2019-08-28, 07:26
Medlem
MittTredjeKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Ingen som vet var i Råcksta skjutningen ägde rum? Ser inte ut att vara i gamla Vattenfallsområdet vid t-banan iaf vad jag kan se av bilderna i AB.

Polisavspärrningar runt Råckstavägen 25, mellan rondellen och Tunets servicehus. (körde förbi i all hast imorse och såg polistejp, tänkte inte mer på det tills jag läste rubrikerna nu när jag kom hem).

Kan vara fel, såg bara polistejp men känns relevant.
Citera
2019-08-28, 07:26
Bannlyst
Hon dödförklarades precis.
Citera
2019-08-28, 07:27
Medlem
Mer information om kvinnan lär väl dyka upp i media snart. Jag skulle inte bli förvånad om hon har vittnat i någon rättegång tidigare.

Hur ska Morgan Johansson kommentera denna händelse? Det gäller för regeringen att ge intryck för att man har koll på läget och det har dem, eller?
Senast redigerad av defunct 2019-08-28 kl. 07:36.
Citera
2019-08-28, 07:27
Medlem
Är kvinnorna nya målet för att komma åt männen?
Citera
2019-08-28, 07:28
Medlem
Troians avatar
Citat:
Personen som sköts är avliden, hennes anhöriga är underrättade. Polisen har inlett en förundersökning angående mord. Arbetet som pågår på Multrågatan är bland annat teknisk undersökning och dörrknackning.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2019/augusti/28/28-augusti-0131-kontroll-personfordon-stockholm/
Citera
2019-08-28, 07:33
Medlem
glidan10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Ingen som vet var i Råcksta skjutningen ägde rum? Ser inte ut att vara i gamla Vattenfallsområdet vid t-banan iaf vad jag kan se av bilderna i AB.

Ska tydligen vara på innergården vid mulltrågsvägen...
Citera
2019-08-28, 07:34
Medlem
0wes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Kanske inte oberoende av avrättningen i Malmö?
Citera
2019-08-28, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag

Det tror jag inte. Här verkar det som gm sköt vilt in i en lägenhet och då kan ju vem som helst träffas.
Citera
2019-08-28, 07:38
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittTredjeKonto
Polisavspärrningar runt Råckstavägen 25, mellan rondellen och Tunets servicehus. (körde förbi i all hast imorse och såg polistejp, tänkte inte mer på det tills jag läste rubrikerna nu när jag kom hem).

Kan vara fel, såg bara polistejp men känns relevant.

Tack! Japp, du har helt rätt. Jämförde nyss bilderna i Expressen på husfasaden och bilder från Google Streetview, och det var helt klart där skjutningen ägde rum.

Har alltid uppfattat det området som lugnt med nya fina bostadsrätter, men tydligen så kan man räkna med skjutningar varsomhelst nuförtiden.
Citera
2019-08-28, 07:38
Medlem
Hamsterbolls avatar
Två ihjälsljutna kvinnor på två dygn. Fanns det barn i lägenheten tro?
Citera
2019-08-28, 07:40
Medlem
Kvinnan som var med vid våldtäkten i Hässelby för ett par veckor sedan, var i Vällingby igår.
Hon har vid ett tidigare tillfälle misshandlat min syster helt oprovocerat i Hässelby gård, så min syster drar sig från att åka till platser hon befinner sig på.
Av alla hat kommentarer på kvinnans Instagram så vore det inte helt omöjligt att den avlidne är hon själv.
Citera
2019-08-28, 07:42
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Kvinnan död

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/en-skadad-efter-skottlossning-i-vallingby
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in