Citat:
Ursprungligen postat av
Oliveiradafigueira
En olycka är så klart inte omöjlig men känns osannolik. Ska mkt till för att man ska avlida av ett sånt fall. Varför så mkt blod? Ja hon kan ju ha stått på en stege och pillat med en morakniv, tappat balansen och...
Det blir mycket blod om man faller mot ett stengolv om det nu är frågan om en vindsvåning, kanske med ojämnt golv eller någon lutning som gör att stegklättring blir livsfarligt?
Kan absolut tänka mig att man då skulle greppa tag om fönstret för att hålla sig kvar tills händerna blir blodiga, för att slutligen falla mot sin död. Man orkar väl inte hänga kvar så länge, och sen kommer mannen springandes, blir vittne och slutligen insydd för mord. Synnerligen traumatiskt, om det är på det viset. Därför är det bra att polisen utreder grundligt vad som kan ha hänt. Att försöka fly genom ett fönster på sjätte våningen med redan blodiga händer tycker jag ändå låter osannolikt, även att ropa på hjälp. Jag tror faktiskt på olycka så här långt, men vad vet man. Oaktsamhet finns också som alternativ, att ha blivit arg och sparkat på stegen exempelvis. Folk är inte riktigt kloka ibland.
Är det inte någon stege inblandad kan paret ha bråkat vid fönstret, och fått handen klämd i fönstret, men det verkar väl barnsligt. Omöjligt att veta vad som hänt och att tro att det är mord är bara en av många teorier.