2019-08-24, 23:16
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Ny VD på måndag var min slutsats.
Offentliggörs nog inte på måndag, men internt blir någon tillsatt för att driva verksamheten.

Någon kommer leda helt klart! Troligen kommer någon från Norge och tar över fram tills utredning och rättegång är över.

Den anklagade är ju oskyldig tills dom vinner laga kraft.

Har företaget blomstrat under denna person så kan han nog bli kvar med en assisterande VD eller som Vice VD utan personalansvar och kontakter om skon klämmer just där. De tänker nog mer på inkomster än personal som är utbytbar.
Citera
2019-08-24, 23:19
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
Det står också att Aftonbladet hämtat källan från den Norska artikeln, och den har vi ju. Men ok, så är det alltså, som en vandringssägen. Kanske läste Norrbaggarna den svenska först...

Men faktum kvarstår, att hur ska kollegor till den här mannen kunna veta?

Han ska alltså ha blivit mycket plötsligt sjuk strax innan han utförde detta, beviset på detta ska ha varit handlingen i sig. Då kan de ju inte ha träffat honom efter det, och själva kunnat bedöma det.

Det står ingenstans att han sjukskrivit sig själv, det kan ju vara någon annan som ringt han sjuk, och sedan så har han gått/kommit till jobbet i alla fall, i exempelsvis pyjamas eller skidutrustning och talat mycket osammanhängande och konstigt, pratat med osynliga "personer".

Inte går djungeltrumman igång på mailen bara för att någon sjukskriver sig........

Min spekulation och fri illustrering.
Citera
2019-08-24, 23:20
Medlem
Aftonbladet:

Verdens Gang uppger också – med hänvisning till skriftlig kommunikation mellan anställda i företaget – att den mordmisstänkte direktören blev akut psykiskt sjuk helgen före mordet.

Herregud, ni är fullkomligt hopplösa.
Senast redigerad av Ajara 2019-08-24 kl. 23:23.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Du kom inte direkt med nåt nytt och allt det du skrev har vi redan läst. Vad var det som var intressant med din kommentar? Att han var en go kille och hon var snäll? Hur kan du veta att han var sjukskriven och var fick du den informationen ifrån? Har du kontaktat F-kassan eller sjukvården vilka borde ha tystnadsplikt? Kom med något konkret och inte att han var på behandling för något. Han kanske hade blivit biten av en fästing?

Som jag skrev tidigare så jobbar jag i branschen och känner båda, han mer än henne. Och i mina ögon efter alla gånger jag haft med honom att göra så har han varit en bra person.

Han hade fått behandling för att han inte mått bra ett tag och blivit sjukskriven dagar innan och hur vet jag detta? Jo jag har jobbat med företaget han jobbar på i många år så känner många där som berättat allt kring detta för mig och vad som kommit fram till personalen från bla koncernchefen. Som sagt så är hudvårds industrin gigantiskt men samtidigt en liten familjer bransch där alla känner varandra och ses ofta har kontakt med varandra och detta har påverkat oss alla då Dermarome är Sveriges största hudvårds agentur.
Citera
Medlem
Vi vet inte hur han haft det under året. Han kan ha haft svår press på sig privat. Eller med jobb. Eller både och. Han kan ha fått ett svårt sjukdomsbesked för sig själv eller någon närstående. Han kan ha varit utsatt för en hel massa som vi inte har en aning om. Detta tillsammans med hans egen personlighet kan ha gjort att psyket började snurra och han betett sig märkligare och märkligare. Till slut föll han igenom och …. blev mentalt akut sjuk. Allt detta kan också, innan mordet, ha föranlett denna korrespondens mellan kollegorna. Eller kanske t o m efter mordet. Vi VET INTE.

Jag tror inte på droger - möjligen att han i så fall fick neuroleptika eller starka psykofarmaka som gjorde att det snurrade rejält. Jag har inte erfarenhet från sånt så jag vet inte.

Men jag tror att han har mått dåligt en tid. Månader. Innan det blev akut.

JAG SPEKULERAR (bäst att säga)
Citera
2019-08-24, 23:23
Medlem
King Pins avatar
Nu får vi bringa ordning här. Jag har pluggat, bott och jobbat i Norge på Norska under en lång tid. I artikeln i VG konstaterar de anställda att han blivit psykiskt sjuk, de spekulerar inte. Sen om detta stämmer vet vi ju inte då det är en tidningsuppgift, men nu vet ni i alla fall vad som står i artikeln.
Citera
2019-08-24, 23:26
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
Det står också att Aftonbladet hämtat källan från den Norska artikeln, och den har vi ju. Men ok, så är det alltså, som en vandringssägen. Kanske läste Norrbaggarna den svenska först...

Men faktum kvarstår, att hur ska kollegor till den här mannen kunna veta?

Han ska alltså ha blivit mycket plötsligt sjuk strax innan han utförde detta, beviset på detta ska ha varit handlingen i sig. Då kan de ju inte ha träffat honom efter det, och själva kunnat bedöma det.

Hur de ska veta! Kanske hade sambon dryftat detta med sina kollegor. Kanske hade detta kommit fram då koncern VD var i Stockholm och såg till att personen kom under vård och sedan återkopplat till personalen.

Det finns oändliga scenario. Kontentan är att Aftonbladet rakt av har översatt artikeln och citerar VG.

Vi får ge oss till tåls till FUP kommer och undertiden spekulera. Sanningen finns där ute och den kommer alltid fram såsom med Peter P RIP
Citera
2019-08-24, 23:26
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artefakta
Det sniffar att J var på väg att förlora sitt VD:uppdrag. Skammen och förnedringen ledde till självmordstankar. Han dödade sambon och skulle ta slut på sig själv. Men fegade ur när det väl gällde.

Hur fan vet du detta?
Citera
2019-08-24, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vi vet inte hur han haft det under året. Han kan ha haft svår press på sig privat. Eller med jobb. Eller både och. Han kan ha fått ett svårt sjukdomsbesked för sig själv eller någon närstående. Han kan ha varit utsatt för en hel massa som vi inte har en aning om. Detta tillsammans med hans egen personlighet kan ha gjort att psyket började snurra och han betett sig märkligare och märkligare. Till slut föll han igenom och …. blev mentalt akut sjuk. Allt detta kan också, innan mordet, ha föranlett denna korrespondens mellan kollegorna. Eller kanske t o m efter mordet. Vi VET INTE.

Jag tror inte på droger - möjligen att han i så fall fick neuroleptika eller starka psykofarmaka som gjorde att det snurrade rejält. Jag har inte erfarenhet från sånt så jag vet inte.

Men jag tror att han har mått dåligt en tid. Månader. Innan det blev akut.

JAG SPEKULERAR (bäst att säga)

Därför tror jag att han planerade att göra ett s k utvidgat självmord. Han pallade inte med att sambon skulle få leva vidare med minnet av honom som degraderad psykiskt sjuk loser. Och med en ev framtida ny partner att ta vid efter honom.
Citera
2019-08-24, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King Pin
Nu får vi bringa ordning här. Jag har pluggat, bott och jobbat i Norge på Norska under en lång tid. I artikeln i VG konstaterar de anställda att han blivit psykiskt sjuk, de spekulerar inte. Sen om detta stämmer vet vi ju inte då det är en tidningsuppgift, men nu vet ni i alla fall vad som står i artikeln.

Hur kan det komma sig att du översätter helt annorlunda än google translate då, som som sagt inte skapar helt nya betydelser i meningar? Du är bara en lögnaktig tröttsam flashback jöns som vill dreva mot mig, annan medlem har sett att min översättning var riktig så du kan ju bara lägga av.

Aftonbladet:

Verdens Gang uppger också – med hänvisning till skriftlig kommunikation mellan anställda i företaget – att den mordmisstänkte direktören blev akut psykiskt sjuk helgen före mordet.

Där har du från Aftonbladet, det är ändå på SVENSKA.
Senast redigerad av Ajara 2019-08-24 kl. 23:36.
Citera
2019-08-24, 23:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saratara
Som jag skrev tidigare så jobbar jag i branschen och känner båda, han mer än henne. Och i mina ögon efter alla gånger jag haft med honom att göra så har han varit en bra person.

Han hade fått behandling för att han inte mått bra ett tag och blivit sjukskriven dagar innan och hur vet jag detta? Jo jag har jobbat med företaget han jobbar på i många år så känner många där som berättat allt kring detta för mig och vad som kommit fram till personalen från bla koncernchefen. Som sagt så är hudvårds industrin gigantiskt men samtidigt en liten familjer bransch där alla känner varandra och ses ofta har kontakt med varandra och detta har påverkat oss alla då Dermarome är Sveriges största hudvårds agentur.
Bra inlägg! Hur skulle du säga att han är som person? Har han barn eller tidigare ex?
Citera
2019-08-24, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
Någon kommer leda helt klart! Troligen kommer någon från Norge och tar över fram tills utredning och rättegång är över.

Den anklagade är ju oskyldig tills dom vinner laga kraft.

Har företaget blomstrat under denna person så kan han nog bli kvar med en assisterande VD eller som Vice VD utan personalansvar och kontakter om skon klämmer just där. De tänker nog mer på inkomster än personal som är utbytbar.

Företaget har gått som tåget under hans ledning.
Men att ha kvar en VD som är häktad på sannolika skäl (så var det väl) för mord. Nä det tror jag inte styrelsen vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in