2019-08-28, 20:41
Medlem
Varför inte beställa FUP:en och scanna in alla dokument och sen använda sig av ångerrätten?
Citera
2019-08-28, 21:43
Medlem
Har delar av FUP:en.
Citera
2019-08-28, 22:47
Medlem
Lyyn-Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitaminkick
Har du möjlighet att lägga ut den sen Lyyn-x? Jag kan också tänka mig att bidra med en slant.

Tror inte det går att göra anonymt men vi får väl sköta det via DM - hur brukar det ske på FB när fup:ar beställs?
Fick ett samtal från tingsrätten om att fupen gick lös på 4lax och om jag verkligen ville betala den summan.. där och då var jag stressad på jobbet så jag tackade vänligen men bestämt nej till det budet 😂
Citera
2019-08-29, 05:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyyn-X
Fick ett samtal från tingsrätten om att fupen gick lös på 4lax och om jag verkligen ville betala den summan.. där och då var jag stressad på jobbet så jag tackade vänligen men bestämt nej till det budet 😂

Förstår det, hade reagerat lika 😅
Citera
2019-08-29, 06:33
Medlem
Här kommer sammanfattningen av FUP:en.
Fick den på mail från tingsrätten, vi får se om det kommer en räkning och resten....

url]https://minfil.com/AbS6uf47n3/Falu_TR_B_234-19_Aktbil_122_1_1_pdf[/url]
Citera
2019-08-29, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livingclean
Kan väl kanske va lite svårt att dela på en trave papper. FUPen finns tydligen inte att få digitalt...än.

Hur lång tid brukar det ta innan den finns att få tag på digitalt? Vad hamnar summan på då?
Citera
2019-08-29, 08:37
Medlem
Livingcleans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobRobMobb
Fick den på mail från tingsrätten, vi får se om det kommer en räkning och resten....

Går inte att ladda ner
Citera
2019-08-29, 08:42
Medlem
Citat:
Går inte att ladda ner

Går alldeles utmärkt. Gå en datakurs så kanske du lyckas sen
Citera
2019-08-29, 08:52
Medlem
Citat:

Tack för den... Har du möjligtvis mer????

Vem är denna Jos*f H*luf???
Senast redigerad av CCkane 2019-08-29 kl. 08:54.
Citera
2019-08-29, 11:30
Medlem
ying-CreUyangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyyn-X

Skulle jag också gjort.
Det är mycket pengar.

Jag tycker det var bra att dom ringde upp och frågade. Hur kul skulle det vara med en faktura på flera tusen.
Citera
2019-08-29, 12:04
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Kan väl kanske va lite svårt att dela på en trave papper. FUPen finns tydligen inte att få digitalt...än.

Klart FUP finns digitalt. Tingsrätten vill inte ge ut FUP och då envisas de med att bara lämna ut den på papper eftersom att de flesta kommer att rygga för utskriftskostnaden.

Citat:

Det där är inte en sammanfattning av FUP, det är stämningsansökan.

Citat:
Ursprungligen postat av Vitaminkick
Hur lång tid brukar det ta innan den finns att få tag på digitalt? Vad hamnar summan på då?

FUP finns digitalt från början. Tingsrätten vill inte lämna ut den, och det är därför de säger att den bara finns på papper. Däremot finns det inget som hindrar att någon går till tingsrätten och ber att få läsa förundersökningen och då fotar av den på plats, eller något liknande. FUP är offentlig handling och alltså inte olaglig att sprida.

Citat:
Går inte att ladda ner

Fungerande länk: https://minfil.com/AbS6uf47n3/Falu_TR_B_234-19_Aktbil_122_1_1_pdf
Citera
2019-08-29, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Klart FUP finns digitalt. Tingsrätten vill inte ge ut FUP och då envisas de med att bara lämna ut den på papper eftersom att de flesta kommer att rygga för utskriftskostnaden.

Det där är inte en sammanfattning av FUP, det är stämningsansökan.

FUP finns digitalt från början. Tingsrätten vill inte lämna ut den, och det är därför de säger att den bara finns på papper. Däremot finns det inget som hindrar att någon går till tingsrätten och ber att få läsa förundersökningen och då fotar av den på plats, eller något liknande. FUP är offentlig handling och alltså inte olaglig att sprida.

Fungerande länk: https://minfil.com/AbS6uf47n3/Falu_TR_B_234-19_Aktbil_122_1_1_pdf

Går det att göra så??? Känns som det skulle krånglas då!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in