2019-08-26, 22:51
Medlem
seniormadames avatar
Polisen grep en man på rosengård vid 21 tiden idag, kanske har det med mordet att göra då
Aftonbladet postade att polisen gripit en misstänkt vid samma tidpunkt
Citera
2019-08-26, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Om detta stämmer så gör det saken något mer mystisk. Om det är tre gärningsmän och två är beväpnade så verkar det inte bara handla om någon knarkare som har fått fem tusen för att skjuta henne. Det här är en större grej. Vi hade ju dessutom en bilbrand i närheten som kan ha med saken att göra.

Polisen verkar ganska övertygad om att bilbranden hänger ihop med mordet:

Citat:
Senare under dagen kom det uppgifter om att en bilbrand i närheten av brottsplatsen kunde kopplas till mordet. De båda händelserna utreds i samband med varandra.

– Det skiljer mindre än en timme mellan de båda, och det är nära geografiskt så vi utreder dem i ett samband. Men det är för tidigt att vara helt säker på att de hänger ihop. Men självklart tror vi inte att det är en slump, säger han.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/en-gripen-efter-mordet-pa-ribersborg
Citera
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Är det dottern till ägaren av Silwer Tobak som blivit skjuten?
Citera
Medlem
Min gissning vad som ligger bakom efter att läst tråden, jag kände inte till förehavandena innan med sambon/makens delaktighet i rånet i DK:

Men gissningsvis är det anledningen till mordet. Någon skrev; men då borde de skjutit sambon/maken också, alternativt bara honom.

Men nej: jag gissar att de varit på honom på sistone, krävt honom på pengar: eventuell del av rånbytet som ej kommit tillrätta.

Han säger att han inte vet var de pengarna är, de tror honom inte. Därför skjuter de hans sambo/fru för att visa att de menar allvar.

Hade de skjutit honom idag är ju de pengarna för alltid förlorade.

Nu har de visat att de agerar och kommer naturligtvis se till att de får pengarna de tror han gömt undan. Det var hans sista chans så att säga: får de inte pengarna nu så ligger det i farans riktning att de knäpper honom inom snar framtid. Givetvis får han ju skyddad identitet nu och kommer få ett skyddat boende på annan ort.

Detta är min gissning, inte alls insatt i fallet men skulle jag gissa på nåt så är det detta.

Har förövarna inte gjort några misstag i detta mord tror jag inte de åker fast. De kommer ju naturligtvis inte prata eller yppa nåt till Polisen: den som gör det kommer ju skriva under sin dödsdom, likaså kommer inga vittnen vittna här, jag skulle aldrig göra det om jag iakttagit något eller någon som kunde peka ut en förövare i detta mord.
Senast redigerad av Sportkillengbg 2019-08-26 kl. 22:57. Anledning: Rätta stavfel
Citera
2019-08-26, 22:53
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ca 40 år

Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Allt är möjligt i dagens Sverige. Om du tror att dagens kriminella har någon slags hederskodex, så är du helt ute och cyklar.

Vad tror du om teorin att hennes man hade obetalda skulder?

Det har inte funnits någon hederskodex/tjyvheder i Sverige under ca 40 år.
Citera
2019-08-26, 22:54
Medlem
Hajlajfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag menar de som sprang fram och gjorde HLR måste ju ha känt en puls annars gör man väl inte HLR, speciellt om delar av hjärnan ligger utanför kroppen?
Där har vi det dummaste jag läst idag iaf. Varför göra HLR om det finns en puls?
Citera
Medlem
Jon.Holmss avatar
Om nu detta var en hämnd på pappan till BO:s barn så är det lite märkligt att de knäppte henne istället för honom.
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wikaam
Enligt ratsit har BO en volkswagen 2017. Enligt mrkoll flyttade maken in till BO för ca 1 år sedan.

Förklara för mig...var hittar du denna information?
Bo är inte gift. Och bodde ensam. Både enligt mrkoll och ratsit

BO:
”K*rolin Behnaz är en kvinna som är född den 23 maj 1988 och bosatt i Malmö på Sergels väg 13 C. Hon tillhör Malmö S:t Petri församling. Hon flyttade till sin nuvarande lägenhet för 34 veckor sedan (den 28 december 2018). Här bor hon ensam, åtminstone finns inga fler personer i hushållet som är äldre än 15 år.”
https://mrkoll.se/person/Karolin-Behnaz-Hakim-Sergels-vag-13-C-l-Malmo/puhQmUxaDYuqsqqkmUxadYQacYfrcYfrkyqRaQdYQadYQauerA
Citera
2019-08-26, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Precis min tanke. Hur kan en sådan intelligent och vacker tjej skaffa barn med en kriminell man som dömts till 8 års fängelse för ett stort rån 2008? Hon är dubbelutbildad som både mäklare och läkare med erfarenhet inom båda yrkena. Stackars tjejens föräldrar om de lever, hur ont måste det inte kännas för dem att mista sitt livs glädje och stolthet. I folkbokföringen 1990 (när hon var två år) så var hon dock ensam med sitt efternamn i fastigheten i Munkfors. Troligtvis var föräldrarna skilda och mamman hade kvar sitt flicknamn.

Man undrar också vem kan vara så hjärtlös att avrätta en ung skötsam mamma med hennes barn i famnen? Och dessutom i hennes mans åsyn? Någon förfördelad kumpan som velat straffa mannen? Ett verkställt utpressningshot angående det gamla rånbytet? Ett svartsjukedrama; antingen hennes före detta pojkvän eller mannens före detta flickvän som anstiftat mordet?

För samhället hade det i alla fall varit mycket bättre om GM dött istället för BO. Ett konstaterande som visar hur svårt det är att försvara mantrat om människors lika värde. Det gäller bara vid födseln; efter det bestämmer våra gärningar vårt samhällsvärde.

Båda yrkena är i allra högsta grad av den typ som människor som är intresserad av hög status och pengar väljer. Ganska många högskoleprovfuskare ville bli läkare och mäklare är väl generellt inte kända för sin höga moral.

Varför är det så jätte ologiskt att hon väljer en kille med x antal tiotals miljoner in i boet framför en som bara har studieskulder eĺler är en vanlig knegare.

Sköter man sig och lever ett hederligt liv med hederliga människor hamnar man inte i sånt här.
Citera
2019-08-26, 22:55
Medlem
just_a_girls avatar
Kom osökt att tänka på det som hände i Eksjö för någon vecka sedan där en mamma och två små barn knivskars. BO här arbetade som läkare i Jönköpings län där Eksjö ligger men hade bostaden i Malmö. Kan hon vara den som röjt eller misstänkts ha röjt vistelseorten för kvinnan och barnen i det fallet. GM i Eksjö fallet sades komma söderifrån, kan han kommit från Malmö? Hade varit intressant att veta vilket land kvinnan i Eksjö kom ifrån, kan hon vara iranska/kurd. Det som hände där hade kunnat förklara hatet mot BO här om hon på något sätt misstänktes vara inblandad. Två våldsbrott med barn och utländsk bakgrund under kort tid och med kopplingar till Jönköping.
Senast redigerad av just_a_girl 2019-08-26 kl. 22:58. Anledning: Felstavat
Citera
2019-08-26, 22:56
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Visst, allt är möjligt. Men att skjuta någon "civilist" som bara har lämnat en teknisk rutinuppgift till förundersökningen är varken rationellt eller emotionellt motiverat.

Tror du på allvar att kriminella är rationella?
I dagens Sverige kan någon bli skjuten, för att någon kollar snett på någon. Vilket kan kopplas till lättkränkthet och hederskulturer, från MENA-länder.

Citat:

Att det hamnar högt på listan över möjliga motiv. Hennes gangstermake/-pojkvän var hyfsat nysläppt från att ha avtjänat straff för ett historiskt stort rån där bytet vad jag begriper fortfarande saknas.

Instämmer här.
Citera
2019-08-26, 22:56
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Hennes gangstermake/-pojkvän var hyfsat nysläppt från att ha avtjänat straff för ett historiskt stort rån där bytet vad jag begriper fortfarande saknas.

Japp var visst 62 miljoner danska av vilka man endast fick tillbaka ca 4 miljoner...
Alltså 58 millar på vift, räcker för att bli mycket tjafs om .... (ca 83 500 000 SEK i dagens kurs)
Senast redigerad av CHALLETVAERVIGG 2019-08-26 kl. 22:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in