2019-08-27, 10:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag vill nog tro att ÅK är säker på sin sak!
Vilken befrielse för familjen Wesströms, men sorgligt för barnen D.

Blir intressant att följa! Som GW brukar säga vanligt hederligt utredningsarbete.

Ja, något erkännande kanske det aldrig blir?

Aftonbladet:

"Nu har han alltså frihetsberövats igen – och misstankarna mot honom har stärkts.

– Åklagaren har gjort bedömningen att misstankarna mot honom har stärkts under utredningens gång. Vad man bygger detta på kan jag inte kommentera i nuläget, säger Stefan Dangardt.

Nekar till anklagelserna
Mannen försvaras av advokat Ingvar Backman, som är fåordig, men säger:

– Min klient har hela tiden varit misstänkt för mord, och han han har hela tiden nekat till brott.
"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OpqXmk/mordet-pa-lena-wesstrom-insatsstyrkan-har-gripit-man
Citera
2019-08-27, 10:43
Medlem
Visst bobbde SD i hjärsta? Länge sen jag skrev här. Kan åka förbi och kolla läget om ni vill
Citera
2019-08-27, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det var som fan, glad att jag hade fel, trodde att det skulle bli ett "cold case", den här gången måste det hålla i förhandlingen, de skulle aldrig våga göra ett försök till med svag bevisning.

Exakt så tänkte jag också, Det va som fan.

Det du vad som gäller nu, måste ÅK få till sannolika skäl direkt?
Citera
2019-08-27, 10:45
Medlem
Håller tummarna för att bevisningen håller i rätten eller att SD bryter ihop och erkänner. Sannolika skäl är sannolika skäl. Vilket jävla rövhål.
Citera
Medlem
Tydligen ny info från NFC ...

"SVT Örebro var under måndagen i kontakt med åklagare Åsa Hiding som då fått en ny sammanställning från Nationellt Forensiskt Center (NFC). Hon valde då att inte kommentera om sammanställningen innehöll ny information, men sa också att utredningen skulle fortgå."
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Älgfallet är på tapeten igen i DN.

Om det inte hade blivit ett anhållande idag, då hade vi fått älta det fallet på nytt...

Väldigt tyst från vissa i tråden...
Citera
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Exakt så tänkte jag också, Det va som fan.

Det du vad som gäller nu, måste ÅK få till sannolika skäl direkt?

Ja, nu är det allt eller inget som gäller för åklagaren så den här gången är det vattentätt med "sannolika skäl" finns inte på kartan att det chansas igen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Sannolika skäl.

Mkt bra. Lär bli gallerskak en tid framöver....

Visst låter det bra.
Vill inte alls smolka glädjebägaren men i åtanke kan man ha att det nu är åkl som har bestämt att det är sannolika skäl som gäller.
Det blir sedan upp till rätten att bedöma saken vid häktningen. Och de har ju haft delade meningar förr.
Citera
2019-08-27, 10:46
Medlem
Sam.Boyds avatar
Då det är nära 52 tusen inlägg o det står väldigt lite i pressen så skulle jag uppskatta en Resume på vad/vem/varför....
Citera
2019-08-27, 10:46
Medlem
SPAMZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av newcastle3030
Visst bobbde SD i hjärsta? Länge sen jag skrev här. Kan åka förbi och kolla läget om ni vill

Å vad skulle det bidra med? Polisen har ju bekräftat att det är SD som är inplockad och att hans bostad är avspärrad för undersökning...
Citera
2019-08-27, 10:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tydligen ny info från NFC ...

"SVT Örebro var under måndagen i kontakt med åklagare Åsa Hiding som då fått en ny sammanställning från Nationellt Forensiskt Center (NFC). Hon valde då att inte kommentera om sammanställningen innehöll ny information, men sa också att utredningen skulle fortgå."

Helt fantastiskt!!!
Då har de mängder av teknisk bevisning äntligen gett resultat?
Att man inte gett sig, utan tagit nya prover om och om igen?

"Det är utredningsarbetet som lett fram till gripandet, säger Stefan Dangardt, pressinformatör på Örebropolisen."

https://www.na.se/artikel/genombrottet-i-hjarstamordet-en-man-gripen-ford-till-polishuset-i-orebro-i-morse
Citera
2019-08-27, 10:48
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SPAMZ
Å vad skulle det bidra med? Polisen har ju bekräftat att det är SD som är inplockad och att hans bostad är avspärrad för undersökning...
Det kan ju vara intressant att se om det är full aktivitet i kåken, t.ex.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in