2019-08-27, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Hur säkra är ni att de är ren*d?
Han är väl den enda som passar in när det gäller boende och ålder av dem som var involverade i HBG-härvan.
Citera
Medlem
Att skaffa barn med en dömd rånare i Malmö är inte så begåvat.
Citera
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ylvmat
OK! Men också den som polisen grep igår i Malmö var 19-år. Jag har som sagt inte följt tråden så jag trodde det handlade om gårdagens gärningsman där kvinna sköts tilldöds.
Ja det är den 19åringen som har ett kriminellt förflutet och kanske skulle han hinna med lite mer innan han fyller 20 i oktober och får vuxendomar i stället för tramset de under 20 döms till
Citera
2019-08-27, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Eh, jo. Även om vi räknar 55/15 DKK är det över 5 Miljoner SEK per skalle. Det är absolut mycket nog att mörda för i dessa kretsar. Rånbytet är definitivt ett tänkbart motiv. Få ut undangömda pengar eller hämnd för pengar man ansåg sig ha rätt till men inte fick.

Jag har för mig att det var ett 20-tal inblandade. 15st blev dömda.

Här nämns siffran t ex:
https://www.expressen.se/kvallsposten/19-aring-haktades-for-danskt-rekordran/
Citera
2019-08-27, 16:02
Avstängd
MarkisDiGorgonzolas avatar
Det är givetvis en tragedi. Men, är man med i spelet kan detta dessvärre hända.

Varför väljer en kvinna överhuvudtaget att inleda en relation med, och ännu värre, välja att skaffa barn med en livsstilskriminell? Rör man sig inte i sådana kretsar, riskerar man inte heller att utsättas för en "avrättning", vilket för övrigt är ett helt fel ord i sammanhanget.

Den det är mest synd om, är spädbarnet. Olyckligt att dennes mamma fick sätta livet liv. Men, jag kan tyvärr inte tycka att hon är helt skuldfri i sammanhanget.
Citera
2019-08-27, 16:03
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beastwood
Han är väl den enda som passar in när det gäller boende och ålder av dem som var involverade i HBG-härvan.
Han kan ha knappast gjort detta på egen hand, killen va en enkel langare åt ligan.
Citera
2019-08-27, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Han kan ha knappast gjort detta på egen hand, killen va en enkel langare åt ligan.
Givetvis har inte gjort det själv. Verkar inte ens som han varit med under mordet, det var hans bil som användes. Enligt HD har han dessutom alibi eftersom han satt i rättegång under mordet.
Citera
2019-08-27, 16:06
Medlem
KLANGBOTTENs avatar
Så gärningsmännen flydde i en bil som stod registrerad på en av dem? Varför över huvud taget maskera sig med ett sådant tillvägagångssätt.
Citera
2019-08-27, 16:07
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beastwood
Givetvis har inte gjort det själv. Verkar inte ens som han varit med under mordet, det var hans bil som användes. Enligt HD har han dessutom alibi eftersom han satt i rättegång under mordet.
Allihopa satt väl i rättegången ? Så även dom kan vi då utesluta.
Citera
2019-08-27, 16:08
Medlem
Citat:
Gangsterspåret: mannen det egentliga målet
Den mördade kvinnans sällskap var gärningsmannens tilltänkta mål. Så lyder en av polisens teorier i mördarjakten. Mannen har ett gediget kriminellt förflutet och förekommer enligt flera uppgifter till Sydsvenskan i en aktuell brottsutredning.

https://www.sydsvenskan.se/2019-08-27/gangstersparet-mannen-det-egentliga-malet

Artikeln ligger bakom en betalvägg. Vilken aktuell brottsutredning är han inblandad i? Har han tjallat på de inblandade i Drottninghögsmålet? Eller gäller det något helt annat?
Senast redigerad av Pazzamo 2019-08-27 kl. 16:10.
Citera
2019-08-27, 16:08
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Politikbetrieb
den kriminelle kanske har betalat för lägenheten och hon får köra runt i en Lexus, BMW eller MB. Ingen annan ville ha henne eller kunde erbjuda gratis bil, knarkpengar i överflöd och en lägenhet i komplexet vid Ribban för man själv är en som ingen annan ville ha.
Jag tror mer på att det är han som har hennes inkomst och eventuell förmögenhet som alibi för rånpengarna.
Jag har t.o.m tänkt i banorna att han själv beställt mordet. Han kommer i så fall som vårdnadshavare att få tillgång till barnets arvspengar från mamman och framtida arv från mor- och farföräldrar.
Citera
2019-08-27, 16:09
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElegantElefant
Hahaha... plats 1200 ja... tjena. Spetskompetens i röven, typ. Repeterar: Polen är ett skitland och läkare utbildade där är farliga!

https://www.usnews.com/education/best-global-universities/poznan-university-of-medical-sciences-529261

Tyvärr finns skräckexempel inom svensk sjukvård, men det finns ingenting hittills som tyder på att BO var illa omtyckt eller inkompetent inom sitt yrke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in