2019-08-28, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Har han blandat ihop fallen? Sitter han och kommenterar i tråden utifrån en annan kriminell i en annan tråd? Hur fan är det ens möjligt?

Men då är det ju jätteviktigt att rätt blir rätt så inte folk sitter och kommenterar utifrån det där stolleriet.

NA har en fängelsedom för B-rånet, därefter har han två domar, rätt? En för olovlig körning?

För att jag passade vidare en annan postning. Men lugn, det är korrigerat.

N = Fängelsedom för rånet. 2 därefter, en för olovlig körning och ett narkotikabrott.
Senast redigerad av blueberrycake 2019-08-28 kl. 20:08.
Citera
2019-08-28, 20:07
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robert Prytz
Det verkar vara delade meningar blan vittnena om vem som bar barnet.

En del säger tvärsäkert att mannen bar på det till en början och dessutom i bärsele (enligt några av dem).
Andra säger att mamman bar på det.

Kan något av följande ha hänt?

1. Pappan bar på det tills gärningsmännen dök upp men tappade/satte ner det innan han sprang. Varpå mamman plockade upp det. Då kan han inte gärna haft bärsele dock för det tar tid att få en unge ur en sådan.

2. Pappan bar på det OCH sprang med det i sele. Han satte först ner det när han kom tillbaks. Vissa säger att han slet av sig tröjan. Kan det ha varit bärselen han försökt kränga av ?
Ingen aning om det är någon av dina två teorier som är giltig, men det där att han skulle ha slitit av sig tröjan verkade ju onekligen lite udda och tarvar en förklaring.
Citera
2019-08-28, 20:14
Medlem
Pappan upptäckte mördarna när han steg ut ur porten på Sergels väg med sin bebis i famnen och tvingades fly för sitt liv.

Vittnen beskriver hur mördarna sprang efter och sköt mot honom i farten.

Pappan snubblade, tappade barnet som togs upp av mamman. Några sekunder senare sköts hon ihjäl med sitt barn i famnen.
Från Expressen
Citera
2019-08-28, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Ingen normal mamma med ett spädbarn i famnen gör så.
Det är nog svårt att vara "normal" om man blir överrumplad av en svartklädd liten typ med pistol i handen. Det är en extrem situation. Det är lätt att säga när man sitter hemma i soffan med näsan i telefonen/läsplattan, att "jag skulle göra si eller så, jag skulle handla NORMALT!", men när man befinner sig i en extrem situation kan det bli helt annorlunda. Det är normalt.
Citera
2019-08-28, 20:15
Medlem
Skaraborg2s avatar
Det grova våldet kommer att öka.

Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vad kommer ske inom en mycket snar framtid?

Du förstår nog vad jag menar.

Det här grova våldet som vi har sett under åratal kommer inte att kunna stoppas. Hur skall det gå till?
Citera
2019-08-28, 20:16
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemmasittaren
Det luktar avundsjuka.

Det är nog hennes man som har gjort ett beställningsmord.

Anlitat någon liten skitunge för dom "blood money" han lyckats få med sig under alla sin rån.

Det är min teori i alla fall. Kanske för att han inte fick ha barnet eller liknande.

Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Nu var det ju tillsammans och han umgicks ju med barnet.
Full vårdnad hade han knappast fått med sina 32 avsnitt i belastningsregistret och 16 fall av våldsbrott.
Så han behövde inte dräpa kvinnan för - det bestämde inte hon ändå.

Så nej, din teori är bland de sämsta i tråden.

Tycker inte vi ska avfärda Hemmasittarens hypotes alltför lättvindigt.

Jag tror inte heller att motïvet i så fall skulle vara det han hintade. Men vi har ju ingen aning om det kan finnas andra tänkbara motiv.

Självklart undersöker polisen även det spåret.
Allt annat vore tjänstefel.
Citera
2019-08-28, 20:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera
Tycker inte vi ska avfärda Hemmasittarens hypotes alltför lättvindigt.

Jag tror inte heller att motïvet i så fall skulle vara det han hintade. Men vi har ju ingen aning om det kan finnas andra tänkbara motiv.

Självklart undersöker polisen även det spåret.
Allt annat vore tjänstefel.

Jo. Det ska vi.

Helt sjukt dålig hypotes.
Citera
2019-08-28, 20:18
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Om han sjunger ut så kommer ha få skyddat identitet och få flytta till okänd ort långt bort från Malmö. En mycket säkrare tillvaro för både honom själv och barnet.

Tyvärr lär nog det inte locka honom då han nog inte har några direkta på arbetsmarknaden efterfrågade egenskaper.
Citera
2019-08-28, 20:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Pappan upptäckte mördarna när han steg ut ur porten på Sergels väg med sin bebis i famnen och tvingades fly för sitt liv.

Pappan snubblade, tappade barnet som togs upp av mamman. Några sekunder senare sköts hon ihjäl med sitt barn i famnen.
Från Expressen

Enligt samma artikel påstås att skytten rycker i dörren? Är det belagt?

Och är det samma bil som bogserades bort?
Citera
2019-08-28, 20:22
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Det är nog svårt att vara "normal" om man blir överrumplad av en svartklädd liten typ med pistol i handen. Det är en extrem situation. Det är lätt att säga när man sitter hemma i soffan med näsan i telefonen/läsplattan, att "jag skulle göra si eller så, jag skulle handla NORMALT!", men när man befinner sig i en extrem situation kan det bli helt annorlunda. Det är normalt.

Låt mig gissa - du har aldrig varit en mamma med en fyra månaders bäbis?
Citera
2019-08-28, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
För att jag passade vidare en annan postning. Men lugn, det är korrigerat.

N = Fängelsedom för rånet. 2 därefter, en för olovlig körning och ett narkotikabrott.

Mer än så grov misshandel osv

Gripna för Etageskott dömda tidigare https://www.aftonbladet.se/a/Onk781
Citera
2019-08-28, 20:24
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar

Från Expressen

Märkligt att han inte smällde igen porten igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in