umgåtts mer vad det verkar efter skilsmässoansökan än innan osv) och inställning till SDs förmodade affär med LW
- inställning till LW

Har du någon uppfattning om något av detta?
Senast redigerad av Philomena 2019-08-30 kl. 00:12.
Citera
2019-08-30, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
https://coord.info/GLCX02VY
Bilden i loggen är en ruta rå och brutal våldtäkt från filmen Deliverance (Den sista färden)

Att beskriva det som "en festlig fras i en festlig film" känns inte friskt även om det är menat som humor. Om SD är GM, kan han ha haft den scenen i bakhuvudet vid mordtillfället?
Citera
2019-08-30, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
God kväll @SmartaMarta666

HD👤 har ett slags alter ego, tar man ifrågavarande, på ett för henne felaktigt sätt, blir hon plötsligt aggressiv, och du vet ju @SmartaMarta vad HD👤 en gång varit kapabel till 🙊

Mvh @JokerMannen

Godkväll på dig JokerMannen!
Ja hon är verkligen själsligt sjuk. Farlig anser jag. Ja jag vet ju det 🙈
Hon är arg för hon förlorat kontrollen.
Psykopatvarning tänker jag!

Behöver man någon att prata med går man till en kurator.
Är man deprimerad går man till psykolog.
Är man själsligt sjuk behöver man en psykiatriker men självinsikten brukar inte alltid finnas där då tyvärr..
Senast redigerad av SmartaMarta666 2019-08-30 kl. 00:37.
Citera
2019-08-30, 00:22
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Menar du att SD tyckt denna femdjävliga hemska film var något att skratta åt?????? Allvarligt?
Ja, det tror jag på fullt allvar: Han har funnit något väldigt komiskt i detta. - Alternativet är att han inte hållit sig för god för att göra offrets förnedring till en rolig historia. Han identifierar sig dock till fullo med våldtäktsmannen när han vid hemkomsten knäpper av sig byxorna och tycker det varit kul att ha varit den förste som tagit offrets oskuld.
Citera
2019-08-30, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ms.Charlotte
Mycket skicklig på att hålla fasad och har inte någon gång efter det inträffade bedyrat sin oskuld, vilket är lite märkligt. Kunnig, påläst och stabil å ena sidan, å andra sidan duktig på att välja umgänge till sin fördel, ställa sig in och föra nästintill psykologisk terror mot dem hon inte gillar/går emot henne. Antingen är man med, eller uthängd.

Tack! Jag tror jag förstår ungefär. Hon utför sin mobbing på ett högst raffinerat sätt så bara den utsatta märker att det sker. Sedan för hon med samma syfte samma negativa kommentarer uppåt, lika raffinerat.

Om det stämmer är hon både ond och farlig bakom sin kompetensmask.
Citera
2019-08-30, 00:27
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alamos
Att beskriva det som "en festlig fras i en festlig film" känns inte friskt även om det är menat som humor. Om SD är GM, kan han ha haft den scenen i bakhuvudet vid mordtillfället?
Med tanke på hur han presenterar potenshöjande pillerburkar och filosoferar över "konstiga" namn i loggböcker mm, synes hans fantasi och föreställningsvärld vara... av mycket speciell natur.
Citera
2019-08-30, 00:40
Medlem
letsdoits avatar
Personerna kan närmare studeras här (om än i begränsad omfattning):
Citera
2019-08-30, 00:40
Medlem
Citat:
Ja, det tror jag på fullt allvar: Han har funnit något väldigt komiskt i detta. - Alternativet är att han inte hållit sig för god för att göra offrets förnedring till en rolig historia. Han identifierar sig dock till fullo med våldtäktsmannen när han vid hemkomsten knäpper av sig byxorna och tycker det varit kul att ha varit den förste som tagit offrets oskuld.

Jag var med i Filmstudion och denna film erbjöds på min ort, jag såg den i tron att det skildrade ett naturäventyr.
Därför har både den stämning som byggdes upp under färden och dessa vidriga slutscener lämnat ett oförglömligt vidrigt avtryck på min näthinna.

Jag mådde illa.
Citera
2019-08-30, 00:44
Medlem
Citat:
Tack! Jag tror jag förstår ungefär. Hon utför sin mobbing på ett högst raffinerat sätt så bara den utsatta märker att det sker. Sedan för hon med samma syfte samma negativa kommentarer uppåt, lika raffinerat.

Om det stämmer är hon både ond och farlig bakom sin kompetensmask.

Exakt Remark! Livs-farlig!!
Citera
2019-08-30, 00:45
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Jag var med i Filmstudion och denna film erbjöds på min ort, jag såg den i tron att det skildrade ett naturäventyr.
Därför har både den stämning som byggdes upp under färden och dessa vidriga slutscener lämnat ett oförglömligt vidrigt avtryck på min näthinna.

Jag mådde illa.
Har också sett den; mycket stark film. - Reagerade på samma sätt.
Citera
2019-08-30, 01:01
Medlem
Citat:
Har också sett den; mycket stark film. - Reagerade på samma sätt.

Jag säger inte att mitt uppfattning DÅ var normen, men hur f-n är man funtad om man gör det jag mådde illa av då och fortfarande, till spex/humor? Beats me.
Kanske saknar jag humor.
Citera
2019-08-30, 01:03
Avslutad
Jag bor i det lugnaste kvarter man kan hitta inom något mils avstånd från Örebro och trivs mycket bra. Har tidigare bott hela mitt liv i Stockholm. Varför kommer det sig att detta mord ligger i toppen fortfarande!

Hälsn. En trygg Örebrolänare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in