2019-08-23, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
Men nu handlar tråden om att det small i Solna. Någon har hävdat en ägare finnes i brottsregistret då är det inte långsökt tro koppling finns till mordet i Djursholm på gangsterbossen häromdagen. Hämnd hot av något slag.

Jag skrev ju att det small i Solna? 🤔
Citera
2019-08-23, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Jag skrev ju att det small i Solna? 🤔

Varför skulle folk som hotas av utvisning spränga andra invandrares levebröd?

Detta är förmodligen gängrelaterat. Tyvärr.
Citera
2019-08-23, 07:48
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ua571c
På Industrivägen äger den gamla Flashback-favoriten Dr Brasa - (FB) Läkaren Magnus Lundberg, sambo med Dr Åsa dömd för mordbrand (Dom m.m. se TS /Mod) - en fastighet. Har lite dålig koll, men jag tror det är två kvarter emellan.

Alltid intressant när det brinner i hans närhet. Nu var det en explosion den här gången, men varför skulle det inte kunnat börja som brand, som sedan antände gasen...?

Men jag sätter nog en slant på att det faktiskt är en tillfällighet det den här gången.

Eller?

Min fetning: som du skriver så låter det mest troligt att någon har tänt på och att det är vad tekniska kommer fram till om ett halvår
Citera
2019-08-23, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SenjorPanflojt
Jag har inte förstått vad det huset används till nu. Var väl något, typ mottagningsboende en tid.

Nu i Stockholm direkt:

https://www.stockholmdirekt.se/nyheter/kraftig-explosion-i-solna/repshw!guvacqmoRWwfjxTRX@Hyxg/
Citera
2019-08-23, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
Varför skulle folk som hotas av utvisning spränga andra invandrares levebröd?

Detta är förmodligen gängrelaterat. Tyvärr.

Ja, det är därför jag skrev att det var två lustiga, likartade sammanträffanden. Jag tror inte heller att jihadister skulle rikta in sig mot en korvkiosk mitt i natten.
Citera
2019-08-23, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bikefit
Bild på hur det ser ut nu på morgonen.
http://www.bilddump.se/bilder/20190823072516-95.199.10.76.jpg

Gasoltuber för grillarna stod väl i dessa plåtskåp, kollar man bilden ovan så är de väldigt intakta.

http://www.bilddump.se/bilder/20190823074935-84.55.73.130.jpg
Citera
2019-08-23, 07:55
Medlem
Citat:
Ja, det är därför jag skrev att det var två lustiga, likartade sammanträffanden. Jag tror inte heller att jihadister skulle rikta in sig mot en korvkiosk mitt i natten.

Och jag skrev först att det var, lustigt sammanträffande, att detta sker samma natt som Hanif Bali blir petad från fler uppdrag. I Solna där han bor. Scenariot kunde lika gärna varit så. Och där är vi kanske också snart. I ett av politiker illa skött samhälle som skapat detta. Invandrarnas fel är det verkligen inte. Det är politikernas fel. Och nu utgår jag från att detta verkligen har med tidigare mordet i Djursholm att göra.
Senast redigerad av Ajara 2019-08-23 kl. 08:01.
Citera
2019-08-23, 07:57
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackan00
Gasoltuber för grillarna stod väl i dessa plåtskåp, kollar man bilden ovan så är de väldigt intakta.

http://www.bilddump.se/bilder/20190823074935-84.55.73.130.jpg
Ja det är rejäla grejer som inte exploderar mitt i natten av sig själv och inte heller ger tryckvåg en halvmil bort.

Frågan jag ställer mig är varför man tar i så in i helvete för att göra sig av med ett gatukök, det är ju bara smulor kvar.
Citera
2019-08-23, 08:08
Medlem
Citat:

Kanske bara ett pojkstreck? Protest mot att skolan börjat igen.

Var det en korvkiosk eller mer som en restaurang med sittplatser?
Citera
2019-08-23, 08:10
Medlem
DaChiefs avatar
Trolig teori: den som skulle stänga stängde inte av gasen.
Citera
2019-08-23, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StavjaBrott
Kanske bara ett pojkstreck? Protest mot att skolan börjat igen.

Var det en korvkiosk eller mer som en restaurang med sittplatser?

Tror det fanns 5 höga sittplatser inne och sen uteservering.
Citera
2019-08-23, 08:19
Medlem
Finns det bekräftelse på Pitabaren? Rapporter om stängd förskola pga smällen. Finns det en förskola i industriområdet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in