2019-08-29, 20:47
Medlem
Runkebys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
De gifte sig i Gambia för en vecka sen, men hade ej hunnit regga de i Sverige än
Det kanske var tur det så att parasiten inte ärver något från dockan
Citera
2019-08-29, 20:54
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Skulle precis skriva samma. Varför beskrivs han som pojkvän om de var gifta? Eller är hon gift med nån annan?

Gifta i Gambia har ingen bärighet i Sverige då de är svenska medborgare. Familjen till tjejen har i tråden beskrivits som motståndare till giftermål
Citera
2019-08-29, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
.

Automatvapen är inga precisionsvapen. En stressad person outbildad i skytte lär inte ha en samlad träffbild vid stående verkanseld med handeldvapen eller automatvapen. Duktig koncentrerad skytt bör ha en träffbild inom ramen före en stor tändsticksask.

Hur såg träffbilden ut i Råcksta?

"Lär", "bör"...

Jag talar av erfarenhet.
Citera
2019-08-29, 20:58
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RamlosaGranatapple
"Lär", "bör"...

Jag talar av erfarenhet.

Jag med! Som fd bef i försvaret
Citera
2019-08-29, 21:02
Medlem
Jon.Holmss avatar
Suck, och så kommer de sedvanliga tårdrypande hyllningarna i kvällspressen.

”Hon var så fin och underbar”, ”alla såg upp till henne”, ”snyft, hon hade så mycket kvar att ge”, ”hon var ett föredöme för alla unga tjejer”, o.s.v.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/mordoffrets-syster-hon-hade-sa-mycket-kvar-att-ge/

Framgår även att hon ville bli polis (!)

Vilket fint föredöme va? Vill bli polis och gifter sig samtidigt med en grovt kriminell man vars straffregister är lika långt som Ölandsbron.
Citera
2019-08-29, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Denna lägenhet, som är till salu just nu, ligger väl i huset bredvid med samma innergård? Eller är det rentav i samma hus?

Ser väldigt mysigt och välskött ut iaf:

https://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-2rum-vallingby-racksta-stockholms-kommun-multragatan-5-16263555?

Det är inte samma hus. Dom ligger jämsides varandra där dödsskjutningen skedde men har egna separata gårdar. Det som skiljer gårdarna åt är en brandvägspassage med tillhörande trappa där gärningsmannen/männen måste ha sprungit ner för.
Citera
2019-08-29, 21:16
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibuskus
Det är inte samma hus. Dom ligger jämsides varandra där dödsskjutningen skedde men har egna separata gårdar. Det som skiljer gårdarna åt är en brandvägspassage med tillhörande trappa där gärningsmannen/männen måste ha sprungit ner för.

Aha, då förstår jag.

Det är väl trappan som leder ut på Råckstavägen där mördarnas flyktbil väntade. Förklarar varför den var avspärrad igår när jag körde förbi.
Citera
2019-08-29, 21:20
Medlem
Citat:
Aha, då förstår jag.

Det är väl trappan som leder ut på Råckstavägen där mördarnas flyktbil väntade. Förklarar varför den var avspärrad igår när jag körde förbi.

Exakt. Flyktbilen verkar dock ha stått på parkeringen på andra sidan råckstavägen av grannens film att döma som kom upp på aftonbladet igår. Trodde först flyktbilen stod och åkte ifrån dom där fickparkeringarna som finns längs råckstavägen.
Citera
2019-08-29, 21:33
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Suck, och så kommer de sedvanliga tårdrypande hyllningarna i kvällspressen.

”Hon var så fin och underbar”, ”alla såg upp till henne”, ”snyft, hon hade så mycket kvar att ge”, ”hon var ett föredöme för alla unga tjejer”, o.s.v.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/mordoffrets-syster-hon-hade-sa-mycket-kvar-att-ge/

Framgår även att hon ville bli polis (!)

Vilket fint föredöme va? Vill bli polis och gifter sig samtidigt med en grovt kriminell man vars straffregister är lika långt som Ölandsbron.

Hade hon inte en dom på sig själv också? Slagsmål med snuten eller något? Vill minnas att det stog något om det, men har inte memorerat hela tråden.
Citera
2019-08-29, 21:34
Avslutad
Citat:
– Hon var en underbar tjej som hade mycket mer att ge, säger kvinnans syster.

Underbara människor söker sig inte till grovt kriminella.
Citera
2019-08-29, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Underbara människor söker sig inte till grovt kriminella.
Om han nu har avtjänat sitt straff så anses han redo för ett nytt liv enligt lagarna.
Citera
2019-08-29, 21:52
Moderator
blomvattnares avatar
OT raderat och varningar utdelade.

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem