2019-08-26, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shakeshake
Studieskuld? Csn? Kom igen nu flashback. Det var bättre förr.
Någon som tänkt på att det är så enkelt att hennes "ex" (denna clown som ni om och om nämner i tåden) kanske blev sårad när hon träffat en ny man och har ett barn med honom. Blev så svartsjuk att han anlitade den ommämda neandertalaren som springer runt som en idiot för att utföra mordet? Om det nu skulle vara en hämd mot mannen så hade dom skjutit honom och inte kvinnan.

Så kan de ju också vara. God teori.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Hon var AT-läkare.

Tror inte på hedersmord heller dock.

Inte jag heller.
Eftersom hon har rört sig så fritt och utbildat sig så känns det inte som att hon är en muslimsk kvinna.
Känns mer som att hon är kristen.
Många kristna som flyr/flyttar från Syrien/Iran mm.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prideordie
Antingen är den avundsjuka från hennes kille/man, eller skuld från studierna i Polen.

Nej. Och nej.

Killen rånade, byte på 60 mille. Återfanns aldrig(?). Medkumpanerna vet om /tror att N har pengarna eller åtminstone delar av pengarna. N vägrar ---> man skjuter damen som en varning. Hade man skjutit honom får man ju definitivt inga pengar.
Citera
Medlem
Citat:
Någon som tänkt på att det är så enkelt att hennes "ex" (denna clown som ni om och om nämner i tåden) kanske blev sårad när hon träffat en ny man och har ett barn med honom. Blev så svartsjuk att han anlitade den ommämda neandertalaren som springer runt som en idiot för att utföra mordet? Om det nu skulle vara en hämd mot mannen så hade dom skjutit honom och inte kvinnan.

Är 100% säker på att utbildningen var ej CSN berättigad.
Citera
2019-08-26, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappyHappy1
Tror jag med. För mycket adrenalin i kroppen kan göra så med en.

Det är inte för inte det finns uttryck som "mina ben började darra", "jag blev helt knäsvag".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SanGenarro
Utan att ha någon särskild medicinsk kunskap eller kunskap om hur det känns att avrätta någon, funderar jag på om adrenalinet till slut gjort hans ben stumma. Överkroppen rör sig som om han tar jättekliv men benen rör sig stappligt. Nästan som om kroppen bara vill stå still.
Dom brukar bli djävligt hungriga också efteråt och ta sig till McDonalds. Händer ständigt och hela ligan i Långshyttan begav sig till donken bl.a
Senast redigerad av gurkelurkan 2019-08-26 kl. 15:44.
Citera
Medlem
Citat:
Då låter studieskuld troligare än ett hitman-svartsjuke-mord.
Citera
Medlem
Ser ut som att han kämpar med att hålla luvan nere samtidigt som han springer. Därav ’nickningarna’.
Citera
2019-08-26, 15:41
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Varför sköt man inte honom då? Han fick väl också fängelse så han fick väl inga pengar?

Det är ju inte säkert att mannen som var med BO på platsen var hennes man.

En teori kan ju vara att de är ute efter den här N*ief Ad*wi (*=a) och sköt hans fru/tjej som ren hämnd eller markering. Har hänt fött i Malmö, några klippte ju rätt nyligen en storebror till en som hade vittnat i en rättegång.

En annan teori är att N*ief Ad*wi faktiskt var mannen på plats men att skyttarna helt enkelt missade honom och att hans fru/tjej råkade bli skjuten istället (inte så troligt enligt mig). Även det har ju hänt förr då Galaxy-morden klippte tre men inte den de egentligen ville åt fast han var på platsen.

En tredje skulle kunna vara att kvinnan gått vidare med en ny man och det är N*ief Ad*wi som är anstiftare av svartsjuke/heders-motiv. Polisen verkar inte luta åt den förklaringen dock.
Citera
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanGenarro
Ja, rimligtvis kan svårligen även den mest härdade utföra en sådan vidrig handling utan att kroppen regerar kraftigt.
Jag tror också polisen hittar dem ganska snart.

Tror GM kommer bli mördad innan polisen får tag i han. Svårt tro att ens uppdragsgivare önskat livet på en mamma med barn i sin famn.
Citera
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prideordie
Bebisen var deras, om de fortfarande var tsm det vet jag inte. Fast Carro var rätt social och gillade träffa nya killar.

Antingen är den avundsjuka från hennes kille/man, eller skuld från studierna i Polen.

Om de inte är tillsammans längre så verkar det ju helt värdelöst och skjuta henne? Men om det var deras bebis så kanske dom varit ett par länge för det eller?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGreekWolf
Jag har faktiskt absolut 0 koll på denna Naif. När släpptes han från fängelset? Någom som har en bild på honom? Någon som vet om det fanns någon hotbild mot honom? Någon som vet hur verksam han var i dagens kriminella kretsar? Rånet var ju för en massa år sedan..
Precis min tanke också, om det var riktat mot mannen så bör de va pga något mer aktuellt, tror ej att de skulle vara han själv som anlitar någon att skjuta ihjäl sitt barns mamma inför ögonen på sitt eget barn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in