2019-08-27, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Jag tror att det är 3st misstänkta GM man letar efter. Han som är gripen är ju häktad för medhjälp och vapenbrott. Dvs inte mord. Sedan tror jag att det var 2st GM som sköt och de är dom man letar efter. Den som greps körde bilen och tog hand om vapnen. Men lika skyldig för det.

Frågan om dom hunnit fly landet? Oavsett så kommer de gripas inom kort. Pass och kontokort blir ju snabbt kollade så det går ju inte att gömma sig hur länge.

du är i danmark på 30 min med tåget. de vet ju inte om det är vapnet och vilka de är som skjutit för annars hade de redan haft dem.
Citera
2019-08-27, 21:36
Medlem
SeanPenns avatar
Så dom tuttade på bilen som stod skriven till 19 åringen...vilka jävla retards dom är alltså? Vad tänkte dom där.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
När hände det?

Jag tror att han menar att den största skadan är att barnet har en förälder kvar, en som är tungt kriminell och sannolikt den sämsta förebild barnet någonsin kan ha/få.
Rent fysiskt ska barnet ha kommit undan med skrubbsår.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Självklart, i synnerhet direkt efteråt när han var i chock. Polisen och media försöker avleda med diverse dna-spår och kameraövervakningar men det är självklart han som ger informationen. Han skulle väl vara näst att avrättas i vilket fall som helst, han har inget att förlora.
Vad har han för chanser om han golar folk? Troligtvis kommer de inte få bevis mot den som beställt mordet heller. Så i bästa fall åker några tonåringar som utförde mordet dit.
Citera
2019-08-27, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Håller med, försöker skumma tråden och har inte ens fått fram namn på BO och hennes man. Har ni inga jobb att gå till ni som sitter och skriver meterslånga OT inlägg om ingenting?

Här har du namn och bilder på BO och hennes man.

https://petterssonsblogg.se/2019/08/27/karolin-hakim-avrattades-i-malmo/
Citera
2019-08-27, 21:37
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Jag tror att det är 3st misstänkta GM man letar efter. Han som är gripen är ju häktad för medhjälp och vapenbrott. Dvs inte mord. Sedan tror jag att det var 2st GM som sköt och de är dom man letar efter. Den som greps körde bilen och tog hand om vapnen. Men lika skyldig för det.

Frågan om dom hunnit fly landet? Oavsett så kommer de gripas inom kort. Pass och kontokort blir ju snabbt kollade så det går ju inte att gömma sig hur länge.

Det är nog bäst för dem själva om polisen tar dem först... De kommer nog självmant in redan i morgon bitti.
Citera
2019-08-27, 21:38
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Tro det eller ej. Kriminella umgås ofta med andra kriminella. Ergo de facto att någon annan kriminell kunde låna hans bil medan han själv hade ett vattentätt alibi.

Hela den här fädäsen med att han själv anmäler sig till polis rimmar illa.

Kan vara så att gangstrarna spelar ett litet spel med polisen.
Om man har lite vett i skallen och ska avrätta någon så använder man väl ändå en stulen bil? Verkar som ett par fjuttade pundare gjort detta
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fattyacid
Exakt det jag tänker på. Han vet ju exakt vad det handlar om. Vad är värt mest, hans barns mamma eller att sätta dit nån för polisen. Eller sköta det själv och klippa den som gjorde det?

han vill ju göra det själv för han vet ju att ju längre han väntar desto starkare blir antagonisterna och att låta polisen sköta det leder ingenvart, för det blir ingenting av det precis som när folk polisanmäler. polisen skiter iallt.
Citera
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ifly
I röven på Karl den 12:e, helvete heller att han kan veta det så snabbt utan undersökning, man säger så bara för att hålla uppe fasaden att svenska systemet fungerar men i själva verket har hela Sveriges rättssystem gått åt helvete för länge sedan.

Personligen så misstänker jag att den här killen man har hittat är en syndabock...
Det är en hon som är åklagare. Klart att det var väldigt komiskt. Alla med en halv hjärna fattar att de omöjligt kunnat fastställa att vapnet ens har en koppling till mordet.
Citera
2019-08-27, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneTwoZero
Du vet lika lite som oss andra i det här fallet ännu, en massa antaganden.
Var han fortfarande kriminell efter åren på kåken? Hade han valt en annan bana nu? Tänkt om? I din trångsynta värld var han nog fortfarande kriminell. Vilket är möjligt, jag vet inte.
Du har inte en aning om vad du pratar om när du ber mig tänka utanför den "trygga boxen".
Du är insnöad, totalt!
Jag förstår, förstått hela tiden vad du vill komma fram till. Men jag håller inte med, inte på långa vägar. Kvinnan var oskyldig, och nån feg liten råtta avrättade henne. Ja precis, avrättade.
Fullständigt vidrigt!!

Det finns rätt många antydningar (fast ingen förstås kan veta säkert ännu) att han är ordentligt insyltad i nu aktuella saker (en Helsingborgskoppling är förmodad i det här fallet), och aldrig lämnat det kriminella livet bakom sig. Han har knappt någon laglig taxerad inkomst sedan 2015, vilket sällan pekar i legitim riktning...
Citera
2019-08-27, 21:39
Medlem
Invisiblefreedoms avatar
Någon som har namn på offret?
Citera
2019-08-27, 21:40
Medlem
Vet inte om det framkommit här i inlägget förut men pappan till barnet/pojkvännen har namnet N*ief Ad*wi.

*=a
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in