Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Du förstår inte. Är du också 20 år? Han är 20 år! Hjärnan har inte vuxit klart ens. Det är inte så att han är klassens ljus. Han är dessutom redan grovt inblandad i annan brottslig verksamhet. De har hittat något de tror är mordvapnet.
Nej jag är inte 20, jag är sannolikt äldre än dig.
Just det att han är inblandad i grov brottslighet sedan tidigare talar för min tes: han måste ju begripa att även om han eldar upp den så kommer hans egen bil automatiskt spåras till honom. Kriminella kan vara idioter så klart, men de vet oftast rätt mycket om hur man bäst kommer undan med just kriminella aktiviteter.
Att en någorlunda erfaren kriminell individ använder en bil som är reggad på honom själv vid ett mord, tar hand om mordvapnet, och sen inte ens gör sig av med detta vapen... ärligt talat känns det osannolikt.
Och att polisen "hittat något de tror är mordvapnet" betyder inte mycket. De har hittat ett vapen på/hos en individ som stod som ägare till en bil som användes vid ett mord. Så klart det blir ett "misstänkt mordvapen" då, det betyder inte att vapnet använts vid mordet.
Min bästa gissning: vapnet de hittat kommer visa sig vara icke relaterat till mordet, de kommer inte kunna knyta bilägaren till mordet, bilägaren kommer åka för vapenbrott på vapnet de hittade på/hos honom men kommer frias från medhjälp till mord.