2019-08-28, 10:01
Avstängd
Helt oskyldigt BO, Allt talar väl för att det är farsan dom ville åt, det kommer ju garanterat en hämnd, frågan är bara när, ni som bor i närområdet borde vara väldigt försiktiga inom närmaste dagarna. sen kan jag tycka det är klantigt att inte skjuta rätt person. eller så gjorde dom det med flit för att den tänkta BO ska få lida. Jag gissar på flera skjutningar inom 24H.
Citera
2019-08-28, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babyygirl1
Ni alla i tråden är helt ute och cyklar. Det är inte någon Vanessa som dött eller alla andra namn ni skriver, så alla era långsökta teorier kan ni lägga åt sidan. Hon som dött är från Fisksätra
Ok, hon från Fisksätra är också 18 år då antar jag eftersom media skriver det!
Citera
2019-08-28, 10:02
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forsakensskull
Och så var man tvungen att regga sig här för att styra upp lite felaktig info..

Det har skjutits från innergården, ja. Men inte mot en adress på Råckstavägen. Skotten gick mot en lägenhet på Multrågatan 1C.
Så personen ni spekulerar om som bor på Råckstavägen är då rimligtvis inte inblandad, om man enbart ska gå på adressen.
Aftonbladet, som har bekräftat Expressens uppgifter om att mordoffret är en 18-årig kvinna, säger att en man togs med från lägenheten när polisen kom.

Han uppges, enligt tidningen ha sagt ”det var mig de var ute efter, inte henne”.
så då vet du vem denna mannen är som kulorna var avsedd för?
Citera
2019-08-28, 10:02
Medlem
Babygirl1, vet du vad hon heter ? Är det inte https://www.facebook.com/vanessa.wecada.3 ?
Citera
2019-08-28, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Aftonbladet, som har bekräftat Expressens uppgifter om att mordoffret är en 18-årig kvinna, säger att en man togs med från lägenheten när polisen kom.

Han uppges, enligt tidningen ha sagt ”det var mig de var ute efter, inte henne”.
Jag tänker att: var det mannen man var ute efter är det väl mer troligt att de var hans lägenhet man sköt mot?
Citera
2019-08-28, 10:04
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Helt oskyldigt BO, Allt talar väl för att det är farsan dom ville åt, det kommer ju garanterat en hämnd, frågan är bara när, ni som bor i närområdet borde vara väldigt försiktiga inom närmaste dagarna. sen kan jag tycka det är klantigt att inte skjuta rätt person. eller så gjorde dom det med flit för att den tänkta BO ska få lida. Jag gissar på flera skjutningar inom 24H.
Varför låter man då farsan gå runt hela dagen eller veckan för att sedan skjuta hans tjej i hemmet när hon är där nattetid?

Tycker inte du att det hela är lite konstigt?
Citera
2019-08-28, 10:05
Medlem
okok1s avatar
Citat:

Kan det ha varit random skott för att skrämmas och det träffade henne? Det är ju inte ovanligt att de skjuter på lägenheter och hus utan att någon blir skadad.
Citera
2019-08-28, 10:07
Medlem
Citat:

Nope, ingen koll på vad det är för personer som bott i den lägenheten det skjutits mot. Sett dom, ja.. men inte mer än så.
Citera
2019-08-28, 10:07
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Kan det ha varit random skott för att skrämmas och det träffade henne? Det är ju inte ovanligt att de skjuter på lägenheter och hus utan att någon blir skadad.
Min teori är att dom västnats och sedan har skytten, skyttarna uppfattat rörelser vid fönstret och sedan öppnat korta men välriktade skott mot hus, fönstret fasaded....

Det som skrämmer mig mest är att skytten, (nu vet jag inte avståndet visserligen) är vältränad en fd terrorist från Syrien kanske?
Citera
2019-08-28, 10:10
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Det är helt sjukt att det inom loppet av 3 dagar skjuts ihjäl 2 kvinnor som av allt att döma inte har varit den primära måltavlan. Eller har gangstas ändrat taktik till att, helt cyniskt, skjuta ihjäl flickvänner för att straffa
snubben?

Blir illamående av detta. Tjejen var 18.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skin2018
Babygirl1, vet du vad hon heter ? Är det inte https://www.facebook.com/vanessa.wecada.3 ?

Hon heter Ndella. Familjeväns dotter
Citera
Medlem
Heter pappan Josef?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in