2007-04-15, 23:11
Medlem
anakatas avatar
Ja, när startade Flashback Forum egentligen? Jag har grävt i mitt något dimmiga minne, men inte lyckats komma fram till något datum, även om jag misstänker att det var runt 1999/2000?
Nuvarande forummjukvara driftsattes väl i början av 2002, men hur såg det ut innan dess? När blev registrering ett krav t.ex.?
Citera
2007-04-15, 23:52
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anakata
Ja, när startade Flashback Forum egentligen? Jag har grävt i mitt något dimmiga minne, men inte lyckats komma fram till något datum, även om jag misstänker att det var runt 1999/2000?
Nuvarande forummjukvara driftsattes väl i början av 2002, men hur såg det ut innan dess? När blev registrering ett krav t.ex.?

Det var i maj 2000.

admin
Citera
2007-04-16, 00:05
Medlem
Lite speglar av Flashback sedan 1995:

http://www.flashback.mu/

Ett lite fylligare svar kan du väl bjuda oss på admin?
Citera
2007-04-16, 00:11
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anakata

Missade din sista fråga.
Forumet startade som "Flashback Konferenser" under Flashback.se.
Sedan byggdes ett nytt forum i augusti 2003 om jag inte minns helt fel gällande datum, där det krävdes registrering. I början fanns då två versioner. Ett forum utan registrering, och ett med. Mycket senare så gick vi över från programvaran phpBB till vBulletin och efter det slog vi samman båda forumen. Idag är det mesta egenutvecklat, även om grunderna fortfarande kommer från vBulletin.

admin
Citera
2007-04-16, 00:12
Medlem
blueCommands avatar
Ja, ett "Det började med ett skjul på tant Agdas bokgård" historier är aldrig fel
Citera
2007-04-16, 00:28
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueCommand
Ja, ett "Det började med ett skjul på tant Agdas bokgård" historier är aldrig fel
Tant Agdas bokgård verkar vara ett bra ställe att starta FB på.
Citera
2007-05-05, 15:28
Medlem
Fredrikb82s avatar
http://www.flashback.se/konferenser/ <- hmm undrar vad som finns där numera... tycker diskutionerna på den tiden var lite intresantare elller så är det bara jag som är gammal.
Citera
2007-05-05, 15:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrikb82
http://www.flashback.se/konferenser/ <- hmm undrar vad som finns där numera...
Lägg märke till att det poppar upp ett fönster med titeln "Hemliga grejer" när man försöker nå adressen ovan. Vad är det för hemliga grejer, tro?

// Roger P.
Citera
2007-05-05, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Lägg märke till att det poppar upp ett fönster med titeln "Hemliga grejer" när man försöker nå adressen ovan. Vad är det för hemliga grejer, tro?

// Roger P.

Spännande, försökte klura mig in men varken U:"hemliga" P:"grejer" eller U:"admin" P:"Flashback" funkar..

Skulle vara kul att se om det finns några gamla grejer kvar där...
Citera
2007-05-05, 17:19
Medlem
<::-\-47-/-::>s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morkk
Spännande, försökte klura mig in men varken U:"hemliga" P:"grejer" eller U:"admin" P:"Flashback" funkar..

Skulle vara kul att se om det finns några gamla grejer kvar där...
Alla trådar från "konferenser" har importerats till detta forum. De finns alltså tingängliga här, det är alla de trådar som har startats av någon med "(old)" efter användarnamnet.
Citera
2007-05-05, 17:24
Medlem
När var det Flashback stängdes ner? Följdfråga, när startades flashback igen?
Hemskt kapitel i internets historia.
Citera
2007-05-05, 18:17
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linxon
När var det Flashback stängdes ner? Följdfråga, när startades flashback igen?
Hemskt kapitel i internets historia.
Här hittar du info om internethistoriken:
http://www.flashback.se/flashbacks/net.php
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in