2019-08-23, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mordroteln
Den personen som berättade om att hon blev slagen ofta är väldigt nära henne, synd bara att det gick så långt, att ingen slog larm.
Va fan... och hon flyttade ihop med honom? Å andra sidan, det är när kvinnorna gör slut som de råkar riktigt illa ut. Frågan är om hon kanske lyfte frågan att "det här är nog ingen bra idé att flytta ihop" och försökte dra sig ur det hela.
Citera
2019-08-23, 17:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gittis81
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xPw7AB/topp-vd-haktad-for-mord-pa-narstaende

Läs granne Ida, 28......SOS samtal från henne inte OFFRET

Vilken normal fungerande människa läser aftonbladet?

Citat:
Ursprungligen postat av Saltkille
Ingen stor skada skedd? Det finns ingen registrerad vice som kan ta över, och VD sitter även i styrelsen. Så hur ska den ensamma personen som är kvar i styrelsen trolla fram ny driftig VD med kort varsel? Jag misstänker att större delen av företagets drift och framtid hänger på den här personen som nu plötsligt försvinner ur verksamheten.
Vet du vad suppleant är ? En suppleants uppgift är att ta över rodret! Det är ingenting man bara är för skojs skull!
Citera
2019-08-23, 17:35
Medlem
Ni som tror att psykisk sjukdom bara drabbar vissa människor, tänk om. Alla kan bli psykotiska utan sömn och under stark press och stress. Frågan är bara hur mycket en människa orkar. Sen har vi de lättkränkta och manipulativa som inte tål att någon säger emot eller uttrycker en avvikande åsikt.

Sen ni som tror att detta par hade det för ekonomiskt bra för att bråka, tänk om där med. Var relationen ekonomiskt jämställd eller upplevde de båda att de offrat sig, fast på olika sätt? En lämnade sitt äktenskap, den andre avstod kanske från sin naturliga läggning. Visst låter det som om mgm har en alternativ drift som kanske tryckts undan. Människor som lever mot sin natur mår förr eller senare väldigt dåligt.
Citera
2019-08-23, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aaram
Vilken normal fungerande människa läser aftonbladet?

Vet du vad suppleant är ? En suppleants uppgift är att ta över rodret! Det är ingenting man bara är för skojs skull!
Suppleanter nämns också i en styrelse om suppleanter finns i styrelsen. De ersätter de ordinarie om de ordinarie inte kan deltaga vid möten. Men de tar INTE över en ordförandepost. Och defintivt inte VD-posten. Rätta mig gärna om jag har fel.
Citera
2019-08-23, 17:41
Medlem
År 2000 bodde jag i samma kvarter, blev slagen och sparkad av min dåvarande svenska, respektabla man. Ringde SOS, polisen kom efter 4 min. Jag tror inte att polisen åker många gånger i onödan vid larm om "familje-lägenhetsbråk". Tips till grannar som hör bråk: Ring 112!
Citera
2019-08-23, 17:51
Medlem
[quote=Aaram|68477171]Vilken normal fungerande människa läser aftonbladet?

hahahahhaha, sorry https://www.expressen.se/nyheter/krim/framgangsrik-vd-begars-haktad-for-mord/

å en liten liten i DN VARSÅGOD: https://www.dn.se/sthlm/man-haktad-for-mord-pa-sodermalm-1/
Citera
2019-08-23, 17:55
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dronesoul
"Våldtäktsepedemin" beror i mångt och mycket på att ribban för vad som anses som våldtäkt rent juridiskt har sänkts avsevärt på sistone.

Kan vara detsamma med kvinnomord...

Nåja, jag tycker mest det är intressant att han varit så engagerad i kvinnodagen och nu misstänks för mord på kvinna.
Citera
2019-08-23, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Svårt att tro på den också, då polisen säger att "Omständigheter på plats gör att en förundersökning om mord är inledd."

Lär ju vara att lägenheten visar "tecken på strid", medan det är väldigt svårt att 100% kunna säga att striden utspelat sig mellan just MGM och BO.

Att tekniker befinner sig på platsen i över 9 timmar talar väl också för att det finns mycket spår att säkra.

Ska bli intressant att se vad som händer här.

Är det en psykopat VD som spårat ur eller har även han utsatts för brott?

Blir han häktad, så kommer tidningarna slå på stora trumman antar jag och artiklar om "Skönhetsprofilen" eller liknande kommer strösslas på första sidor och löpsedlar.
Han har säkert tagit ett varv på stan och legat med en kvinna och blivit påkommen med sin lilla utflykt och i fyllan slagit ihjäl kvinnan. Tekniker jobbar alltid länge vid mord och grova brott!
Citera
2019-08-23, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av josman
Han ser ju ut som en riktig gubbe som är läskig. Kolla blicken och rösten. Stört. Hur kan någon tycka att han ser trevlig ut?

Fattar ärligt talat inte vad du tycker är så läskigt med klippet. Är du rädd för människor som pratar?
Citera
2019-08-23, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Kan vara detsamma med kvinnomord...

Nåja, jag tycker mest det är intressant att han varit så engagerad i kvinnodagen och nu misstänks för mord på kvinna.

Vet inte riktigt hur du tänkte nu. Men nej.
Citera
2019-08-23, 17:57
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
https://www.expressen.se/nyheter/krim/framgangsrik-vd-misstanks-for-kvinnomord-i-stockholm/

En man som för flera år sedan arbetade i det företag där den mordmisstänkte mannen är vd säger:
– Jag valde att sluta på grund av hans beteende mot mina kolleger. Han var allmänt elak mot folk. Jag såg många kolleger som kom ut från hans rum gråtande, och valde att sluta. Han kunde prata gott om en person, och två minuter senare pratade han illa om samma person.

….
En kvinna säger:
– Han var väldigt mycket vd. Han fick sin vilja igenom. Trevlig om du var på hans sida. Han kunde vara ganska hård och kall.

Det där låter som receptet på en maktfullkomlig större skitstövel.. Då kan det nog finnas lite av varje i hörnen.
Citera
2019-08-23, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Ni som tror att psykisk sjukdom bara drabbar vissa människor, tänk om. Alla kan bli psykotiska utan sömn och under stark press och stress. Frågan är bara hur mycket en människa orkar. Sen har vi de lättkränkta och manipulativa som inte tål att någon säger emot eller uttrycker en avvikande åsikt.

Sen ni som tror att detta par hade det för ekonomiskt bra för att bråka, tänk om där med. Var relationen ekonomiskt jämställd eller upplevde de båda att de offrat sig, fast på olika sätt? En lämnade sitt äktenskap, den andre avstod kanske från sin naturliga läggning. Visst låter det som om mgm har en alternativ drift som kanske tryckts undan. Människor som lever mot sin natur mår förr eller senare väldigt dåligt.
Håller med och tror på flertal faktor. Mord är ofta baserat på känslor och handlar som flertalet brott om pengar samt gissa, SEX!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in