2019-08-27, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Svårt att i alla händelser tro att åkl här skulle göra ngt som inte TR sannolikt skulle godkänna om / när det hamnar på dennas bord. Häktningen var väl formellt fram till to-fre och då ska TR yttra sig, om vidare häktning och förlängning kanske — vad nu gången är.

Skulle jag tippa så har åkl här redan formuläret klart sen tidigare, och ska bara putsa upp skorna. Annars hade de väntat med att plocka honom.

Kalla det sen vad ni vill.

Ja nu är jag med på hur du menar.
Visst är åkl bedömning nu att TR sannolikt skall gå med på att häkta SD på sannolika skäl. Det är väl därför som det kallas sannolika skäl. Antar jag.
Och visst har åkl haft formuläret förberett ett tag, litotesiskt uttryckt.

Bara en ordmärkning: SD är inte häktad. Inte än.

Edit: och en sakfrågeanmärkning: Nej, Hiding kommer ej att putsa upp skorna. Däremot fetta in stridskängorna.
Senast redigerad av Rubar 2019-08-27 kl. 18:29.
Citera
2019-08-27, 18:16
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Han är inte på Sannolika Skäl misstänkt för mord. Han är anhållen som misstänkt på sannolika skäl vilken är en icke oväsentlig skillnad.
Sluta och göra dig till åtlöje nu.
Han är på sannolika skäl misstänkt för mord och på den grunden anhållen. Han kommer på torsdag häktats på samma grund.
Citera
2019-08-27, 18:16
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteHolmes
Det borde rimligen ha skett samtidigt. Med tanke på insatsen i morse är det inte uteslutet att HD inte klarat pressen längre, hon kan länge ha misstänkt men inte tordas sagt något.
Alt erkänner hon att hon hjälpt till att dölja saker som nu kommit fram.

Jag fick faktiskt en känsla när jag såg bilderna från deras familjeresa på Island häromveckan. Både bilder och loggtexter var mer nedtonade än annars, nästan med en antydan till vemod. (Tänker särskilt på ett tillfälle där HD och döttrarna sitter vid kanten av en varm källa).

Kanske ville de ha en möjlighet att umgås som familj en (kanske) sista gång innan SD skulle gripas. Eventuellt anade både SD och HD att någonting graverande var på gång i utredningen?
Citera
2019-08-27, 18:22
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja nu är jag med på hur du menar.
Visst är åkl bedömning nu att TR sannolikt skall gå med på att häkta SD på sannolika skäl. Det är väl därför som det kallas sannolika skäl. Antar jag.
Och visst har åkl haft formuläret förberett ett tag, litotesiskt uttryckt.

Bara en ordmärkning: SD är inte häktad. Inte än.

Edit: och en sakfrågeanmärkning: Nej, Hiding kommer ej att putsa upp skorna. Däremot fetta in stridskängorna.
Har hon sagt att hon kommer att begära honom häktad igen?
Senast redigerad av Draifos 2019-08-27 kl. 18:31.
Citera
2019-08-27, 18:29
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Visst!
Åkl kan inte höja misstankegraden hon behöver rättens godkännande till det.
Hon har anhållit honom som skäligen misstänkt.
Skäligen misstänkt räcker för husrannsakan och dom tekniska undersökningar som nu utförs i SDs hem.

Citat:
Nej åklagaren behöver inte rättens beslut för att anhålla på sannolika men behöver rättens beslut om sitt "anhållande" om häktning på sannolika skäl inom 3 dagar.

Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Du har alltså nu svängt helt i frågan. För du hade fel. Dubbelfel. SD är inte anhållen på den skäliga graden och beslutet att nu höja graden har tagits av åkl.

Ta gärna del av dina egna inlägg:
Tackar, ber ödmjukt om ursäkt då har jag skrivit så du uppfattat det alldeles fel. Ny bad
Skrev det faktiskt medvetet för ordets i sammanhanget dubbla betydelse men inte i avsikt det skulle missuppfattas.

Det fetade : Att Åkl anhåller (hemställer) om häktning är inte detsamma som anhållandet av den misstänkte för brottet.
Borde givetvis använt orden att Åkl hemställer eller begär om istället för anhåller rätten om häktning på sannolika skäl så det inte lika lätt kunde misstolkas
Citera
2019-08-27, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Har hon sagt att hon kommer att begära honom häktad igen?

Är övertygad om att hon har sagt det. Men har inte sett ngt officiellt uttalande om saken. Men nog får man anta att det, för SD, ligger i farans riktning att så sker.

Vad annars skulle syftet att nu gripa/anhålla SD vara?
Citera
2019-08-27, 18:34
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Jag fick faktiskt en känsla när jag såg bilderna från deras familjeresa på Island häromveckan. Både bilder och loggtexter var mer nedtonade än annars, nästan med en antydan till vemod. (Tänker särskilt på ett tillfälle där HD och döttrarna sitter vid kanten av en varm källa).

Kanske ville de ha en möjlighet att umgås som familj en (kanske) sista gång innan SD skulle gripas. Eventuellt anade både SD och HD att någonting graverande var på gång i utredningen?

De gjorde ett bra val av land till en sista familjeupplevelse i frihet på många, många år. Island är fantastiskt att uppleva.

Jag tror hela familjen har varit medveten om att den här dagen skulle bli oundviklig.
Citera
2019-08-27, 18:35
Medlem
Champagneoclocks avatar
Jag tror att SD kommer neka i sten även när övertygande bevisning presenteras.
Han kommer köra hela racet utan att erkänna. Att vika ner sig nu ligger inte i SD:s natur. Jag får samma vibbar för SD som lärar-Stefan som styckade Eva och sedermera hängde sig i skosnörena i styret på motionscykeln på häktet i Örebro.
Citera
2019-08-27, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej @Medimera

Du vet mycket väl att JG👤 skrev till allmänheten's läsande klockan🕖19:03 Lördagen den 19 Maj år 2018, och det innan RättsLäkarna kunde fastställa kvinnan's egentliga identitet, vilket först ägde rum under Tisdagen den 22 Maj år 2018 .... då följande text blev skriven av vederbörande som kunde läsas och Citat: "Vila i frid Softis"

Komplettering, du vet också mycket väl att HD👤 hade motiv för att straffa sin rival.

Mvh/ @JokerMannen

Ja det vet jag. Det har bara varit så många rundor på senaste tid. Då återstår det nara att vänta.
Tack så mycket JokerMannen
Citera
2019-08-27, 18:39
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
De gjorde ett bra val av land till en sista familjeupplevelse i frihet på många, många år. Island är fantastiskt att uppleva.

Jag tror hela familjen har varit medveten om att den här dagen skulle bli oundviklig.
Du menar att hela familjen vetat om att han var skyldig till mord på Lena?
Har SD berättat för dem, barn och hustru?
Citera
2019-08-27, 18:40
Medlem
Citat:
Besvärande att du visar att dina aggressioner inte har ett dugg med mordet på LW att göra. Tycker det skulle infinna sig några timmars ödmjukhet i det faktum att Åkl anhållit det tillfälliga föremålet för ditt hat.

Dämpa dig nu, erkänn att du har haft fel.
Skulle inte du äta upp något om det kommer väckas åtal mot SD?
Citera
2019-08-27, 18:41
Medlem
Citat:
Besvärande att du visar att dina aggressioner inte har ett dugg med mordet på LW att göra. Tycker det skulle infinna sig några timmars ödmjukhet i det faktum att Åkl anhållit det tillfälliga föremålet för ditt hat.

Besvärande? Ödmjukhet är någonting du skulle kunna visa när du vräkt ut allt hat och nedvärderat LW på alla vis. Du gick t.o.m så långt att du tyckte barnen skulle misstänkas!
Har du verkligen ingen skam i kroppen?
Sitta här och skriva om petitesser när Stefan äntligen sitter där han hör hemma, det inser alla utom du, när du försvarat honom till den milda grad att det gick över till idoldyrkande, samtidigt med hätska ljugande utfall mot LW.

Nej detta är en segerns dag för rättvisa och upprättelse, och här har du ingen plats. Jag hyser inte nu ej heller förr tvivel på att Stefan är skyldig och kommer dömas för mordet.

Hade du trott på alla varningar om hot, våld och förföljelse med sms, video mm istället för att häckla och kalla andra för lögnare, ja då kanske du hade fått någon respekt idag.
Som det är nu, har du ingen respekt och ingen trovärdighet. Ingen alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in