2019-08-29, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Finns det inga professionella lönnmördare kvar i landet? De senaste årens skjutningar verkar ju vara amatörernas afton.

Det finns säkert en och annan men de undviker väl att skapa spektakel som vi intresserar oss för. Annars har straffrabatterna skapat skeva strukturer där unga mördare används olämpligt mycket. Ingen vill väl använda en 17 åring för ett mord egentligen.
Citera
2019-08-29, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Finns det inga professionella lönnmördare kvar i landet? De senaste årens skjutningar verkar ju vara amatörernas afton.

Typiskt tonåringar.
Citera
2019-08-29, 02:52
Medlem
DonPapacito38s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzait
Om du kollar på bilderna på aftonbladet så ser man hur dom skjutit i väggen vid fönstret. Uppenbart amatörer som inte kan hantera rekylen i automatvapen.

Inte bara det, detta fönster har ju en stor röd gardin som täcker Hela fönstret,och detta var på natten, jag kan inte tänka mig att dom hade fri sikt ens, förmodligen var båda gardinen och persinerna för dragna, då detta är på första våningen vem sover med med dom uppdragna , folk är med privata än så? Rätta mig om jag har fel.. att sen välja att tömma en hel kabin utan att ens veta vad och på vem man skjuter ,dessa borde få årets idiot pris på grov vårdlöshet i natten
Citera
2019-08-29, 03:20
Bannlyst
Sveriges största nuvarande fotbollsstjärna om man räknar bort zlatsn som ju varvar ned i usa är emil forsberg i leipzig. Emil e bästa kompis med fd hammarbyspelaren pa dibba som e bror med det tilltänkta bo
Citera
2019-08-29, 05:53
Medlem
Ken Ring lade upp något igår med massa bilder på vad jag antar är denna tjej och skrev Vila i frid osv osv. Kände han henne på något vis?
Citera
2019-08-29, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inzait
På Kumla misshandlade mannen grovt en annan fånge varför han fick spendera de sista dagarna i isolering, enligt ännu en utredning från Kriminalvården.

enl aftonbladets artikel

Med andra ord får man misshandla fritt på fängelsen utan att ens fängelsetid förlängs. Vilket fint system vi har.
Finns inget som säger att han inte fick sitta längre pga misshandeln och inte heller något som säger att misshandeln inte är polisanmäld, så vad får dig att dra den här slutsatsen?

Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Sveriges största nuvarande fotbollsstjärna om man räknar bort zlatsn som ju varvar ned i usa är emil forsberg i leipzig. Emil e bästa kompis med fd hammarbyspelaren pa dibba som e bror med det tilltänkta bo
Enligt Wikipedia är de 15 syskon i skaran så man behöver nog inte dra några slutsatser att alla står varandra nära, så vem som mötte Lassie känns irrelevant.
Citera
2019-08-29, 08:11
Medlem
Gaylord321s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Ken Ring lade upp något igår med massa bilder på vad jag antar är denna tjej och skrev Vila i frid osv osv. Kände han henne på något vis?

Om jag har fattat det rätt så är Ken Rings dotter kompis med BO.
Citera
2019-08-29, 08:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern

´Lill Foppa' o Pa Dibba har ju spelat i Gif Sundsvall !!
Citera
2019-08-29, 08:19
Medlem
Är denna händelse mindre nyhetsvärde i eftersom politikerna inte alls verkar bry sig? Är det för att den ena kvinnan är läkare och den andra gagsta bith?
Var tog likavärde vägen?
Citera
2019-08-29, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
Men är hon dömd, inte bara åtalad?

Beställ domen så får du se. Nacka tingsrätt kanske ?
Citera
2019-08-29, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av framtidsmannen
Är denna händelse mindre nyhetsvärde i eftersom politikerna inte alls verkar bry sig? Är det för att den ena kvinnan är läkare och den andra gagsta bith?
Var tog likavärde vägen?

Samma "intervjuoffer" i alla nyhetssändningar verkade det som. Tröttsam tant, vad det nu
var hon hette. Men det här var nog hennes stund i rampljuset.
Citera
2019-08-29, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaylord321
Om jag har fattat det rätt så är Ken Rings dotter kompis med BO.

"Var" menar du nog.
http://annhelenarudberg2.blogspot.com/2019/08/annu-en-kvinna-mordad-i-en-skjutning.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in