2019-08-24, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Lista behöver jag inte göra, det finns en hel dokumentär-serie på TV (även på youtube) "Murderers and their Mothers". och det är förvånansvärt vanligt att föräldrarna och i synnerhet mammorna är "bättre" än vanliga/normala föräldrar/mammor. men undantag finns givetsvis, men då oftast foster/adoptivföräldrar.

Och OT tycker jag väl inte att det är då en del påstår att MGM "måste" vara psykopat, och några har hävdat att det troligen är hans mors fel.

Var är alla feminister nu då till dessa kvinnor/mödrars försvar?

Så om man säger sanningen att kvinnor också, självklart, kan förstöra sina barn. Så är man INTE en feminist? Tur man är kvinna då, för då är man automatiskt försedd med gloria. Var är din känsla för demokrati, och mänskliga rättigheter? Och människors lika värde och likhet inför lagen? Sverige lider verkligen av en radikalfeministisk psykos. Det skrämmer mig verkligen.

Jag tror att denna VD har ett enormt kvinnohat. Annars hade han inte riktat ett sånt besinningslöst våld mot en kvinna. Och jag tror att han har misshandlat kvinnor i alla sina relationer, tyvärr.
Senast redigerad av Ajara 2019-08-24 kl. 16:31.
Citera
2019-08-24, 15:59
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
Gör en lista på hundra kända psykopater. Du kommer få leta tämligen förgäves efter de där gulliga föräldrarna och vårdnadsgivarna. Bakom fasaderna också i så kallade fina hem kan svår misär förekomma, med våld och försummelse.

Men nu är vi OT. Tillbaka till VD mannen. Snart kommer väl mer information i detta tragiska fall. Och säkert också mer som den här mannen har på sitt samvete. Efter första chocken lagt sig så vill nog fler han haft att göra med tala ut.
Det finns undersökningar på hur många psykopater som finns i näringslivstoppar.. De mördar inte så de undersöks inte. Bara de som hamnar i finkan. Detta gör forskningen lite skev. Psykopati är som sagt en personlighetsstörning som finns genetiskt i människosläktet. Sen kan man ju diskutera hur det kommer sig att generna inte dött ut. Men vi behöver ju soldater..
Citera
2019-08-24, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Länk till videon?

https://streamable.com/gbp1f
Citera
2019-08-24, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nu har ju DNA-forskningen kommit lite längre än psykologin, som verkar ha stagnerat i "bra eller dåliga" föräldrar. Sist jag läste nya rön i DNA-forskning så gällde 30/70 i miljö (30%) och arv (70%). Sedan så vet man inte riktigt VAD som slår på de "dåliga" generna hos vissa, men inte hos andra trots att de har exakt likadana DNA-frekvenser, men det var några år sedan jag höll mig uppdaterad.

Kanske är det den jobbiga psykopatungen som förpestar miljön för resten av familjen?? Föräldrarna kanske ger all kärlek och omsorg i världen, men psykopatungen kan inte tillgodogöra/ta till sig detta, är inte mottaglig.

Men sådan forskning får väl inte komma fram ännu, då skulle väl väldigt många bli arbetslösa och skadestånd utkrävas av stat och kommuner.

Intressant. Här är en professor i psykiatari, själv med en "psykopathjärna" som du säkert känner till:
https://www.expressen.se/halsoliv/pyskopatforskarens-gruvliga-upptackt/

Så visst kan man vara psykopat, framgångsrik och klara sig bra, även om man får folk att gråta och några faller som käglor av ens framfart, men ändå inte mördar...
Citera
2019-08-24, 16:16
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av www3
https://streamable.com/gbp1f
Bra att folk är på hugget. Snyggt att catcha. Videon är ganska intetsägande men varför en massa afrikaner som tillverkar smycken.. Off topic så klart men VD har säkerligen sett och godkänt denna.
Citera
2019-08-24, 16:18
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
Så om man säger sanningen, att kvinnor också, självklart, kan förstöra sina barn. Så är man INTE en feminist? Tur man är kvinna då, för då är man automatiskt försedd med gloria? Var är din känsla för demokrati, och mänskliga rättigheter? Och människors lika värde och likhet inför lagen? Sverige lider verkligen av en radikalfeministisk psykos. Det skrämmer mig verkligen.

Jag tror att denna VD har ett enormt kvinnohat. Annars hade han inte riktat ett sånt besinningslöst våld mot en kvinna. Och jag tror att han har misshandlat kvinnor i alla sina relationer, tyvärr.

Sveriges mest kända psykopater Martin Jonsson och hans bror, den så kallade järnspettsmannen, har ju haft en för djävlig uppväxt. Med ensamstående mamma och någon ström av missbrukande våldsamma styvpappor. Jag tror inte Bobby skulle växt upp till en trevlig man om inte styvpappan genom moderns passivitet och likgiltighet kunde ha ihjäl honom på ett utdraget och förnedrande tortyrliknande sätt.
Inte fyraåriga Michael från Tyskland heller
https://mobil.kuriren.nu/nyheter/fyraaringen-blev-fastbunden-i-trad-over-natten-9044926.aspx

Även om det var oftast kanske var styvfäderna som misshandlade och förnedrade Bobby och Michael så kan man ju inte blunda för att mödrarna genom valet av undermåliga partners utsätter sina barn för kränkande behandling. De frånvarande fäderna är kanske sårande men inte en direkt omedelbar fara för barnet.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-08-24 kl. 16:24.
Citera
2019-08-24, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Sveriges mest kända psykopater Martin Jonsson och hans bror, den så kallade järnspettsmannen, har ju haft en för djävlig uppväxt. Med ensamstående mamma och någon ström av misdbrukande våldsamma styvpappor. Jag tror inte Bobby skulle växt upp till en trevlig man om inte styvpappan genom moderns passivitet och likgiltighet kunde ha ihjäl honom på ett utdraget och förnedrande tortyrliknande sätt.
Inte fyraåriga Michael från Tyskland heller
https://mobil.kuriren.nu/nyheter/fyraaringen-blev-fastbunden-i-trad-over-natten-9044926.aspx

Men Bobby har väl inte slagit kvinnor, han är ju död. Håller er till ämnet som är en VD som har dödat sin fru, och jobbat i kosmetikbranschen.

Jag tycker detta är intressant, den grejen. Att han ägnat sig åt att jobba med skönhetsprodukter, och samtidigt på ett mycket rått sätt dödar hustrun. Det finns absolut något där. Kanske extremt modersbunden, kunde aldrig frigöra sig och så var hon överjävligt elak mot honom. Detta är inte fantasier, utan är säkert ytterst troligt.
Citera
2019-08-24, 16:24
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Intressant. Här är en professor i psykiatari, själv med en "psykopathjärna" som du säkert känner till:
https://www.expressen.se/halsoliv/pyskopatforskarens-gruvliga-upptackt/

Så visst kan man vara psykopat, framgångsrik och klara sig bra, även om man får folk att gråta och några faller som käglor av ens framfart, men ändå inte mördar...
Är välbekant med hans forsning/teser, därav mina tidigare kommentater. Folk som sitter och skakar galler tycker generellt synd om sig själva, om det inte vore för det ena eller andra så skulle de inte sitta där. Naturligtvis finns det en viss sanning i det, dålig uppväxt mm men också, som jag tror, en viss ovilja/oförmåga att ta eget ansvar, psykopat eller inte.
Citera
2019-08-24, 16:26
Medlem
barkeepers avatar
Psykopater är ju ofta väldigt framgångsrika. Sättet man väljer chefer på stora företag är ju ett bra exempel på hur psykopater kommer väldigt långt.
Citera
2019-08-24, 16:27
Medlem
Krickedixans avatar
Många rika människor är inte lyckliga och känner sig inte tacksamma för vad de har. De stannar aldrig upp och njuter av framgången och den lycka de borde njuta av utan jagar bara framåt och mer materiella saker och upplevelser.
De ser sig även ha makt i sina pengar och är vana att få som de vill och tycker att de kan behandla andra som skit dvs vara otrevliga mot sina medmänniskor.
Ofta empatilösa som köper allt med pengar. Det blir personer med psykopat beteenden.

Jag tror det här har mordet innehåller många saker
Mannen anser sig mer än sin sambo och tycker även att han äger henne.
Tror både på missbruk av något och sedan även svartsjuka.
Det har flyttat till en ny stor fin lägenhet och något har gått fel.
Hon har gjort något eller sagt något som inte passar honom.
Något som en vanlig normal person inte skulle dödat för men här anser han sig ha rätt för han är något. Han är van att bestämma och ha rätt.

Droger alkohol och svartsjuka är ingen bra kombo.
Senast redigerad av Krickedixan 2019-08-24 kl. 16:33.
Citera
2019-08-24, 16:33
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Bra att folk är på hugget. Snyggt att catcha. Videon är ganska intetsägande men varför en massa afrikaner som tillverkar smycken.. Off topic så klart men VD har säkerligen sett och godkänt denna.

Lol, lite amatörmässigt gjord video till det företaget. I början är han mörk somen mulatt i ansiktet för att kameran mäter ljuset i belysta hyllorna i bakgrunden, och när han promenerat ett par steg så kliver han fram och lyser som fullmånen i balladen om Fredrik åkare. Bakgrundsmusiken är ju lätt att associera till Twin Peaks som många redan påpekat.
Citera
2019-08-24, 16:33
Medlem
Citat:
Det finns undersökningar på hur många psykopater som finns i näringslivstoppar.. De mördar inte så de undersöks inte. Bara de som hamnar i finkan. Detta gör forskningen lite skev. Psykopati är som sagt en personlighetsstörning som finns genetiskt i människosläktet. Sen kan man ju diskutera hur det kommer sig att generna inte dött ut. Men vi behöver ju soldater..

Nej, psykopati är ett personlighetsdrag. Fullt utvecklade personlighetsstörningar, om man har någon sån, "bryter ut" i 3-5-årsåldern. Alla människor har däremot små drag av en eller ett par personlighetsstörningar. Utan dessa drag vore vi helt blanka. Utan personlighet öht.

Vad GM har för kombo eller om han har en fullt utvecklad störning och kanske med tillägget psykopati - det vet ingen av oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in