Citat:
Ursprungligen postat av
Doraemon-FTW
Det är dags att vända på bevisbördan i den här frågan.
Länge har ateister fått kräva kristna på "bevis" för att Gud finns, trots att bevisen är ymniga. Det är bara att titta på den perfekta symmetri som råder i hela Universum, och det faktum att just vi människor begåvats med förmågan till analytiskt tänkande. Ingen annan "förklaring" till vår existens är ens i närheten av att vara tillfredsställande.
Ateister har i årtusenden velat ha fria händer att supa, knarka, begå otukt och slippa be och andra kristna plikter. De saknar moralisk karaktär och är helt enkelt för lata för att orka vara troende. Det är för övrigt ungefär lika vettigt som att inte orka ta hand om sina barn. Gud har givit er liv och ni kan inte avsätta några minuter om dagen åt att tacka Honom? Ni kan inte motstå era primitiva drifter och kroppsliga begär. Ni är värre än djuren.
Nu är det vi kristna som måste ta kommandot igen. Vi måste skärpa till vår retorik mot de lögnaktiga ateisterna. Jag förordar inte en teokratisk modell som Saudiarabien, men nånting gör de rätt där eftersom såna här befängda påståenden aldrig skulle få florera fritt.
Spännande!
1. Ateister har ingen bevisbörda så länge de inte påstår sig veta att det inte finns någon Gud.
Att säga "jag vet inte" eller "jag är inte övertygad om ditt påstående om Gud" kommer aldrig kräva någon bevisbörda.
2. Universum är inte i närheten av "perfekt symmetri". Snarare tvärtom. Liv verkar ju inte direkt krylla och även på jorden är vi människor ganska "utsatta" utan modern teknologi.
3. Vad du anser vara en "tillfredsställande" förklaring är helt och totalt irrelevant. Gudsförklaringen är lika bra som "magi är förklaringen!".
4. Din uppfattning av ateister är inget annat än en halmgubbe. Vår önskan är nog mer att slippa få våra liv kontrollerade av andras vanföreställningar. Håll de för dig själv.
5. Ni kristna ha haft er chans och har på alla sätt och vis tappat bollen. Jag är evigt tacksam att jag är född i en tid där ert jäkla trams inte behöver påverka mig på något sätt.