2019-08-28, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Springare har bog hållit på sin bok då han fått reda på att nått är på G. För att inte stå med skägget i brevlådan för sina misstag, så inväntade han ett eventuellt gripande.

SD och HD skulle ju lappa ihop sitt äktenskap. HD ville dock få distans och flyttade ut. Hon umgicks fortfarande konstant med SD, både med barnen (helt försåtligt), men även med SD på egna turer.
Det var inte förrän mordet på LW som en ren skilsmässa och husförsäljning påbörjades. Det kan vara ett drag att säkra pengarna från skadestånd?
Jag tror inte för en minut att HD har, varken hjälpt till eller förstått, att SD är skyldig. Även om tankarna säkert har snurrat.

Är detta klart?
Det förstärkta och dramatiska gripandet får mig att fundera om det inte är för att skapa en förstärkt scen. "Den misstänkte greps i en inbrytning av polis med förstärkningsvapen". Tror det är ett sätt inför kommande häktningsförhandling att skapa ett momentum.

Vilka bevis och utredningstekniska åtgärder kan ha framkommit efter denna tid? NFC:s resultat tror jag inte på. Möjligen att dom extrema felen som gjordes initialt (tjänstefel kan tyvärr inte användas, men borde), kommit ikapp och NFC fått tag på bl.a skorna SD hade på sig den kvällen.

Försvarsadvokatens första ord att hans klient nekar till brott (kan vara den tidigare inställningen) till att advokaten är fåordig nu, ger en känsla av att SD kanske har erkänt vissa förhållanden?!

Jag har fortfarande svårt att se SD som en mördare (och ja, jag har träffat relativt många genom åren, även om det är efter avtjänat straff). Jag har även svårt att se tillvägagångssättet, händelsekedjan som placerar SD och LW på den platsen.

Den långa tiden kan vara att vissa uppgifter skall erhållas från servrar i USA och där är det en lång hanteringstid.

Det är konstaterat att det finns blod från LW i SD:s hem. SD:s förklaring kan vara giltig eller så en efterhandskonstruktion, beroende på var och hur han framfört det. Jag håller det som långsökt dock (en aspekt som gör honom mer trolig i mina ögon).

Det spelar ingen roll hur mycket du än vänder och vrider på detta, för nu är faktumet sådant, att din kamrat Stef*n Davidss*n ligger väldigt risigt till efter vad som ganska nyligen har kommit fram, och beträffande HD👤 så är hon långt ifrån sannfärdig.

🎪🎭@JokerMannen
Citera
2019-08-28, 08:35
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Enligt media var han anhållen i sin frånvaro kvällen innan gripandet, stämmer inte det?

Förmodligen visar digitala spår att han har hotat folk.

Antingen det eller så har grannarna sett honom snickra på en galge?

Jag tror kanske det kan ha kommit ett testsvar eller annan form av tips. Eller så har man bars bestämt sig, som damen i margarinreklamen. Vilket är relevansen med anhållan i hans frånvaro? Att han ”flydde” förra gången? Att insatsstyrkan inte åker utan den blanketten? Att han brukar bli frustrerad och kan ha förberett motstånd? All anhållan utom live på gatan sker i själva verket i dennes frånvaro, ty man kommer annars aldrig iväg från kontoret?
Citera
2019-08-28, 08:38
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
GW var nyss med på Nyhetsmorgon, han verkar veta lika lite som de flesta av oss här.

Han gissade på att man möjligen fått något nytt från NFC men det var som sagt mest en gissning. Fifty-fifty att SD blir dömd var en till gissning eller spekulation.

Det skulle inte gå till åtal på 50/50. Jag tror GW sponsras av ngn bettingfirma...
Citera
2019-08-28, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteHolmes
LWs anhöriga har från början trott att SD är skyldig. De är nog oerhört lättade nu.
HD är inblandad, det är inte normalt att skilja sig med sin otrogne mordmisstänkta make och sen umgås mer tajt än någonsin.
Det kommer bli fler gripanden.

Det är jag också övertygad om att det blir, hon har betett sig skumt. För många frågetecken...
Citera
2019-08-28, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Håller-med dig på vissa-punkter.
Dock är Hiding inte en väldigt-skicklig åk-lagare. Ha-en-bra-dag😊

Jo ❕ KammarÅklagaren vid namn Åsa Hiding är en mycket god och skicklig Å-klagare som har kämpat på med detta mordfallet under så lång tid som gått och inte någon gång givit upp hoppet, och nu har hon fått lite av sin belöning, och mer kommer, det kan du vara säker på.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-08-28, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Enligt media var han anhållen i sin frånvaro kvällen innan gripandet, stämmer inte det?

Förmodligen visar digitala spår att han har hotat folk.

Tänker också något sånt, att han flippat på något vis..men det borde väl vara någon teknisk bevisning de fått fram också?
Citera
2019-08-28, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Okej, du anser att det är en "löjlig tanke" att HD skulle vara inblandad i mord, men vad tänker du om att SD kan vara skyldig?

Du menar att SD inte har kontaktat HD:s kollegor, men tänk om de som blivit kontaktade är tysta om saken för dig?

Tänk om SD är skyldig till mord, då kanske kollegan HD ligger illa till? En som mördat kan ha fått blodad tand efter att ha gått över gränsen med LW?

Tänk om SD kände sig totalt värde- och maktlös när han lämnades av din kollega HD.

Tänk om SD blev impotent av alla vårens motgångar och ingen kvinna tittade åt hans håll?

Tänk om SD kontaktade några kollegor till HD som han tyckte var attraktiva och som han ville testa sin förmåga på?

Vad säger du Potomac? Kan något av "Tänk om" stämma?

Citerar eget inlägg som var ställt till Potomac efter hens senaste inlägg om HD och närvaro på jobbet, men jag fick inga svar på mina frågor.
Jag skulle uppskatta om hen har möjlighet att svara.
Citera
2019-08-28, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Gomorron JokerMannen!

Tack för svar, det låter inte som en känslig och mjuk person, det kan förklara varför man fått känslan att alla tassar på tå för henne.

➡Kan du berätta vad som orsakade att SD greps nu igen, tex om det var information från allmänheten eller ny teknisk bevisning??

Jag kan tyvärr inte berätta om själva orsaken till gårdagen's gripande, men jag skall ge dig tre alternativ att fundera på.

1: ) Ingripande mot beväpnad person❔

2: ) Vid personsäkerhet❔

3: ) Då andra människor är ... eller kan tänkas vara i fara❔

Till observandum, det handlade om en stor insats-styrka som bröt sig in i mannen's hus från två olika håll, för att senare därefter kunna gripa mannen.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-08-28, 08:57
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det skulle inte gå till åtal på 50/50. Jag tror GW sponsras av ngn bettingfirma...
Ja så var det säkert, jag slölyssnade nog och fick för mig att det var 50/50 att han skulle dömas.

(Skulle kolla på nytt men hittade inte GW-klippet, däremot andra klipp från sändningen. För er som inte sett det, ni har inte missat något)

Edit: Nu var klippet tillgängligt (på nytt?), angående 50/50 så var det ungefär som jag skrev från början:
- Kommer det att leda till fällande dom?
- Det brukar vara fifty-fifty i liknande ärenden

https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/12495523
Senast redigerad av MrBarnaby 2019-08-28 kl. 09:50. Anledning: Komplettering/förtyd
Citera
2019-08-28, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Jag tror inte HD är inblandadi själva mordet alls. Tror precis som dig att hon kanske efteråt haft sina misstankar att SD gjorde det, men som sagt han har duperat henne. Vet ju från säkra källor att han har ett speciellt sätt, lite narcissistiska drag. Han har säkert fått henne att tro på hans historia. Hon måste tänkt för sig själv att det är han som är mördaren! Ska bli spännande att läsa FUP:en om hon ljugit efteråt för att skydda honom eller om hon faktiskt inte vetat någonting utan bara anat. Hon kanske har varit helt ärlig i förhören om vad han sagt och gjort.
Jag hoppas också att det är som Du skriver (att HD inte är inblandad). HD har så klart tänkt mycket men vill inte ta till sig att SD kan vara GM.
Citera
2019-08-28, 09:05
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
🚔🚔🚔 När KammarÅklagaren vid namn: Åsa Hiding begärde hjälp av en stor insats-stryka med tungt beväpnade poliser, klädda med skottsäkra västar och svarta skydds-hjälmar, så måste faktiskt gemene man lära sig att begripa att detta faktiskt handlade om en allvarlig situation.

Insats-styrkan hade redan vid gryningen på Tisdags-morgonen den 27 Augusti placerat sig på Betesvägen inom Nya Hjärsta i Örebro Län.

Vid själva attacken och ingripandet mot mannen's hus, delade insats-styrkan upp sig i två grupper. Den ena gruppen bröt upp huset's ytterdörr vid entrén, medans den resterande gruppen bröt upp dörren via garagevägen in till huset, kontakten skedde sedan mellan de båda grupperna så att de två grupperna skulle gå in i mannen's hus samtidigt med varandra på respektive sidor av huset, detta med anledning att mannen inte skulle kunna av-vika från huset.

Till observandum, insats-styrkan inom den Svenska polisen är avsedd för att hantera svåra och farliga situationer, till exempel, då människoliv är i farozonen, och som vidare exempel kan då nämnas, terrorism, så som gisslantagning och kidnappning.

Till nytt observandum, insats-styrkan opererar framför allt vid ingripande mot beväpnade personer, som vidare sagt också vid spaning och dykaruppdrag, så som absolut vid så kallad personsäkerhet.

Ingripandet mot den nu mera sannolikt misstänkte personen ägde rum med en av de anledningar jag tagit upp här inom detta inlägget och enligt ovan sett.

Personen var tidigare anhållen i sin frånvaro, innan han slutligen kunde gripas på Tisdags-morgon den 27 Augusti, vilket också gemene man borde ta sig en funderare över.

Mvh/ @JokerⓂannen

Det fetade; Då kan du inte vara så insatt
som du påstår eftersom du medan han var
anhållen i sin frånvaro försökte dreva här
mot förmodligen oskyldiga personer.
Citera
2019-08-28, 09:14
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag kan tyvärr inte berätta om själva orsaken till gårdagen's gripande, men jag skall ge dig tre alternativ att fundera på.

1: ) Ingripande mot beväpnad person❔

2: ) Vid personsäkerhet❔

3: ) Då andra människor är ... eller kan tänkas vara i fara❔

Till observandum, det handlade om en stor insats-styrka som bröt sig in i mannen's hus från två olika håll, för att senare därefter kunna gripa mannen.

Mvh/ @JokerMannen

Det fetade: Nej, det har väl inte stått i
tidningen än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in