2019-08-20, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dervin
Säger man A så säger Flashback B.

Är det inte lika bra att bara säga som det är och nej, en kvinna är inte psykopat för att hon styrs av sina hormoner.

Är du på riktigt? En psykopat drivs inte av hormoner. Herregud.
Citera
2019-08-20, 13:51
Medlem
Offerviljas avatar
Det har funnits en kvinna i Nordiska motståndsrörelsen som jag direkt märkte var rejält störd, så för mig är det inte särskilt svårt att lista ut vem det här är. Jag tänker dock inte skriva ut hennes namn här på Flashback. Tänk att det ska behöva vara så fruktansvärt svårt för nationella personer att läsa av andra människor...

Hoppas att allt ordnar upp sig för dig, Robin. Du har varit en väldigt viktig person för mig när det gäller att förstå judefrågan. Hoppas att du i framtiden kommer tillbaka till Radio Nordfront med din stora kunskap.
Senast redigerad av Offervilja 2019-08-20 kl. 14:07.
Citera
2019-08-20, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robin-Palmblad
Hej gott folk.

Jag vet att Flashback kommer slita mig i stycken (rödingar, säpo-trollen, fiender). Men för mig är detta viktigt och jag skiter ärligt talat i vilket. Jag vet att det varit mycket spekulationer här gällande att jag ska ha blivit kickad från NMR. Och det stämmer. Det är stor chans att detta blir mitt enda uttalande.

För att göra en lång historia kort så fanns det en psykopat inom organisationen tidigare. Hon manipulerade folk och jag var den som torskade dit hårdast. Sett i efterhand hur mentalt nedbruten denna episod gjorde mig är det såklart jävligt pinsamt.

Men de som aldrig tidigare blivit manipulerade av en psykopat kommer aldrig förstå hur pass manipulativa de kan vara. De manipulerar en för att de är biologiskt programmerade till det, deras hjärnor skiljer sig från våra. De kan inte känna känslor så som skuld, skam eller ånger. Och det är "crazy you can't see" något som gör att de ofta tar människor med ett normalt känslospektra helt på sängen.

"You have to develop psychological night vision goggles and you only see them for a glims".

https://youtu.be/HlqoC3SKIxA?t=3552

Tänker er demoner i mänsklig skepnad, sociala genier som är EXTREMT SVÅRUPPTÄCKTA. Efter denna upplevelse blev jag så klart chockad och satte mig in i vad fan det var som jag kommit i kontakt med. Och det tog ett tag innan jag kunde sätta fingret på psykopati. Jag tror att anledningen till att sådant här inte lärs ut i grundskolan, för att ge folk någon chans att upptäcka och värja sig mot sådana här predatorer, det är för att många makthavare är just psykopater, de har inget intresse av att gemene man ska kunna upptäcka "red flags".

Även om jag måhända är "rökt" och "bad optics" numera är jag sjukt glad att många kamrater inom organisationen nu befinner sig i det chocktillstånd som jag gjorde den dagen jag förstod att jag varit manipulerad av en psykopat. Det är kul när folk börjar jämföra sina versioner av konflikter som psykopaten varit pådrivande i och "polletten" trillar ner.

Psykopater ljuger så som andra andas och de blir inte ens nervösa av det. Och det sjuka är att folk som visar på höga psykopatiska tendenser attraheras av sina gelikar, vilket gör att hela psykopatkluster i teorin skulle kunna upptäckas.

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/jopy.12394

Jag är även glad att folk i organisationens absoluta ledning ALLA har förstått att det var jag som hade rätt, det betyder mycket för mig personligen. Och att jag skulle KANSKE få möjlighet att gå med igen om några månader.

Och jag tror att psykopater är lite som judar, att deras största svaghet är att de blivit identifierade. Även för folk som just nu är fullproppade med lögner och tycker att jag är "bat shit crazy" så blir denna skrivelse ett frö. Och en vacker dag, jo jag lovar er, kommer ni att upptäcka det som jag gjort.

Och att upptäcka en av dessa demoniska kameleonter är verkligen "mind blowing" -- jag trodde fan inte sådant här existerade för två månader sedan. En annan av deras svagheter är ifall de parter som de varit med att skapa konflikt mellan börjar prata om vad deras "bästa vän" sagt till dem. Det mönster som jag kunnat se är just dessa små "divide and conquer-operationer". Och det är då pusselbitar från båda sidor av konflikten sätts samman som bilden av ett monster träder fram. Det är då psykopatens smutsiga göromål blottar sig.

Jag kan rekommendera två böcker:

x Omgiven av psykopater : så undviker du att bli utnyttjad av andra, av Thomas Erikson
x Snakes in Suits, av Robert D. Hare

Jag har alltid gillat Flashback. Men jag har bestämt mig för att inte läsa mer här.

Även om jag alltså inte längre är en del av Motståndsrörelsen önskar jag Lindberg och organisationen lycka till i framtiden!

MVh Robin Palmblad
Robin,
Starkt av dig att komma hit och berätta. Du är saknad i etern, hoppas du kan komma tillbaks till poddandet i någon form. Hur pass mycket ligger psykopat-incidenten bakom utbrytningen dock? Det är verkligen inte klart för oss utomstående.
Citera
2019-08-20, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MackansTax
Är du på riktigt? En psykopat drivs inte av hormoner. Herregud.

Att säga att någon är psykopat är ganska intetsägande. Det finns troligen rationella förklaringar bakom men vad som är rationellt för en kvinna kan skilja sig ganska mycket från vad som är rationellt för en man.
Citera
2019-08-20, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitMaktArtist
Försöker du låtsas vara nationell nu för att elda på konflikten? För mindre än ett år sedan var det Emil Hagbergs utseende du klankade ner på:

Så du får nog försöka lite bättre om du ska få folk att tro att du inte är nått annat än en smutsig liten röding.
Det var Hagberg som klankande ner på en gubben, tom Öberg tillrättavisade honom i programmet och "nej det var ju taskigt". Bara fair and square att då påpeka när han själv inte höll måttet. Hade aldrig påpekat något om han inte gnällt på den gamle gubben i första hand. Detta har dock inte ett skit med vare sig nmr eller ns att göra. Dessutom är ju Simon Lindberg rasblandad, ta en titt i valfri rasbok som kan du enkelt se att hans ansiktsdrag inte nordiskt.

Är du en av de små sillmjölkarna i nmr som blev provocerad av inlägget? Och nej tyvärr, inte röd.
Senast redigerad av Vadgorvinukorvi 2019-08-20 kl. 14:58.
Citera
2019-08-20, 15:29
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyarlahotep
Verkar rimligt... http://avhopparbloggen.blogspot.com/2009/06/johanna-drenzel-smrs-ariska-prinsessan.html?m=1

Kollar man längst ner i artikelns kommentatorsfält så antyder någon att så är fallet. Skrivet den 16 augusti:

"Anonym16 augusti 2019 07:20

ROBIN PALMBLAD <3 JOHANNA HAGBERG"

Artikeln i övrigt målar ju onekligen upp en bild av en intrigmakerska och trolig psykopat. Palmblad skriver ju även att det rör sig om någon som inte längre är en del av NMR.
Senast redigerad av FranzMarc 2019-08-20 kl. 15:36.
Citera
2019-08-20, 16:07
Medlem
Jag känner för E säger jag bara. Näradödenupplevelse för inte så länge sedan och så har han blivit förådd av modern till sina barn och en "kamrat" i denna otrohetshärva som grädden på moset. Men det säger väl sig själv att man inte kan göra en hora till en husfru, om man nu ska vara lite efterklok. Ni som sitter och ömmar för Robin Palmblad kan bara dra åt skogen. Detta är en undermann som sedan sitter och gråter ut över att ha blivit utsatt av en "psykopat" när han i själva verket inte kan motstå hor. Har inte han också fru och barn?

Den nationella rörelsen ÄR splittrad.
Citera
2019-08-20, 16:07
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malva123
Palmblad var altså på Emils fru Johanna Hagberg medan Emil låg på sjukan efter olyckan? Ja man förstår att Emil är lite arg på den bilden som Nordisk Styrka publicerat. Om sedan riksledningen har tagit parti för Palmblad mot Johanna och kallat henne för psykopat, ja då finns det nog ingen väg tillbaka

Kanske svårt att cementera att det skedde när Emil kämpade för sitt liv på sjukhuset utifrån den informationen vi har. Skulle ju onekligen förklara Emils ilska på bilden dock.

Drar mig för övrigt till minnes en del av Emils "Samtal med Klas Lund", hur viktigt det var att organisationskammrater kunde lita på varandra. Om jag minns rätt så gav Klas exemplet om en kamrat hamnar i fängelse. Den som blev inburad skulle då kunna ha förtroendet för att kamraterna hjälpte familjen, och att man gav fan i varandras fruar. Det var dock ett par år sedan jag lyssnade. Känns onekligen aktuellt just i fallet med Palmbladaffären.
Senast redigerad av FranzMarc 2019-08-20 kl. 16:25.
Citera
2019-08-20, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av malva123
Palmblad var altså på Emils fru Johanna Hagberg medan Emil låg på sjukan efter olyckan? Ja man förstår att Emil är lite arg på den bilden som Nordisk Styrka publicerat. Om sedan riksledningen har tagit parti för Palmblad mot Johanna och kallat henne för psykopat, ja då finns det nog ingen väg tillbaka

Njae, läser man avhopparbloggen så är det nog snarare tvärtom. En gammal hund lär sig aldrig att sitta 😁
Citera
2019-08-20, 16:51
Medlem
Ett riktigt bra sätt att undvika att göra sig själv till åtlöje på det här viset: Titta på Matthew Heimbach och hur deras story slutade, ni vill väl inte framstå som amerikansk trailer park cousin-fucking trash?

Skamligt.
Citera
2019-08-20, 17:21
Medlem
ClinicallyBlazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robin-Palmblad
Hej gott folk.

Jag vet att Flashback kommer slita mig i stycken (rödingar, säpo-trollen, fiender). Men för mig är detta viktigt och jag skiter ärligt talat i vilket. Jag vet att det varit mycket spekulationer här gällande att jag ska ha blivit kickad från NMR. Och det stämmer. Det är stor chans att detta blir mitt enda uttalande.

För att göra en lång historia kort så fanns det en psykopat inom organisationen tidigare. Hon manipulerade folk och jag var den som torskade dit hårdast. Sett i efterhand hur mentalt nedbruten denna episod gjorde mig är det såklart jävligt pinsamt.
Givetvis är du helt felfri och har ingen skuld i det som hände. Vågar vi gissa på att kvinnans historia skiljer sig ordentligt från din ?
Citera
2019-08-20, 17:24
Medlem
Jerzy.Sarneckis avatar
Film och bilder från Stockholm

https://www.nordfront.se/film-och-bilder-fran-aktionen-i-stockholm.smr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem