2019-08-26, 14:32
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hehehe5
Vart fick du den bilden ifrån?
Svt.se
Citera
Medlem
Det mest intressanta från videon är väl att mördaren springer till bakdörren och vänder om när han inser att den är låst? Han drar dessutom i handtaget. Han hade alltså minst en medhjälpare som körde.

Huruvida han har korta ben eller inte är nog svårt att avgöra eftersom det är filmat uppifrån.
Senast redigerad av Robert Prytz 2019-08-26 kl. 14:41.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Vad är det som säger att det måste vara en man,kan lika gärna vara en kvinna som är MGM med tanke på löpstil och kroppsbyggnad
"lika gärna" vete fan. Statistiken över den här typen av brott har en nära nog 100-procentig övervikt för män.
Citera
2019-08-26, 14:33
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nestor X
Här är Flashbacktråden om Naiefs bravader i Danmark för många år sedan. Om, hur och i vilket sammanhang han är inblandad kommer väl snart fram. (FB) En Dansk/Fyra Svenskar gripna för danska 60 mkr-rånet

Bor en Naief Adawi 35 år som förekommer i brottsregistret på Sergeantgatan i Malmö:

https://mrkoll.se/person/Naief-Adawi-Sergeantgatan-25-l-Malmo/mUxauerAcYfrDYuqkyqRaQpuhQuerAcYfrkyqRaQdYQaulaTue rA

https://www.ratsit.se/19840201-Naief_Adawi_Malmo/fp4-LuytoEPRibipJP7UTjlIy1zYjmG7dlrN-_-_WMQ

En ful falang-fisk..från Svenssons blogg:
”Naief Adawi,från Malmö. Planerade och deltog i rånet. Kopplad via en mobiltelefon till rånet och andra rånare. Fick 8 års fängelse. Hade kopplingar till M-falangen i Malmö.”

https://blog.zaramis.se/2017/05/21/brondbyranet-2008/
Senast redigerad av T34Panzer 2019-08-26 kl. 14:41.
Citera
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det kan ju bara inte stämma. De sa att hon var allvarligt skadad. Inte död. Om man nu skall tro på vad media förmedlar. Ett skott i huvudet på nära håll dödar omedelbart kan jag tänka.

Inte nödvändigtvis om det är 22mm med grovkalibrig och halva hjärnan som rinner ned i gatubrunnens avlopp ja.
Citera
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Med tanke på bilderna och att hon var läkare, så är det synd att en så vacker och intelligent kvinna blev mördad. Hon var ingen belastning för samhället. Hennes val av en idiotisk gangster till man verkar vara det som tog död på henne.
Om det nu är så och inte något hedersrelaterat....
Citera
2019-08-26, 14:34
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ashtung-baby
Jag noterade samma sak, det ser ut som han försöker öppna bakdörren. Eller har jag fel?
Tror inte du ser fel, jag gör samma bedömning
Citera
2019-08-26, 14:35
Medlem
Kvinna? Lär vara heder eller svartsjuka, detta bara måste polisen lösa, kvinnor ska kunna lämna gangstersnubbar/hederskultur med livet i behåll annars kan vi lägga ner all invandring världen över.

Griper dom förövaren ser jag hellre 10 års fängelse och livstids utvisning än livstids fängelse, men mörda en kvinna med skjutvapen framför hennes barn mitt i en större stad en vardag. Fyfan, vilket kräk.
Citera
Avslutad
Skjuten mitt i pallet, alltså vad i helvete Det är ju något varje dag, varför kan inte regeringen bara fatta att det är pga svartskallarna som det är såhär? Saknar gamla sverige...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Så istället för att skjuta hennes kriminella man (om det stämmer) så skjuter de en ung nybliven mamma som är läkare. Fyfan.

Vi kommer säkert att få se mer av denna vara, helt enkelt en upptrappning. Om mannen nu var "skyldig" några andra kriminella en betydande summa så kanske det inte är så smart att skjuta ihjäl mannen och aldrig någonsin få se röken av pengarna.
Citera
Medlem
Är vi säkra på att det är rätt person vi ser springa på videon?

Jag menar det är ju ändå Malmö.
Kan vara en annan maskerad man med pistol som är ute samtidigt å ska panga lite å sen flyr han när han hör skjutningen lite längre bort på gatan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
Inte nödvändigtvis om det är 22mm med grovkalibrig och halva hjärnan som rinner ned i gatubrunnens avlopp ja.
Ja, de hade inte gått ut med det än. Hon var allvarligt skadad. Men absolut kan hon ha dött direkt men väntat med att offentliggöra det. My bad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in