2019-08-27, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
L H*sselgren är väl den som kom ut sist och väldigt nyligen eller var det den Franska medborgaren? *=a

Rånbytet var 60 danska millioner varav 4 är hittat, dela 55 på 10 - 15 personer inblandade så blir det inte mycket.

60 danska mille är med dagens kurs över 86 miljoner skr vilket är helt ok att dela på 10 pers. Minst en av dem är väl redan fimpad (står tidigt i den här tråden).
Citera
2019-08-27, 15:28
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du förstår inte. Är du också 20 år? Han är 20 år! Hjärnan har inte vuxit klart ens. Det är inte så att han är klassens ljus. Han är dessutom redan grovt inblandad i annan brottslig verksamhet. De har hittat något de tror är mordvapnet.

Nej jag är inte 20, jag är sannolikt äldre än dig.

Just det att han är inblandad i grov brottslighet sedan tidigare talar för min tes: han måste ju begripa att även om han eldar upp den så kommer hans egen bil automatiskt spåras till honom. Kriminella kan vara idioter så klart, men de vet oftast rätt mycket om hur man bäst kommer undan med just kriminella aktiviteter.

Att en någorlunda erfaren kriminell individ använder en bil som är reggad på honom själv vid ett mord, tar hand om mordvapnet, och sen inte ens gör sig av med detta vapen... ärligt talat känns det osannolikt.

Och att polisen "hittat något de tror är mordvapnet" betyder inte mycket. De har hittat ett vapen på/hos en individ som stod som ägare till en bil som användes vid ett mord. Så klart det blir ett "misstänkt mordvapen" då, det betyder inte att vapnet använts vid mordet.

Min bästa gissning: vapnet de hittat kommer visa sig vara icke relaterat till mordet, de kommer inte kunna knyta bilägaren till mordet, bilägaren kommer åka för vapenbrott på vapnet de hittade på/hos honom men kommer frias från medhjälp till mord.
Citera
2019-08-27, 15:28
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Det va två skyttar. Han som syns i videon sköt inte kvinnan. Han jagade efter mannen som sprang som en stucken gris. Båda skyttarna va väldigt påtända och uppträdde förvirrat. Mannen som sköt kvinnan ska ha vinglat omkring efter att han sköt kvinnan i huvudet. Det kan även förklara varför man just sköt henne, att dom va helt bänga på droger.

Ett vittne som SVT varit i kontakt med uppger samma sak:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/vittne-tva-garningsman-fanns-pa-platsen

Lutar mer och mer åt att mannen var den egentliga måltavlan.
Citera
2019-08-27, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Det va två skyttar. Han som syns i videon sköt inte kvinnan. Han jagade efter mannen som sprang som en stucken gris. Båda skyttarna va väldigt påtända och uppträdde förvirrat. Mannen som sköt kvinnan ska ha vinglat omkring efter att han sköt kvinnan i huvudet. Det kan även förklara varför man just sköt henne, att dom va helt bänga på droger.

amatörer får alltid för sig att de är påtända eller att man är uteliggare eller att det är något fel på en men det är ett sätt att komma nära en. jag tror inte att om man är påtänd att man skjuter någon. även en knarkare vet att då åker man dit och en knarkhandlare vet att då kan han inte köra runt i en bil, knulla fula Malmöluder och dra bidrag. även den mest korkade svarting, polack, neger och muslim vet att det finns ett pris om man inte är klar i skallen. det räcker ju att skjuta någon, så åker man hem till gettot och så är det grönt såvida man inte haft mobiltelefon med sig och avslöjat. hade man haft mobiltelefon med sig hade man blivit haffad direkt. då hade inte de stinkande idioterna som kallar sig för poliser skrubbat fram serienumret på bilen som eldats upp.
Citera
2019-08-27, 15:29
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Finns det något som tyder på att hon pluggade vid något av de mest erkända universiteten?

Dessutom är det väl sannolikt så att om hon valde att betala för detta beror det på att hon hade för dåliga betyg för att plugga i Sverige.

Oklart hur bra status den har men hon studerade i Krakow Jagellonian University.
Citera
2019-08-27, 15:30
Medlem
Enbolots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiteOnTile
Inte då...
Det har diskuterats vilt att det handlar om en Glock. Troligt men inte bevisat utifrån bilderna.
Glock 19 och 17 är en bra bit under 20cm och avfyrar 9mm. Faktum är att flera av kaliber 22, 5,56mm , som jag antar att du menar (22mm är en kanon), är tyngre än många andra i samma storlek. Det är helt enkelt mer gods i pipan eftersom den inte borras ut lika mycket men har samma eller liknande diameter.

Ett vanligt vapen bland Malmös kriminella invandrargäng är den serbiska Zastava M57, en billigt grovkalibrig automatpistol.
Citera
2019-08-27, 15:32
Medlem
Vet någon vad expressenjournalisten Sjöshult plockar dessa bilder ifrån han pratar om i sin artikel? Var inte BO';s instagramkonto låst? Eller sitter någon med öppet Instagramkonto?

"En ung kvinna med ett stetoskop runt halsen som tittar med fast blick in i kameran. Läkarkarriären hade precis startat efter flera års studier och hon presenterade ett stolt cv på nätet med den förtroendeingivande bilden.

På nästa bild från Instagram firar hon det blivande barnet med sin man. Det är ”babyshower” och de spexar framför kameran."

https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/kvinnans-grymma-ode-far-inte-bli-plakatpolitik-for-dagen/
Citera
2019-08-27, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChristineDaae
Man kan ju - mot bättre vetande - hoppas att detta föranleder en diskussion i media om den vådliga gangsterromantiska kvinnokulturen. Kanske dags att kvinnor ställs till svars för den här typen av val, som också i allra högsta grad motiverar mäns grova kriminalitet.

Det kan du nog glömma. Feminister skulle aldrig se på saken ur den synvinkeln. Deras första respons skulle direkt vara "Vaddå, är det vårt fel att män misshandlar, rånar & mördar!"

Så näe. Denna trend kommer att fortsätta...
Citera
2019-08-27, 15:34
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenqvist83
Vet någon vad expressenjournalisten Sjöshult plockar dessa bilder ifrån han pratar om i sin artikel? Var inte BO';s instagramkonto låst? Eller sitter någon med öppet Instagramkonto?

En ung kvinna med ett stetoskop runt halsen som tittar med fast blick in i kameran. Läkarkarriären hade precis startat efter flera års studier och hon presenterade ett stolt cv på nätet med den förtroendeingivande bilden.

På nästa bild från Instagram firar hon det blivande barnet med sin man. Det är ”babyshower” och de spexar framför kameran.

Första bilden är förmodligen från hennes LinkedIn. Andra bilden kan vara från en närståendes Instagram.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Tack för klarläggandet. Källa?

På LinkedIN under rubrik Utbildning står det att hon har utbildat sig på:

"Akademia Medyczna im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu
Doctor of Medicine (M.D.), Medicine
2009 – 2015"

När du googlar så står det Polen: https://www.google.com/search?safe=active&source=hp&ei=mB9lXc6TH-WhrgTB0KuADA&q=Akademia+Medyczna+im.+Karola+Marcin kowskiego+w+Poznaniu+Doctor+of+Medicine+%28M.D.%29 %2C+Medicine&oq=Akademia+Medyczna+im.+Karola+Marci nkowskiego+w+Poznaniu+Doctor+of+Medicine+%28M.D.%2 9%2C+Medicine &gs_l=psy-ab.3...4231.4231..6787...0.0..0.51.51.1......0.... 2j1..gws-wiz.yjvNl8PBbXg&ved=0ahUKEwjOv_OqhKPkAhXlkIsKHUHoC sAQ4dUDCAU&uact=5

Jag har för något år sett - när Läkarutbildning i Baltikum eller om det var Polen - att vissa invandrade har "köpt sig en utbildning" UTAN ha gått utbildning. Men jag vet inget om den den här läkaren Karolin. Men lite misstänksam blir jag, då hon är ihop med den grovt kriminelle som hon också har barn med och som var på Sergelgatan, Ribersborg (stavning?) Malmö, där han kunde springa ifrån en av de två gärningsmännen, men han kom snabbt tillbaka när hon blev skjuten (har jag läst).
Citera
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Finns det något som tyder på att hon pluggade vid något av de mest erkända universiteten?

Dessutom är det väl sannolikt så att om hon valde att betala för detta beror det på att hon hade för dåliga betyg för att plugga i Sverige.

BO läste på Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu (Poznan University of Medical Sciences). Det är ett mycket högt rankat universitet som bedriver medicinsk spjutspetsforskning inom många specialområden.

https://pums.ump.edu.pl

https://en.wikipedia.org/wiki/Poznań_University_of_Medical_Sciences
Citera
Medlem
Först, helt galet dåd. Att skjuta en mamma med en bebis i famnen är galet brutalt och en helt ny nivå än tidigare oavsett vem som är ihop med vem.....

Efter att ha läst tråden så är motviet det som intresserar mig mest så här är vad jag tror:

1. Att BO skulle ha påverkat utgången av ett mordåtal och bragts om livet därför kan avskrivas. Har inget med det här att göra enligt vad som kommit fram hittils.

2. Vedergällning som har med rånet i Danmark att göra? Inte troligt men kan inte avskrivas helt.

3. Annat motiv, som exempelvis den drogrelaterade rättegången i Helsingborg eller att BO/make satt dig nån? Högst troligt (kanske inte det sista men bara för att).

Varför tror jag då det här?
Till att börja med så är min uppfattning att det var tänkt att båda skulle skjutas vid det här tillfället. Ser vi på hur GM1 & 2 har rört sig och betett sig på platsen så tyder det på att man skjutit mot båda personerna. Skotten i den vita skåpbilen kan inte vara så missriktade, även om det är stress inblandat, samt att min uppfattning är att GM har letat efter maken efter att BO skjutits på platsen.
Vill man ha tag på ofördelade pengar från ett rån lär det vara svårt att få tag i dom om man skjuter den som vet vart dom finns om jag säger så.
Den andra tanken är att om man vill fördela pengar från ett rån så är man väl inte särskilt intresserad av att dra till sig uppmärksamhet. Det är ju inte direkt fallet här. Full uppmärksamhet på alla sätt och vis och med inte helt slipade GM´s......
Så jag tror på att det handlar om nåt annat. Revir? Brist på betalning för droger? Eller inte klarat av att leva upp till vad som lovats......?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in