2019-08-27, 12:10
Medlem
notknapparens avatar
"Även boende i området vaknade till av den stora polisinsatsen.

– Jag märkte att det var stor rörelse i området vid halv sju-tiden i morse. Man blir lite chockad, säger en granne.
"

https://www.na.se/artikel/insatsstyrkans-gryningsrad-mot-misstankte-mordaren-brot-upp-entredorr-och-garage-ett-jakla-padrag

Kanske vittnen som inte vågat vittna nu kan komma fram?

Och kanske folk i Hjärsta vågar berätta för media?

Kanske det kan bli en presskonferens?
Och intervjuer med boende?

Nu vill vi veta hur det har varit under dessa 15 månader.
Citera
2019-08-27, 12:17
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luffa
SD:s mobiltelefon(er) har garanterat varit föremål för hemlig avlyssning under en ganska lång tid.
Det är ganska stora möjligheter att den skärpta misstankegraden (sannolika skäl) står att finna i uppgifter därifrån.
Att SD pratat lite för mycket helt enkelt, i kombination med svar från NFC.
Det tvivlar jag på. Om det varit avlyssning borde ju även andra känna till/varit inblandade och då borde de sitta för ex skyddande av brottsling eller medhjälp typ. Tror det är svar från NFC som är avgörande för detta.
Citera
2019-08-27, 12:19
Medlem
LeonVances avatar
Polisens prioriteringar verkar fortsatt vara rätt märkliga. Varför lägga resurser på massvis med poliser för ett gripande istället för att bara överraskande ta honom när han går ut till sin bil på morgonen. Eller lämnar han aldrig sitt hem längre?
Citera
Bannlyst
DÄR SATT DEN.!!!!
Fy fan vad skönt.
Precis som jag trodde från början.
Hoppas nu bara att det håller, men det tror jag nog.
Bra jobb av polis o åklagarr.
Citera
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Lena, Lena du kommer inte tillbaka, men nu måste du få upprättelse.
Vilka har hjälpt till att likvidera spår, jag tänker om det skedde i affekt, borde det ha funnits en massa fysiska spår. Om ensam - planerat!
Citera
2019-08-27, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tänker på vilket ENORMT misslyckande för samhället!
En levande människa, en mamma. En dotter. En vän.

En människa som kunde ha levt idag om vi kunde ha skyddat henne.

Fy fasiken att någon kan få fortsätta och fortsätta och fortsätta och fortsätta tills någon dör!

Det krävs en särskilt kallsinnig person för att klara det och dessutom se totalt oberörd ut bara timmar senare och under 1.5 år.
Citera
2019-08-27, 12:20
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
"Polisens insatsstyrka bröt tidigt på tisdagsmorgonen upp både entré- och garagedörren till en bostad i Örebro och grep den man som misstänks för Hjärstamordet. NA har talat med vittnen till insatsen."

"Det var vid 06-tiden på tisdagsmorgonen som ett stort antal svartklädda poliser slog till mot bostaden.
[...]
– Det var ett jäkla pådrag – över tio svartklädda poliser. De bröt sig in både genom entrédörren och genom garaget och tog med en man därifrån. Sedan byttes alla låsen ut. Man ville väl säkra huset, säger ett av vittnena NA talat med.[...]
"

https://www.na.se/artikel/insatsstyrkans-gryningsrad-mot-misstankte-mordaren-brot-upp-entredorr-och-garage-ett-jakla-padrag
Brukar de byta ut låsen?
Det enda syftet med det är väl att hindra HD från att smyga sig in?
Citera
2019-08-27, 12:21
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Det tvivlar jag på. Om det varit avlyssning borde ju även andra känna till/varit inblandade och då borde de sitta för ex skyddande av brottsling eller medhjälp typ. Tror det är svar från NFC som är avgörande för detta.

Han kanske är en sån där som talar med sig själv i mobilen för att verka viktig...
Citera
2019-08-27, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Brukar de byta ut låsen?
Det enda syftet med det är väl att hindra HD från att smyga sig in?

Ja, det brukar dom.
Citera
2019-08-27, 12:27
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det krävs en särskilt kallsinnig person för att klara det och dessutom se totalt oberörd ut bara timmar senare och under 1.5 år.

Och orättvist behandlad säkert...
Citera
2019-08-27, 12:29
Medlem
Hestapos avatar
Justitiemord om detta leder till fällande dom.

Polisens insats nu på morgonen är mest att jämföra med ett spel för gallerierna och jag hoppas det uppdagas vid förhandlingarna.

Lösningen av mordet och gärningsmännen finns inom polisens egen organisation, framtiden kommer utvisa vilka som hade rätt i alla antaganden som florerat i tråden.
Citera
2019-08-27, 12:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Om han blir fälld (vilket jag inte tvivlar på, men man ska aldrig...ropa...) så har han visat många tecken på en störning, vad jag tror.

Ljuga för sin fru om otrohet är en sak.
Men att skriva dessa glättiga loggar från dag ett, fika, kramar och leenden... Vilja gå på begravning och dyka upp på event. Gå runt till grannar för att ge sin version...
Ändra loggar av någon anledning?
Finns det belägg för att han kontaktat HDs arbetskamrater med sms så att de har behövt larm och om han på något sätt ligger bakom de hot mm som förekommit?
Skriva loggtexter så man förstår att han har besökt L*enas minnesplats (?) och fixat med Juniors cache på hans födelsedag.

Förut kallade jag det lite försiktigt distanslöst.
Jag har starkare ord att använda om det visar sig att han blir fälld.

En rättspsykiatrisk undersökning kommer nog att visa att han är som Billy:
Förvånansvärt oberörd av sin situation och sover gott om nätterna.

Denna gång tar han nog hjälp av sin advokat kanske
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in