2019-08-26, 16:29
Medlem
DonPapacito38s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popcorn27c
Jag bor i området o är ofta ute tidiga morgnar med hunden, dock aldrig sena kvällar o nattetid. har inte sett något skumt alls. Det enda jag hört om de senaste åren är åldringsrån så jag försöker alltid var uppmärksam på folk som på olika sätt inte ser ut att passa in. Min hund reagerar dessutom väldigt mycket på förhöjt adrenalin så "skummisar" brukar han markera o stirra ut rätt snabbt. Sen att de normalt inte är skummisar av denna kategorin är ju en annan femma. Poängen är att han lägger märke till det mesta. Denna sommaren har varit ovanligt lugn, och vi har mest haft lite tonårsgäng som hängt runt husen på bänkar etc.

Citat:
Ursprungligen postat av murare
Sjukt och kommentera en kvinnas utseende som blivit avrättad! Lägg ut en bild på dig själv, så vi kan tala om för dig hur du ser ut
Nja kanske , men hon kommer tyvärr inte vara den sista . Tyvärr blir hon bara en statistisken
Citera
2019-08-26, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Jasså du. Skulle du själv gjort det när han/hon hade ett vapen i handen?

Häromdan så stog jag upp för en kvinna som blev trakasserad av en (rasse) vid en busshållplats. Jag mangla hans ansikte har fått höra att han ligger forfarande i sjukhus. Jag tycker folk borde ingripa mer när de ser andra utsättas för brott.
Citera
2019-08-26, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det var en väldigt intressant observation. Kan någon annan som bor i området bekräfta detta?
Skulle vara sedan hon fick reda på att hon var gravid typ..
Citera
Medlem
Garnityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Krävs inte mycket bevisning för få dom straffen i Danmark. I Sverige hade alla blivit friade.
Du kan vara lugn med att även Danmark är en rättsstat där principen att skuld ska bevisas bortom rimligt tvivel för att kunna dömas till ansvar.

Noterar för övrigt att denne man fick en varning enligt fängelselagen år 2013 för att misshandlat en äldre medfånge på Hall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
Kan bero på bidragsbrott att BO och Naei*f inte är skrivna på samma adress.

Vem får bidraget menar du, hon som kvitterar ut en läkarlön eller den antagligen arbetslösa Naie*f. Hon hade med sig en annan man det tyder på att de inte längre har en relation.

Rimligen får han nu vårdnaden om barnet men det blir hans syster som får ta hand om den i praktiken, mellanösternkulturen, du vet.

Han kan mycket väl legat bakom mordet på sin före detta. Dels har hon övergivit han, dels har hon utbildat sig med hjälp av hans pengar. Kan finnas mer som vi inte vet.
Citera
2019-08-26, 16:32
Medlem
"De ska jagas till världens ände" Säger Inrikesminister Morgan Johansson. Malmö är redan världens ände. Bilda en halvmilitär poliskår som jobbar inrikes,låt dom gå in och banka skiten ur folk urskillningslöst.Raida varje kriminell kvart eller bil i hela Malmö ett par månader så är allt löst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lassata
Tycker det ser ut att vara en asiat/thai. Inte så glad för att springa på slätmark utan mer byggd vid för djungelterräng.

Är mer sannolikt att det i så fall är en av de beryktade hazarerna från Afghanistan. De har till viss del asiatiskt utseende och är ganska korta till växten. Och dessa är otroligt mycket mer benägna att begå brott än östasiater. Gigantisk skillnad.
Citera
Medlem
KiteOnTiles avatar
Trolig flyktväg Erikslustvägen och vidare till Stadiongatan.
Sedan då? Är det bekräftat att gärningsmannen hoppade in i en merca?
Det är ganska mycket vägarbeten i Malmö just nu så lite lokalkännedom är nog ett måste.
Citera
2019-08-26, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Tvärtom. Hon har den där typiska persiska looken. Smalt och lite avlångt ansikte med en tydlig haka.
Lik sin pappa om det är han som hade silwer tobak i början 2000 talet. Tror mamman var svenska el polska. Ganska blonderat hår med mycket smink i grönt o blått. På den tiden sa man att han vunnit en jävla massa miljoner o köpte butik frun stod ofta där o sedan var barn oxå där. Höll på med smuggel cigg. Men mest kommer man ihåg att käkade grillad kyckling med händerna samtidigt som man köpte cigg enorma säkerhetsskåp med mängder av limpor. Hörde sen att han inte va snäll till frun och de skilde sig. Var ett tag sedan man såg frun då hade hon käpp tror hon fick stroke el nått sånt.
Citera
2019-08-26, 16:34
Medlem
Inte läst tråden alls men känns inte detta ganska mycket som ett hedersmord? Beställt av mannen? För hade man velat ta mannen hade han varit död nu?

Som sagt inte läst tråden alls så vet inte hur långt ni kommer med spekulationerna.
Citera
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srail
Otroligt dumt att varna genom att skjuta hans fru/flickvän/sambo helt öppet. Har svårt att se hur man ska få betalt när halva landets poliskår söker efter dig. Om det mot all förmodan är så då har ju han inget att förlora mer. Han kan i så fall se till att myndigheterna tar hand om barnet och därmed vittna om vilka dessa personer är. Sämsta någonsin du borde bli nästa stadsminister du har intelligens för det.

Bebisen?
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Ser ut som en kvinna på löpstilen skulle jag säga men det är mer svår sagt likväl, Men denna som gjort denna avrättning kommer bli såld till Polisen för kriminella brukar INTE gilla då dem skjuter då barn är inblandade!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in